• Buradasın

    Öğretmen adaylarının kaygı düzeyleri hangi değişkenlere göre farklılık göstermektedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Öğretmen adaylarının kaygı düzeyleri, çeşitli değişkenlere göre farklılık göstermektedir:
    • Cinsiyet: Kadın öğretmen adaylarının kaygı düzeyleri, erkek adaylara göre daha yüksektir 25.
    • Yaş: Yaş arttıkça kaygı seviyesi artma eğilimindedir 1.
    • Sınıf seviyesi: Son sınıf öğrencilerinin kaygı düzeyleri, 3. sınıf öğrencilerine göre daha yüksektir 15.
    • Branş: Sosyal bilgiler öğretmenliği bölümünde okuyan adayların kaygı düzeyleri daha yüksekken, fen bilgisi öğretmenliği en düşük kaygıya sahip bölümdür 15.
    • Ekonomik durum: Ekonomik durumun kaygı üzerinde anlamlı bir farklılık yarattığı sonucuna ulaşılmıştır 4.
    Ayrıca, ailelerinde öğretmen olan adayların kaygı düzeylerinin, bu değişkene göre anlamlı düzeyde farklılaşmadığı tespit edilmiştir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Türkiye'de eğitim politikalarında sıkça değişiklik yapılması müfredat yenilemeleri sınav sistemlerinde değişiklikler ve öğretmen yetiştirme programlarına yönelik reformlar öğretmen adaylarının belirsizlik yaşamasına neden olmaktadır?

    Türkiye'de eğitim politikalarında sıkça değişiklik yapılması, müfredat yenilemeleri, sınav sistemlerinde değişiklikler ve öğretmen yetiştirme programlarına yönelik reformlar, öğretmen adaylarının belirsizlik yaşamasına neden olmaktadır çünkü bu değişiklikler: Plansız ve programsız uygulanmaktadır. Sistem bütünlüğü gözetilmemektedir. Öğretmenlerin mesleki gelişimlerini olumsuz etkilemektedir. Öğretmen adaylarının pedagojik yeterliliklerini sorgulatmaktadır. Tüm bu faktörler, eğitim sisteminde istikrarlı bir politika oluşturulmasını zorlaştırmakta ve öğretmen adaylarının geleceğe yönelik net bir plan yapmalarını engellemektedir.

    İlköğretim fen ve matematik öğretmen adaylarının kaygı düzeylerinin bazı değişkenlere göre incelenmesi nedir?

    "İlköğretim Fen ve Matematik Öğretmen Adaylarının Kaygı Düzeylerinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi", 2007 yılında Yrd. Doç. Dr. Abuzer Akgün ve Yrd. Doç. Dr. Selahattin Gönen tarafından yapılan bir çalışmadır. Araştırmanın amacı, fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin branş, cinsiyet, başarı durumu, arkadaşlık ilişkileri, yapmayı istediği meslek, barınma durumu, kardeş sayısı, anne-baba tutumu ve ekonomik durumdan nasıl etkilendiğini araştırmaktır. Araştırma yöntemi: Evren ve örneklem: 2005-2006 öğretim yılında Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi İlköğretim Bölümü Fen Bilgisi ve Matematik Öğretmenliği programına devam eden 186 öğrenci üzerinde yürütülmüştür. Veri toplama araçları: Spielberger ve arkadaşları tarafından geliştirilen ve Öner ile Le Compte tarafından Türkçeye uyarlanan "Kendini Değerlendirme Anketi" ve "Kişisel Bilgi Anketi" kullanılmıştır. Veri analizi: Bağımsız gruplar t-testi, varyans analizi ve Scheffé testi teknikleri kullanılmıştır. Bulgular: Analiz sonuçları, fen bilgisi ve matematik öğretmenliği öğrencilerinin kaygı düzeylerinin cinsiyet, başarı durumu ve anne-baba tutumları gibi değişkenlerden etkilendiğini göstermiştir.

    Öğrenme psikolojisi öğrenmeyi etkileyen değişkenler nelerdir?

    Öğrenme psikolojisinde öğrenmeyi etkileyen bazı değişkenler: Bireysel faktörler: Güdü ve güdülenme. Zeka. Dikkat. Yaş. Genel uyarılmışlık düzeyi ve kaygı. Öğrenme malzemesiyle ilgili faktörler: Öğrenmeye ayrılan zamanın kullanımı. Dönüt. Öğrenilecek konunun yapısı. Öğrenenin öğrenme sürecine katılım düzeyi. Öğrenme ortamıyla ilgili faktörler: Fiziki çevre. Sosyal çevre.

    Öğretmen adaylarının belirsizlik yaşaması hangi eğitim sorunu ile ilgilidir?

    Öğretmen adaylarının belirsizlik yaşaması, eğitim sistemindeki değişiklikler ve belirsizlikler ile ilgilidir. Özellikle, Akademe Giriş Sınavı (AGS) ve Millî Eğitim Akademileri gibi yeni sistemlerin getirilmesi, öğretmen adaylarında büyük belirsizliklere yol açmaktadır. Belirsizlik yaratan bazı unsurlar: Sınav Sistemi: AGS'nin nasıl olacağı, sınav sistemine güvenilip güvenilemeyeceği. Atama Süreci: Millî Eğitim Akademisi'nde eğitim süresinin uzunluğu, bu süreçte devlet memuru statüsü olmaması ve ekonomik zorluklar. Akademinin Yapısı: Akademinin nerede kurulacağı, kimlerin görev alacağı ve içeriğinin ne olacağı. Bu belirsizlikler, öğretmen adaylarının psikolojik baskı yaşamasına ve atama süreçlerini ertelemelerine neden olmaktadır.