• Buradasın

    Otizm spektrum bozukluğu olan çocuklarda yüz işleme ve göz izleme becerileri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otizm spektrum bozukluğu (OSB) olan çocuklarda yüz işleme ve göz izleme becerileri şu şekilde özetlenebilir:
    1. Yüz İşleme Becerileri: OSB'li çocuklar, diğer insanların yüzlerine daha az dikkat ederler ve göz teması kurmakta zorlanırlar 13. Yüz ifadelerini tanıma ve sosyal ipuçlarını alma konusunda sınırlılıklar gösterirler 3. Ayrıca, yüzün dış bölgelerine (alın, saç, yanak) daha fazla odaklanma eğilimindedirler 3.
    2. Göz İzleme Becerileri: OSB'li bireylerin göz izleme örüntüleri, kontrol grubundaki çocuklardan farklıdır 1. Göz bölgesine daha az odaklanırlar ve bakışlarını daha çok ağız çevresinde yoğunlaştırırlar 1. Bu durum, sosyal etkileşim ve iletişim becerilerini olumsuz etkiler 3.
    Bu beceriler, OSB'li çocukların erken sosyal-bilişsel gelişimleri ve dil edinimleri üzerinde de olumsuz izler bırakır 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Otizm ve otizm spektrum arasındaki fark nedir?

    Otizm ve otizm spektrum bozukluğu (OSB) arasındaki temel fark, OSB'nin daha geniş bir terim olmasıdır. Otizm, sosyal etkileşim ve iletişimde zorluklar ile sınırlı ve tekrarlayıcı davranışlarla karakterize edilen, genellikle çocukluk döneminin erken evrelerinde ortaya çıkan bir nörogelişimsel bozukluktur. Otizm spektrum bozukluğu ise, otizmin farklı şiddet ve biçimlerde görülebildiği bir yelpazeyi ifade eder. Amerikan Psikiyatri Birliği, 2013 yılında "otizm" terimini "otizm spektrum bozukluğu" olarak değiştirmiştir.

    Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların göz temasının artırılmasında kendini izleme stratejisi müdahale paketinin etkililiğinin göz izleme teknolojisi kullanılarak belirlenmesi?

    Otizm spektrum bozukluğu olan çocukların göz temasının artırılmasında kendini izleme stratejisi müdahale paketinin etkililiğinin göz izleme teknolojisi kullanılarak belirlenmesi konusunda yapılan bir araştırma, giyilebilir göz izleme cihazının bu amaçla kullanılabileceğini ortaya koymuştur. Bu araştırmada, tek denekli desenlerden denekler arası yoklama denemeli çoklu yoklama modeli kullanılarak, kendini izleme stratejisi müdahale paketinin göz temasının artırılmasındaki etkisi incelenmiştir. Göz temasını artırmak için diğer yöntemler arasında oyunlar, model olma, ödüllendirme ve profesyonel yardım almak da yer almaktadır.

    Otizm çeşitleri nelerdir?

    Otizm çeşitleri şunlardır: Klasik Otizm (Kanner Sendromu). Asperger Sendromu. Atipik Otizm. Yaygın Gelişimsel Bozukluk – Başka Türlü Adlandırılamayan (PDD-NOS). Çocukluk Dezintegratif Bozukluğu (CDD). Rett Sendromu. Ayrıca, DSM-5 kriterlerine göre otizm, bireylerin günlük yaşamda ne düzeyde destek gerektirdiğine göre üç seviyeye ayrılır.

    Otizm spektrum bozukluğu nedir?

    Otizm spektrum bozukluğu (OSB), doğuştan gelen ve genellikle yaşamın ilk yıllarında fark edilen karmaşık bir nöro-gelişimsel farklılıktır. OSB'nin temel belirtileri şunlardır: Sosyal etkileşim eksikliği. Sınırlı ve tekrarlayan davranışlar. OSB, hafif belirtilerden yoğun destek ihtiyacı olanlara kadar geniş bir yelpazede değerlendirilir. OSB'nin nedenleri tam olarak bilinmemekle birlikte, genetik ve çevresel faktörlerin rol oynadığı düşünülmektedir.

    Hafif düzeyde otizm spektrum bozukluğu olan öğrenciler için 7 yaş amaç listesi nelerdir?

    Hafif düzeyde otizm spektrum bozukluğu olan 7 yaşındaki öğrenciler için amaç listesi, gelişimsel ve eğitimsel ihtiyaçlarına göre belirlenmelidir. İşte bazı öneriler: 1. Sosyal Beceriler: Sosyal etkileşimleri artırmak için grup aktiviteleri ve oyun terapileri düzenlemek. 2. İletişim Becerileri: Görsel destekler ve hedef odaklı iletişim uygulamaları ile kelime dağarcığını genişletmek. 3. Davranış Yönetimi: Uygulamalı davranış analizi (ABA) gibi yöntemlerle uygun davranışları teşvik etmek. 4. Akademik Beceriler: Erken okuryazarlık, matematik ve ilk okuma yazma gibi temel alanlarda akademik becerileri desteklemek. 5. Günlük Yaşam Becerileri: Öz bakım, ev düzeni ve güvenlik konularında beceriler kazandırmak. Bu amaçlar, bireyselleştirilmiş eğitim planları (BEP) çerçevesinde, ailenin ve eğitimcilerin işbirliği ile uygulanmalıdır.

    Otizmli bebekler neden göz teması kurmaz?

    Otizmli bebeklerin göz teması kurmamasının birkaç nedeni vardır: 1. Sosyal etkileşim zorlukları: Otizm spektrum bozukluğu olan bebekler, sosyal etkileşim kurmakta zorlanabilirler ve bu nedenle göz temasından kaçınabilirler. 2. Duyusal hassasiyetler: Yüksek seslere veya diğer duyusal uyarıcılara karşı aşırı hassas olabilirler, bu da göz temasını zorlaştırabilir. 3. Taklit etme güçlüğü: Başkalarının hareketlerini ve ifadelerini taklit etmekte zorlanabilirler, bu da göz temasını azaltabilir. Bu belirtiler fark edildiğinde, bir uzmana danışmak ve gerekli değerlendirmeleri yaptırmak önemlidir.

    Otizmli çocuk hangi becerileri kazanmalı?

    Otizmli çocukların kazanması gereken beceriler şunlardır: 1. Sosyal Beceriler: Göz teması kurma, ilişki başlatma ve sürdürme, başkalarının duygularını anlama gibi sosyal etkileşimleri öğrenmeleri önemlidir. 2. İletişim Becerileri: Konuşma, dinleme, soru sorma ve kendini tanıtma gibi iletişim yollarını bilmeleri gerekir. 3. Sanat ve Yaratıcı Aktiviteler: Resim yapma, müzik aletleri çalma gibi aktiviteler, duygularını ifade etmelerine ve sosyal etkileşimde bulunmalarına yardımcı olur. 4. Spor ve Grup Oyunları: Takım çalışması yapmayı, kurallara uymayı ve işbirliği yapmayı öğrenmeleri için grup oyunları ve spor aktiviteleri faydalıdır. 5. Problem Çözme ve Planlama: Günlük yaşamda karşılaşabilecekleri sorunları çözme ve plan yapma becerilerini geliştirmeleri gerekir. Bu becerilerin kazanılmasında erken müdahale ve özel eğitim programları büyük önem taşır.