Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Motivasyon ve hijyen teorisi, ABD'li psikolog Frederick Herzberg tarafından 1959 yılında geliştirilen Çift Faktör Teorisi olarak da bilinir 12.
Teoriye göre, iş yerinde çalışanların motivasyonunu etkileyen iki temel faktör vardır:
- Motivasyon faktörleri: Çalışanların iş memnuniyetini artıran, onları daha sıkı çalışmaya teşvik eden unsurlardır 12. Bu faktörler arasında başarı, tanınma, takdir edilme, kariyer gelişimi ve sorumluluk alma gibi unsurlar yer alır 23.
- Hijyen faktörleri: Çalışanların işten ayrılmalarını önleyen, ancak tek başlarına motivasyonu artırmayan unsurlardır 12. Bu faktörler arasında maaş, şirket politikaları, iş güvenliği, çalışma koşulları ve kişiler arası ilişkiler gibi unsurlar bulunur 13.
Herzberg'e göre, hijyen faktörlerinin yeterli düzeyde olması, çalışanların motivasyonunu sağlamak için yeterli değildir; motivasyon için motivasyon faktörlerinin de mevcut olması gereklidir 4.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: