• Buradasın

    Gemide mahsur kalırsak ne olur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide mahsur kalmak, çeşitli zorluklara yol açabilir:
    • Psikolojik sorunlar: Uzun süre gemide mahsur kalmak, mürettebatta zihinsel yorgunluğa ve güvenlik endişelerine neden olabilir 3. Bu durum, depresyon gibi sorunlara yol açabilir 3.
    • Temel ihtiyaç eksikliği: Yiyecek ve su gibi temel ihtiyaçların yetersizliği, açlık ve susuzluğa yol açabilir 2.
    • Fiziksel zorluklar: Kalın buz tabakalarıyla çevrili bir gemide mahsur kalmak, hareket etmeyi imkansız hale getirebilir 5.
    Örnek olarak, Çanakkale açıklarında 51 gün boyunca mahsur kalan New Life gemisindeki mürettebat gösterilebilir 2. Bu mürettebat, gıda ve para olmadan kurtarılmayı beklemiştir 2.
    Gemide mahsur kalma durumunda, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gibi kuruluşların yardım çağrıları ve kurtarma süreçleri devreye girebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemideyken gemi düşerse ne yapmalı?

    Gemideyken geminin düşmesi durumunda yapılması gerekenler şunlardır: 1. Mevkinin Kaydedilmesi: Geminin mevkisi hemen kaydedilmelidir, özellikle gece ve sert hava koşullarında. 2. İşaret Şamandırası ve Can Simidi: Ucunda "O" harf sancağı bulunan işaret şamandırası suya atılmalıdır. 3. Yüzebilen Malzemeler: Kazazedeye can yeleği, usturmaça gibi yüzebilen yardımcı malzemeler atılmalıdır. 4. Işık ve Ses İşaretleri: Fener veya projektör ile kazazedenin üzerine tutularak gözden kaybolması önlenmeli, gemi düdüğü çalınmalı ve "Oscar" flaması çekilmelidir. 5. Kurtarma Manevrası: Gemi, kazazedenin düştüğü yöne doğru keskin bir dönüş yaparak kurtarma manevrasına başlanmalıdır. 6. Yetkililere Bildirim: Kaza, ilgili makamlara ve çevredeki gemilere bildirilmelidir. Bu adımlar, kazazedenin kurtarılma şansını artırmak için hayati önem taşır.

    Denizde batan gemiden kurtulan var mı?

    Evet, denizde batan gemilerden kurtulanlar olmuştur. Örneğin, 2019 yılında Samsun açıklarında batan Panama bayraklı "Volgo Balt 214" isimli yük gemisinden 7 mürettebat kurtarılmıştır. Ayrıca, 2021 yılında Bartın açıklarında batan Palau bandıralı kuru yük gemisinden 6 kişi kurtarılmıştır.

    Gemide insanları kurtarmaya ne denir?

    Gemide insanları kurtarmaya "insan kurtarma" veya "kurtarma operasyonu" denir. İnsan kurtarma, denizcilik hukukunda öncelikli bir yükümlülüktür ve hem etik hem de hukuki bir zorunluluk olarak kabul edilir. Kurtarma operasyonu, denizde yanma, patlama, su alma gibi acil durumlarda, gemilerin, mürettebat ve yolcuların güvende olmasını sağlamak için yapılan bir işlemdir.

    Gemide terkte ilk ne yapılır?

    Gemide terk durumunda ilk olarak kaptanın emri ile alarm ve anons yapılarak durum personele bildirilir. Ardından sırasıyla şu adımlar izlenir: Bütün personel can yeleklerini giyer. Role gereği alınması gereken eşya ve aletleri alarak toplanma mahalline gelir. Telsiz zabiti, kaptanın yanında hazır bulunur. Elektrik zabiti, acil durum elektrik devresinin çalışmasını ve terk mahallinin aydınlatılmasını sağlar. Filika ve sal amirleri, personelini kontrol ederek birinci zabite rapor verir. Birinci zabit, aldığı raporları müteakip ilave kontrollerini de yaparak bütün personel ve yolcuların terk mahallinde hazır olduğunu kaptana rapor eder. Kaptanın filikaları ve can sallarını denize verme emri üzerine, filikalar ve can salları ile gemi terk edilir.

    Gemide fırtına anında ne yapılır?

    Gemide fırtına anında yapılması gerekenler: Güvenlik önlemleri: Mürettebatın sıcak ve su geçirmez giysiler giydiğinden emin olun. Can yeleklerini ve koşum takımlarını hazır bulundurun. Güverte kapağını kapatın ve atıkları vanalarını kapatın. Teknenin ısıtıcısını açın. Teknenin konumlandırılması: Tekneyi rüzgar ve dalgalar arasında çapraz olarak konumlandırın. Yelkenleri sağlamlaştırın ve yük dağılımını dengeleyin. İletişim ve planlama: Deniz telsizini kullanarak çevreyle iletişim kurun. Güvenli bir rota oluşturup, limana dönüş planını hazırlayın. Kişisel hazırlık: Alkolden kaçının. Deniz tutması için önlem alın. Düzenli izleme: Koşulları sürekli izleyin ve güncellemeleri takip edin. Fırtına sırasında sakin kalmak ve plana sadık kalmak önemlidir.

    Denizin ortasında mahsur kalırsak ne yapmalıyız?

    Denizin ortasında mahsur kalındığında yapılması gerekenler: Su elde etme: Güneş buharlaştırması: Deniz suyu bir kaba konup üstüne şeffaf naylon örtüldüğünde, ortasına konulan bir taşla güneş ışığı yardımıyla su buharlaşır ve temiz su damlacıklar halinde birikir. Kaynatma ve damıtma: Teknede ocak varsa, deniz suyu kaynatılarak buharlaştırılıp buharı yoğunlaştırılarak temiz su elde edilebilir. Yağmur suyu toplama: Teknenin her yerine kap, torba veya kıyafet serilerek yağmur suyu toplanabilir. Balık ve yosunlardan su: Balıkların göz yuvarlakları ve omuriliği tatlı su içerir, sıkılıp suyu içilebilir. Kurtarma çağrısı: Sahil Güvenlik gibi kurtarma ekiplerine sinyal gönderilerek yardım istenmelidir. Denizde mahsur kalma durumu ciddi bir acil durumdur. Profesyonel yardım almak önemlidir.

    Gemide fırtına olursa ne olur?

    Gemide fırtına olması durumunda meydana gelebilecek bazı olumsuz durumlar: Su alma: Fırtınalar, gemilerin gövdesine hasar vererek su almasına neden olabilir. Yüksek dalgalar: Yüksek dalgalar, gemileri devirebilir veya batırabilir. Rüzgar: Kuvvetli rüzgarlar, gemileri savurarak dengesini bozabilir. Batma riski: Gemiler, fırtınalara karşı dayanıklı olacak şekilde tasarlansa da hiçbir gemi fırtınalara karşı tamamen dayanıklı değildir. Fırtına sırasında alınabilecek önlemler: Fırtına uyarılarına dikkat etmek: Fırtına bölgelerinden uzak durmak, gemilerin batmasını önleyebilir. Fırtına öncesi hazırlık yapmak: Gemiyi onarmak, gerekli ekipmanları hazırlamak ve mürettebatı fırtına hakkında eğitmek önemlidir. Dikkatli olmak: Gemiyi dalgaların etkisinden korumak ve ekipmanı güvenli bir şekilde kullanmak gerekir.