İstanbul Sabiha Gökçen Havalimanı'nda 5 Şubat 2020'de Pegasus Hava Yolları'na ait PC2193 sefer sayılı uçağın pistten çıkmasının nedenleri arasında şunlar yer almaktadır: Sert iniş: Ulaştırma Bakanı Mehmet Cahit Turhan, inişi "sert" olarak tanımlamıştır. Yıldırım çarpması: İnişe geçmeden 6 dakika önce uçağa yıldırım isabet etmesi, pilotlar üzerindeki stresi artırmıştır. Frenleme sisteminin devre dışı olması: Son iniş safhasında uçağın frenleme sisteminin devre dışı olduğu ve manuel frenleme yapıldığı, ancak gerekli yavaşlamanın sağlanamadığı belirtilmiştir. Pist sonu emniyet alanının eksikliği: RESA (Pist Sonu Emniyet Alanı) olarak tanımlanan ve piste bitişik olan alanın 90 metre uzunluğunda olması gerekirken, Sabiha Gökçen'de bu alanın bulunmadığı ifade edilmiştir. Pistin temizliği: Kaptan pilot Mahmut Arslan, pistin gerektiği gibi temizlenmemesinin uçağın kaymasına neden olduğunu belirtmiştir.