• Buradasın

    Yenidoğan Davranışsal Değerlendirme Ölçeği (NBAS) nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yenidoğan Davranışsal Değerlendirme Ölçeği (NBAS), 1973 yılında Amerikalı çocuk doktoru Thomas Berry Brazelton tarafından geliştirilen ve yenidoğanın bireysel duygusal ve davranışsal özelliklerini değerlendirmek için kullanılan bir araçtır 235.
    NBAS, yenidoğanın şu yeteneklerini değerlendirir:
    • görsel ve işitsel uyaranlara tepki verme 3;
    • kendini yatıştırabilme 3;
    • motor işlevler ve refleksler 3.
    Ölçek, 28 davranışsal ve 18 refleks öğesi içerir; bu öğeler puan vermez, bunun yerine birden fazla gelişim alanını tanımlar ve bebeğin bu alanları çevresel uyaranlara tepki olarak nasıl bütünleştirdiğini açıklar 35.

    Konuyla ilgili materyaller

    Davranışsal değerlendirme ölçeği nasıl yapılır?

    Davranışsal değerlendirme ölçeği yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Madde Havuzu Oluşturma: Ölçek, adayların geçmişteki deneyimlerine ve bu deneyimlerde sergiledikleri davranışlara odaklanarak, gelecekteki iş performansları hakkında öngörüde bulunmayı amaçlamalıdır. 2. Alt Başlıkların Belirlenmesi: Ölçek, belirli davranışsal yetkinlikleri ölçen alt başlıklardan oluşmalıdır. Örneğin, "çalışmaya başlamak ve sürdürmek", "bilinçli çalışmak ve öğrendiğini kullanmak" gibi. 3. Soruların Hazırlanması: Her bir alt başlığı oluşturan sorular hazırlanmalıdır. Bu sorular, adayların belirli bir duruma nasıl tepki verdiklerini, nasıl karar aldıklarını ve sorunları nasıl çözdüklerini analiz etmelidir. 4. Yanıt Anahtarının Oluşturulması: Soruların yanıtları genellikle "doğru" ve "yanlış" şeklinde olmalıdır. Her doğru yanıt 1 puan, yanlış yanıt ise 0 puan olarak değerlendirilmelidir. 5. Uygulama ve Puanlama: Ölçek, adaylara uygulanmalı ve elde edilen veriler puanlanmalıdır. Bu süreçte standartlaştırılmış değerlendirme kriterleri kullanılmalı ve gözlemciler tarafından yapılan değerlendirmeler objektif verilere dayanmalıdır. Örnek bir davranışsal değerlendirme ölçeği olarak "Çalışma Davranışı Değerlendirme Ölçeği" kullanılabilir.

    Tutum ölçeği ve davranış testi arasındaki fark nedir?

    Tutum ölçeği ve davranış testi arasındaki temel fark, ölçtükleri şeylerdir: Tutum ölçeği, bireyin bir obje veya durum karşısındaki düşünce, duygu ve davranış eğilimlerini ölçer. Davranış testi ise bireyin eylemlerini ve deneyimlerini ölçer. Ayrıca, tutum ölçekleri genellikle bireyin samimi ve doğru yanıtlarına dayanırken, davranış testleri daha geniş bir perspektiften bireyin çeşitli durumlardaki tepkilerini değerlendirir.

    Tanısal değerlendirmede görüşme ölçekler ve tanıya yardımcı diğer yöntemler nelerdir?

    Tanısal değerlendirmede kullanılan görüşme ölçekler ve diğer yöntemler şunlardır: Görüşme Yöntemleri: Klinik Görüşme. Yarı Yapılandırılmış Görüşmeler. Yapılandırılmış Görüşmeler. Standart Testler: Çocuk Davranışı Kontrol Listesi (CBCL). Çocuk ve Ergen Psikopatoloji Ölçeği (CAPS). Güçlü Yönler ve Zorluklar Anketi (SDQ). Wechsler Çocuklar için Zeka Ölçekleri veya Stanford-Binet. Gözlem Yöntemleri: Yıkıcı Davranış Tanısal Gözlem Çizelgesi. Diğer Yöntemler: Reynolds Çocuk Depresyon Ölçeği ve Reynolds Ergen Depresyon Ölçeği. Kişilik ve klinik semptomların projektif ölçümleri (Rorschach mürekkep lekeleri, Tematik Algı Testi (TAT)). Değerlendirme yöntemlerinin seçimi, tanının amacı, sorunun türü ve çocuğun/bireyin özelliklerine bağlıdır.

    Değerlendirme ölçeği nedir?

    Değerlendirme ölçeği, bir kişinin performansını, bilgisini, becerisini veya bir konudaki tutumunu belirli kriterlere göre ölçmek ve değerlendirmek için kullanılan bir araçtır. Bazı değerlendirme ölçeği türleri: Derecelendirme ölçekleri (rating scales). Davranışsal değerlendirme ölçekleri (BARS). Grafik değerlendirme ölçekleri. Sıklık değerlendirme ölçekleri. Değerlendirme ölçekleri, objektif tepkiler ve zor ölçülebilir yanıtlar (duygular, algılar, ilgi alanları ve tercihler gibi) ölçmek için de kullanılır.