• Buradasın

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık yıllık planı kim hazırlar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık (GPD) yıllık planını her öğretim yılı başında rehber öğretmenler hazırlar 2. Bu plan, okulun ihtiyaçlarına ve öğrencilerin gelişim özelliklerine göre düzenlenir ve rehberlik servisine sunulur 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi nedir?

    MEB rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yönergesi, rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin il/ilçe düzeyinde planlanması, rehberlik ve araştırma merkezleri ile eğitim-öğretim kurumlarındaki rehberlik servislerinin kuruluşu, görevleri ve işleyişine ilişkin esasları düzenler. Bu yönergede yer alan bazı konular: Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin amaçları. Hizmetlerin ilkeleri. Öğretim kademelerine göre rehberlik hizmetleri. Hizmetlerin sunulması. Etik kurallar.

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisi ne iş yapar kısaca?

    Rehberlik ve psikolojik danışmanlık servisi, bireylerin eğitim, kariyer, aile, ilişkiler, sosyal beceriler ve duygusal sağlık gibi konularda yaşadıkları sorunlara çözüm bulmak, hayatlarına yön vermek ve hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak için hizmet verir. Bu servisin bazı görevleri: Bireysel veya grup seansları düzenlemek. Psikolojik testler uygulamak. Danışanların ilerlemelerini izlemek. Okul ve kurumlarla iletişim halinde olmak. Ebeveynleri ve aileleri bilgilendirmek.

    Sınıf rehberlik planı hazırlamak kimin görevi?

    Sınıf rehberlik planı hazırlama görevi, sınıf rehber öğretmenine aittir. Sınıf rehber öğretmeni, eğitim kurumunun yıllık rehberlik planı çerçevesinde sınıfının yıllık çalışmalarını planlar ve bu planlamanın bir örneğini ders yılının ilk ayı içinde rehberlik servisine iletir.

    Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme nedir?

    Psikolojik danışma ve rehberlikte program geliştirme, öğrencilerin kişisel, sosyal, mesleki ve akademik gelişimlerini desteklemek amacıyla sistematik ve planlı bir şekilde rehberlik hizmetlerinin tasarlanması sürecidir. Bu süreç, aşağıdaki aşamaları içerir: 1. İhtiyaç Analizi: Öğrencilerin hangi konularda rehberliğe ihtiyaç duyduklarının belirlenmesi. 2. Hedeflerin Belirlenmesi: Rehberlik programının amaçlarının ve hedeflerinin tanımlanması. 3. İçerik Seçimi: Programda yer alacak etkinliklerin ve içeriklerin belirlenmesi. 4. Uygulama ve Değerlendirme: Programın hayata geçirilmesi ve etkinliğinin değerlendirilmesi. Bu süreçte, okul yöneticileri, öğretmenler, psikolojik danışmanlar ve veliler iş birliği içinde çalışır.

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri iki dönem toplantısı nedir?

    Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri iki dönem toplantısı, eğitim-öğretim yılı içerisinde rehberlik ve psikolojik danışma hizmetlerinin planlanması, değerlendirilmesi ve gelecek dönem için hedeflerin belirlenmesi amacıyla yapılan toplantılardır. Bu toplantılarda ele alınan bazı konular: Dönem çalışmalarının değerlendirilmesi. Dönem faaliyet planlaması. Veli işbirliği ve bilgilendirme. Sosyal ve psikolojik destek çalışmaları. Meslek ve kariyer rehberliği. Rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri yürütme komisyonu, bu toplantıları genellikle ders yılının başında, ortasında ve sonunda olmak üzere yılda üç kez gerçekleştirir.

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları kaça ayrılır?

    Psikolojik danışma ve rehberlik çalışmaları, hizmet alanlarına göre ve problem alanlarına göre olmak üzere iki ana şekilde ayrılır. Hizmet alanlarına göre rehberlik türleri: Eğitim alanında rehberlik. Sağlık alanında rehberlik. Sosyal yardım alanında rehberlik. Endüstri alanında rehberlik. Problem alanlarına göre rehberlik türleri: Kişisel rehberlik. Mesleki rehberlik. Eğitsel rehberlik.

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri nelerdir?

    Ortaöğretim rehberlik ve psikolojik danışma hizmetleri, öğrencilerin bireysel özelliklerini değerlendirip sağlıklı bir kimlik oluşturmalarını ve kariyer hedeflerine ulaşmalarını desteklemek amacıyla sunulan hizmetlerdir. Bu hizmetler şunlardır: 1. Gelişimsel ve Önleyici Hizmetler: Öğrencilerin sosyal duygusal, akademik ve kariyer gelişimlerini desteklemek, risk etmenlerini azaltmak ve koruyucu etmenleri artırmak. 2. İyileştirici Hizmetler: Öğrencilerin gelişimlerini olumsuz etkileyen problemlerin çözümüne yardımcı olmak, bireysel ve grupla psikolojik danışma yapmak. 3. Destek Hizmetler: Program yönetimi, müşavirlik, araştırma, proje, iş birliği ve mesleki gelişim çalışmaları. 4. Diğer Hizmetler: Oryantasyon, bilgi verme, yöneltme ve izleme, sevk çalışmaları.