• Buradasın

    Öz yeterlik ölçeğini kim geliştirdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öz yeterlik ölçeğini ilk olarak Albert Bandura geliştirmiştir 123.
    • Akademik Öz-yeterlik Ölçeği, Jinks ve Morgan tarafından 2003 yılında İngilizce olarak çocuklar için geliştirilmiştir 1.
    • Hemşirelik Mesleği Öz Yeterlik Ölçeği, Caruso ve arkadaşları tarafından geliştirilmiştir 2.
    • Öğretmen Öz Yeterlik Algısı Ölçeği-Kısa Formu (TSES-SF), Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy tarafından geliştirilmiştir 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi nedir?

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi, bireyin belirli bir görevi başarıyla gerçekleştirebileceğine dair inancıdır. Bandura'ya göre öz yeterlik, dört temel kaynaktan elde edilen bilgilerle şekillenir: 1. Doğrudan deneyimler (başarılar). 2. Dolaylı deneyimler (gözlemsel öğrenme). 3. Sosyal ikna. 4. Fizyolojik ve psikolojik durum. Yüksek öz yeterlik inancına sahip kişiler, daha cesur hedefler belirler, zorluklardan korkmaz ve engeller karşısında pes etmezler.

    Akademik özyeterlik ölçeği nedir?

    Akademik özyeterlik ölçeği, bireyin akademik bir görevi belirlenen başarı seviyesinde tamamlayabileceğine olan inancını ölçmek için kullanılan bir ölçme aracıdır. Bu ölçekler genellikle şu özellikleri içerir: Çok boyutluluk. Duruma bağımlılık. Performans ölçütlerine bağlılık. Bazı akademik özyeterlik ölçekleri: Jinks ve Morgan tarafından geliştirilen ölçek. Yılmaz, Gürçay ve Ekici tarafından geliştirilen ölçek. Owen & Froman tarafından geliştirilen ölçek.

    Öz yeterliliğin 4 kaynağı nedir?

    Öz yeterliliğin dört kaynağı: 1. İnsanın doğrudan kendi deneyimlediği tecrübeler. 2. Dolaylı tecrübeler. 3. Sözel ikna. 4. Fizyolojik-psikolojik durum.

    Psikolojik Danışma Öz Yeterlik Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Psikolojik Danışma Öz Yeterlik Ölçeği (PDÖÖ), 41 maddeden oluşmaktadır. Bu maddeler, üç ana faktöre ayrılmıştır: 1. Yardım Becerileri Öz-Yeterliği: 15 madde. 2. Oturum Yönetmeye İlişkin Öz-yeterlik: 10 madde. 3. Psikolojik Danışma Sürecindeki Zorluklara İlişkin Öz-yeterlik: 16 madde.

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği nedir?

    Kariyer ve Yetenek Gelişimi Öz Yeterlik Ölçeği, öğrencilerin kariyer ve yetenek gelişimi öz yeterlik düzeylerini ölçmek amacıyla geliştirilmiş bir araçtır. Özellikleri: Madde Sayısı: 14. Likert Tipi: 6'lı (1 "Hiç güvenmiyorum", 6 "Tamamen güveniyorum"). Puan Aralığı: En düşük 18, en yüksek 84. Boyutlar: Yetenek gelişimi, çalışma alışkanlıkları ve kariyer keşfi. Geliştiren: Muhammed Yıldız (uyarlama çalışması). Orijinal Ölçek: Career and Talent Development Self-Efficacy Scale, Mantak Yuen ve diğerleri tarafından geliştirilmiştir.

    Akademik öz yeterlik ölçeği nasıl hesaplanır?

    Akademik öz yeterlik ölçeğinin nasıl hesaplandığına dair farklı yöntemler bulunmaktadır. Toad.halileksi.net sitesine göre hesaplama yöntemi. Puanın yüksek olması, çocuğun akademik öz yeterlik düzeyinin yüksek olduğu şeklinde değerlendirilir. Ölçeğin genelinden alınabilecek en yüksek puan 120, en düşük puan ise 30’dur. Researchgate.net sitesine göre hesaplama yöntemi. Ölçekte bulunan 16 soruya verilen puanların toplamı en az 16, en çok 80 olabilmektedir. Ölçeğin geneline yönelik akademik öz yeterlik duygusuna ilişkin aldığı değerler şu şekildedir: 16 – 32 puan: Düşük; 33 – 48 puan: Orta; 49 – 64 puan: Yüksek; 65 – 80 puan: Çok yüksek. Tr-scales.arabpsychology.com sitesine göre hesaplama yöntemi. Ölçeğin genelinden veya boyutlarından alınabilecek toplam puanlar, maddelere verilen 1 ile 5 arasında değişen puanların toplamıyla hesaplanan aritmetik ortalama değeriyle hesaplanır. Orijinal ölçeğin genelinden alınabilecek en yüksek puan 165, en düşük ise 33 puandır. Akademik öz yeterlik ölçeğinin nasıl hesaplanacağına dair en doğru bilgi için ölçeğin uygulandığı kurum veya kuruluşun yönergelerine başvurulması önerilir.

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark nedir?

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Akademik öz yeterlik, bireyin akademik bir görevi belirlenmiş başarı düzeyinde tamamlayabileceğine dair inancıdır. Öğrenci öz yeterliği ise daha geniş bir kavram olup, bireyin genel olarak kendini yeterli hissetme durumunu ifade eder. Bu, akademik öz yeterliği de içerir ancak aynı zamanda sosyal, duygusal ve genel öz yeterlik algılarını da kapsar. Özetle, akademik öz yeterlik, öğrenci öz yeterliğinin bir alt başlığıdır ve daha spesifik olarak akademik görevlerle ilgilidir.