• Buradasın

    Akademik özyeterlik ölçeği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akademik özyeterlik ölçeği, bireyin akademik bir görevi belirlenen başarı seviyesinde tamamlayabileceğine olan inancını ölçmek için kullanılan bir ölçme aracıdır 14.
    Bu ölçekler genellikle şu özellikleri içerir:
    • Çok boyutluluk 14. Matematik özyeterlik inancı ile İngilizce özyeterlik inancı farklı olabilir 14.
    • Duruma bağımlılık 14. Bir öğrencinin öğrenme konusundaki yeterliliği, sınıfın rekabetçi veya işbirlikçi olmasına göre değişebilir 14.
    • Performans ölçütlerine bağlılık 14. Ölçümler, belirlenen doğru ölçütlere bağlıdır 14.
    Bazı akademik özyeterlik ölçekleri:
    • Jinks ve Morgan tarafından geliştirilen ölçek 1. 30 maddeden oluşan ve yetenek, ortam ve çaba gibi üç boyutu değerlendiren bir ölçektir 1.
    • Yılmaz, Gürçay ve Ekici tarafından geliştirilen ölçek 2. Üniversite öğrencilerinin ders çalışma, ödev yapma ve sınav gibi akademik görevlerle başa çıkma becerilerini ölçen bir ölçektir 2.
    • Owen & Froman tarafından geliştirilen ölçek 4. Sosyal statü, bilişsel uygulamalar ve teknik beceriler olmak üzere üç alt boyuttan oluşan 33 maddelik bir ölçektir 4.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öz yeterlik ölçeği hangi yaş grubunda kullanılır?

    Öz yeterlik ölçekleri çeşitli yaş gruplarında kullanılabilir. Örneğin, Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği 14-17 yaşları arasındaki ergenler için geliştirilmiştir.

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği nedir?

    Kariyer ve yetenek gelişimi özyeterliği ölçeği, bireylerin kariyer gelişimi sürecinde yetenek ve becerilerini en üst düzeye çıkarmalarına yönelik inançlarını ölçen bir araçtır. Bu ölçek, üç ana boyuttan oluşur: 1. Pozitif duygusal kariyer durumu: Bireyin kariyerinden duyduğu memnuniyet ve olumlu duyguları ifade eder. 2. Kariyer anlamlılığı durumu: Kariyerin birey tarafından ilginç, kişisel bir tercih ve anlamlı bir deneyim olarak algılanmasını kapsar. 3. Kariyer ağı/sosyal destek durumu: Bireyin kariyerinde onu destekleyen bir insan ağına sahip olmasını ve bu ağdan yardım alabilme güvenini yansıtır. Ölçek, hem bireysel hem de örgütsel bağlamlarda uygulanabilir ve kariyer danışmanları tarafından müdahale aracı olarak kullanılabilir.

    Akademik başarının en önemli belirleyicisi nedir?

    Akademik başarının en önemli belirleyicisi konusunda kesin bir görüş yoktur. Ancak, akademik başarıyı etkileyebilecek bazı faktörler şunlardır: Sosyoekonomik durum: Okul ve öğrenci seviyesindeki sosyoekonomik durum, akademik başarı ile en güçlü ilişkiye sahip değişkenlerdendir. Motivasyon ve öz yeterlik: Motivasyonu yüksek ve öz yeterliliği fazla olan öğrenciler, akademik olarak daha başarılı olma eğilimindedir. Zaman yönetimi ve çalışma alışkanlıkları: Etkili zaman yönetimi ve uygun çalışma stratejileri, akademik başarıyı artırır. Destek sistemleri: Aile, arkadaşlar ve akademik danışmanlar gibi destekleyici bir çevre, akademik başarıyı olumlu etkiler. Öğretim tarzı: Aktif öğrenme tekniklerinin ve kişiselleştirilmiş yaklaşımların akademik başarıyı artırabileceği düşünülmektedir.

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark nedir?

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark şu şekilde açıklanabilir: Akademik öz yeterlik, bireyin akademik bir görevi belirlenmiş başarı düzeyinde tamamlayabileceğine dair inancıdır. Öğrenci öz yeterliği ise daha geniş bir kavram olup, bireyin genel olarak kendini yeterli hissetme durumunu ifade eder. Bu, akademik öz yeterliği de içerir ancak aynı zamanda sosyal, duygusal ve genel öz yeterlik algılarını da kapsar. Özetle, akademik öz yeterlik, öğrenci öz yeterliğinin bir alt başlığıdır ve daha spesifik olarak akademik görevlerle ilgilidir.

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi nedir?

    Albert Bandura'nın öz yeterlik teorisi, bireyin belirli bir görevi başarıyla gerçekleştirebileceğine dair inancıdır. Bandura'ya göre öz yeterlik, dört temel kaynaktan elde edilen bilgilerle şekillenir: 1. Doğrudan deneyimler (başarılar). 2. Dolaylı deneyimler (gözlemsel öğrenme). 3. Sosyal ikna. 4. Fizyolojik ve psikolojik durum. Yüksek öz yeterlik inancına sahip kişiler, daha cesur hedefler belirler, zorluklardan korkmaz ve engeller karşısında pes etmezler.

    Akademik ne anlama gelir?

    Akademik kelimesi, akademi ile ilgili olan ve bilimsel niteliği olan anlamlarına gelir. Türk Dil Kurumu'na göre kelimenin iki anlamı vardır: 1. Sınavlar, ödevler, hocalar ve tezler gibi üniversiteye özgü unsurları ifade eder. 2. Bir konuyu derinlemesine analiz etme, eleştirel bir gözle değerlendirme ve bu değerlendirmeyi somut verilere dayandırma becerisini tanımlar. Ayrıca, akademik unvanlar ve öğretim üyeleri için de kullanılabilir.

    Akademik öz yeterlik ölçeği nasıl hesaplanır?

    Akademik öz yeterlik ölçeğinin nasıl hesaplandığına dair farklı yöntemler bulunmaktadır. Toad.halileksi.net sitesine göre hesaplama yöntemi. Puanın yüksek olması, çocuğun akademik öz yeterlik düzeyinin yüksek olduğu şeklinde değerlendirilir. Ölçeğin genelinden alınabilecek en yüksek puan 120, en düşük puan ise 30’dur. Researchgate.net sitesine göre hesaplama yöntemi. Ölçekte bulunan 16 soruya verilen puanların toplamı en az 16, en çok 80 olabilmektedir. Ölçeğin geneline yönelik akademik öz yeterlik duygusuna ilişkin aldığı değerler şu şekildedir: 16 – 32 puan: Düşük; 33 – 48 puan: Orta; 49 – 64 puan: Yüksek; 65 – 80 puan: Çok yüksek. Tr-scales.arabpsychology.com sitesine göre hesaplama yöntemi. Ölçeğin genelinden veya boyutlarından alınabilecek toplam puanlar, maddelere verilen 1 ile 5 arasında değişen puanların toplamıyla hesaplanan aritmetik ortalama değeriyle hesaplanır. Orijinal ölçeğin genelinden alınabilecek en yüksek puan 165, en düşük ise 33 puandır. Akademik öz yeterlik ölçeğinin nasıl hesaplanacağına dair en doğru bilgi için ölçeğin uygulandığı kurum veya kuruluşun yönergelerine başvurulması önerilir.