• Buradasın

    Akademik öz yeterlik ölçeği nasıl hesaplanır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Akademik öz yeterlik ölçeği iki farklı şekilde hesaplanabilir:
    1. Jinks ve Morgan'ın Akademik Öz-yeterlik Ölçeği: Bu ölçek, 4'lü Likert tipi puanlama (Tamamen katılıyorum: 4, Oldukça katılıyorum: 3, Biraz katılıyorum: 2, Hiç katılmıyorum: 1) ile değerlendirilir 2. Ölçekteki 9 madde ters yönden puanlanır ve puanın yüksek olması çocuğun akademik öz-yeterlik düzeyinin yüksek olduğunu gösterir 2.
    2. Owen & Froman'ın Akademik Öz-yeterlik Ölçeği: Bu ölçek, beşli Likert tipi puanlama (Oldukça Fazla: 5 puan, Fazla: 4 puan, Kısmen Fazla: 3 puan, Az: 2 puan, Oldukça Az: 1 puan) ile değerlendirilir 3. Ölçekten alınabilecek en yüksek puan 5 x 33 = 165, en düşük puan ise 1 x 33 = 33'tür 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Öz yeterlilik Albert Bandura nedir?

    Öz yeterlilik (self-efficacy), Albert Bandura tarafından geliştirilen sosyal bilişsel teorinin temel kavramlarından biridir. Öz yeterlilik — bireyin belirli performans kazanımları elde etmek için gerekli davranışları gerçekleştirme kapasitesine olan inancıdır. Bandura'ya göre öz yeterlilik, dört ana faktör tarafından şekillenir: 1. Ustalık deneyimleri. 2. Dolaylı deneyimler. 3. Sözlü ikna. 4. Duygusal ve fizyolojik durumlar.

    Öz etkililik ve öz yeterlilik aynı şey mi?

    Öz etkililik ve öz yeterlilik kavramları benzer anlamlara sahip olsa da, tam olarak aynı şey değildir. Öz yeterlilik, bireyin belirli bir görevi başarıyla yerine getirme ve olayları kontrol edebilme algısıdır. Öz etkililik ise, sosyal öğrenme teorisine dayanan ve bireyin gelecekte karşılaşabileceği güç durumların üstesinden gelmede ne derece başarılı olabileceğine ilişkin kendisi hakkındaki inancını ifade eder.

    Akademik öz yeterlik nedir?

    Akademik öz yeterlik, bireyin belirli bir akademik görevi başarıyla tamamlayabileceğine dair inancı olarak tanımlanır. Bu kavram, Bandura'nın öz yeterlik teorisine dayanır ve dört ana bilgi kaynağına bağlıdır: 1. Kişisel deneyim: Daha önce benzer görevleri başarıyla tamamlamak, bireyin öz yeterliliğini artırır. 2. Gözlem: Başkalarının bu görevleri yerine getirdiğini görmek, bireyin kendi yeteneklerine olan güvenini artırabilir. 3. İkna: Çevreden gelen teşvik ve destek, öz yeterliliği olumlu yönde etkileyebilir. 4. Duygular: Korku ve kaygı gibi olumsuz duygular öz yeterliliği azaltırken, olumlu duygular öz yeterliliği artırır. Akademik öz yeterlik, öğrencilerin akademik başarıları, hedef seçimleri ve kullandıkları stratejiler üzerinde önemli bir etkiye sahiptir.

    Öz yeterlilik nedir?

    Öz yeterlilik, bireyin belirli bir durumda veya görevde başarılı olabileceğine dair inancıdır. Bu kavram, psikolog Albert Bandura tarafından geliştirilen bir sosyal bilişsel teoriye dayanır. Öz yeterlilik, dört faktörden etkilenir: 1. Deneyim: Geçmiş deneyimlerdeki başarılar ve başarısızlıklar. 2. Dolaylı deneyim: Başkalarının deneyimlerinden elde edilen pozitif kazanımlar. 3. Sosyal ikna: Cesaret veren diyaloglar ve teşvikler. 4. Fizyolojik geri bildirim: Durumlarla karşı karşıya kalındığında vücudun gözlemlenmesi.

    Ölçek nasıl hesaplanır?

    Ölçek hesaplama, bir çizim veya projenin gerçek ebatlarına göre belirli oranlarda küçültülmüş veya büyütülmüş halini ifade eder. Bazı yaygın ölçek hesaplama formülleri: 1. 1/1 ölçek: Gerçek ölçünün birebir aynı ölçüde çizilmesidir. 2. 1/2 ölçek: Gerçek ölçünün yarısı alınarak çizim yapılır. 3. 1/5 ölçek: Gerçek ölçü 5'e bölünerek çizim yapılır. 4. 1/10 ölçek: Gerçek ölçü 10'a bölünerek çizilir. 5. 1/20 ölçek: Gerçek ölçü 20'ye bölünür. Bu hesaplamalar, birimlerin cm cinsinden olmasını gerektirir.

    Öz yeterlik ölçeği hangi yaş grubunda kullanılır?

    Öz yeterlik ölçekleri çeşitli yaş gruplarında kullanılabilir. Örneğin, Çocuklar İçin Öz-yeterlik Ölçeği 14-17 yaşları arasındaki ergenler için geliştirilmiştir.

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği arasındaki fark nedir?

    Akademik öz yeterlik ve öğrenci öz yeterliği kavramları benzer ancak farklı anlamlar taşır: - Akademik öz yeterlik, öğrencilerin eğitsel işlere ilişkin kendi yapabilirliklerine olan güvenlerini ifade eder. - Öğrenci öz yeterliği ise, daha genel bir kavram olup, öğrencilerin kendi kapasitelerini olumlu değerlendirmeleri ve akademik yaşamda gerekleri yerine getirmelerinin temelini oluşturur. Bu, sadece akademik işlerle sınırlı kalmaz, öğrencinin genel olarak kendi yeteneklerine olan inancını kapsar.