• Buradasın

    Öz yeterlik ölçeğini kim geliştirdi?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öz yeterlik ölçeklerini farklı araştırmacılar geliştirmiştir:
    1. Öğrenci Öz-Yeterlik Ölçeği, Rowbotham ve Schmitz (2013) tarafından geliştirilmiştir 1.
    2. Öz-Etkililik-Yeterlik Ölçeği, Sherer ve arkadaşları (1982) tarafından geliştirilmiştir 2.
    3. İnternet Öz-Yeterliği Ölçeği, Kim ve Glassman (2013) tarafından geliştirilmiştir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark nedir?

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Akademik öz yeterlik, bireyin akademik bir görevi belirlenmiş başarı düzeyinde tamamlayabileceğine dair inancıdır. Öğrenci öz yeterliği ise daha geniş bir kavram olup, bireyin genel olarak kendini yeterli hissetme durumunu ifade eder. Bu, akademik öz yeterliği de içerir ancak aynı zamanda sosyal, duygusal ve genel öz yeterlik algılarını da kapsar. Özetle, akademik öz yeterlik, öğrenci öz yeterliğinin bir alt başlığıdır ve daha spesifik olarak akademik görevlerle ilgilidir.

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi nedir?

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi, bireyin belirli bir görevi başarıyla gerçekleştirebileceğine dair inancıdır. Bandura'ya göre öz yeterlik, dört temel kaynaktan elde edilen bilgilerle şekillenir: 1. Doğrudan deneyimler (başarılar). 2. Dolaylı deneyimler (gözlemsel öğrenme). 3. Sosyal ikna. 4. Fizyolojik ve psikolojik durum. Yüksek öz yeterlik inancına sahip kişiler, daha cesur hedefler belirler, zorluklardan korkmaz ve engeller karşısında pes etmezler.

    Psikolojik Danışma Öz Yeterlik Ölçeği kaç maddeden oluşur?

    Psikolojik Danışma Öz-Yeterlik Ölçeği 41 maddeden oluşmaktadır.

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği nedir?

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği, bireylerin kariyer gelişimi sürecinde yetenek ve becerilerini en üst düzeye çıkarmalarına yönelik inançlarını ölçen bir araçtır. Bu ölçek, üç ana boyuttan oluşur: 1. Pozitif duygusal kariyer durumu: Bireyin kariyerinden duyduğu memnuniyet ve olumlu duyguları ifade eder. 2. Kariyer anlamlılığı durumu: Kariyerin birey tarafından ilginç, kişisel bir tercih ve anlamlı bir deneyim olarak algılanmasını kapsar. 3. Kariyer ağı/sosyal destek durumu: Bireyin kariyerinde onu destekleyen bir insan ağına sahip olmasını ve bu ağdan yardım alabilme güvenini yansıtır. Ölçek, hem bireysel hem de örgütsel bağlamlarda uygulanabilir ve kariyer danışmanları tarafından müdahale aracı olarak kullanılabilir.

    Öz yeterliliğin 4 kaynağı nedir?

    Öz yeterliliğin dört kaynağı, psikolog Albert Bandura tarafından öne sürülmüştür: 1. Ustalık deneyimleri. 2. Pozitif duygular. 3. Sosyal modelleme. 4. Sosyal ikna.

    Akademik özyeterlik ölçeği nedir?

    Akademik özyeterlik ölçeği, bireyin akademik bir görevi belirlenen başarı seviyesinde tamamlayabileceğine olan inancını ölçmek için kullanılan bir ölçme aracıdır. Bu ölçekler genellikle şu özellikleri içerir: Çok boyutluluk. Duruma bağımlılık. Performans ölçütlerine bağlılık. Bazı akademik özyeterlik ölçekleri: Jinks ve Morgan tarafından geliştirilen ölçek. Yılmaz, Gürçay ve Ekici tarafından geliştirilen ölçek. Owen & Froman tarafından geliştirilen ölçek.

    Akademik öz yeterlik ölçeği nasıl hesaplanır?

    Akademik öz yeterlik ölçeğinin nasıl hesaplandığına dair farklı yöntemler bulunmaktadır. Toad.halileksi.net sitesine göre hesaplama yöntemi. Puanın yüksek olması, çocuğun akademik öz yeterlik düzeyinin yüksek olduğu şeklinde değerlendirilir. Ölçeğin genelinden alınabilecek en yüksek puan 120, en düşük puan ise 30’dur. Researchgate.net sitesine göre hesaplama yöntemi. Ölçekte bulunan 16 soruya verilen puanların toplamı en az 16, en çok 80 olabilmektedir. Ölçeğin geneline yönelik akademik öz yeterlik duygusuna ilişkin aldığı değerler şu şekildedir: 16 – 32 puan: Düşük; 33 – 48 puan: Orta; 49 – 64 puan: Yüksek; 65 – 80 puan: Çok yüksek. Tr-scales.arabpsychology.com sitesine göre hesaplama yöntemi. Ölçeğin genelinden veya boyutlarından alınabilecek toplam puanlar, maddelere verilen 1 ile 5 arasında değişen puanların toplamıyla hesaplanan aritmetik ortalama değeriyle hesaplanır. Orijinal ölçeğin genelinden alınabilecek en yüksek puan 165, en düşük ise 33 puandır. Akademik öz yeterlik ölçeğinin nasıl hesaplanacağına dair en doğru bilgi için ölçeğin uygulandığı kurum veya kuruluşun yönergelerine başvurulması önerilir.