• Buradasın

    Denizde batan gemiden kurtulan var mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Evet, denizde batan gemilerden kurtulanlar olmuştur. Örneğin, 2019 yılında Samsun açıklarında batan Panama bayraklı "Volgo Balt 214" isimli yük gemisinden 7 mürettebat kurtarılmıştır 3. 2024 yılında Marmara Denizi'nde batan Batuhan A isimli gemiden de 6 mürettebat kurtarılmıştır 15.
    Ayrıca, 2021 yılında Bartın açıklarında batan Palau bandıralı kuru yük gemisinden 6 kişi kurtarılmıştır 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemi batarken ne yapmalı?

    Gemi batarken yapılması gerekenler: Can yeleği veya simidi bulmak: Geminin güvertesinde veya can kurtarma araçlarında bulunabilir. Güverteye ulaşmak: Tüm bunları yaparken sakin kalıp, gemi yan yatsa bile destek alarak yukarı çıkmak gerekir. Can kurtaran salına erişmek: Güverteye ulaştıktan sonra en yakın can kurtaran salına yönelmek gerekir. Hipotermiye karşı önlem almak: Soğuk suda hipotermi riskini önlemek için sayı saymak, şarkı söylemek veya dikkat dağıtıcı şeyler düşünmek faydalı olabilir. Kaptanın talimatlarını dinlemek: Kaptan, gemiyi tahliye emrini yalnızca geminin batması kesinleştiği zaman verir. Ayrıca, birden fazla delik varsa işe en büyüğünden başlayarak kabin kapıları veya koltukları gibi malzemelerle delikleri kapatmak, su girişini azaltmaya yardımcı olabilir.

    Denizin ortasında mahsur kalırsak ne yapmalıyız?

    Denizin ortasında mahsur kalındığında yapılması gerekenler: Su elde etme: Güneş buharlaştırması: Deniz suyu bir kaba konup üstüne şeffaf naylon örtüldüğünde, ortasına konulan bir taşla güneş ışığı yardımıyla su buharlaşır ve temiz su damlacıklar halinde birikir. Kaynatma ve damıtma: Teknede ocak varsa, deniz suyu kaynatılarak buharlaştırılıp buharı yoğunlaştırılarak temiz su elde edilebilir. Yağmur suyu toplama: Teknenin her yerine kap, torba veya kıyafet serilerek yağmur suyu toplanabilir. Balık ve yosunlardan su: Balıkların göz yuvarlakları ve omuriliği tatlı su içerir, sıkılıp suyu içilebilir. Kurtarma çağrısı: Sahil Güvenlik gibi kurtarma ekiplerine sinyal gönderilerek yardım istenmelidir. Denizde mahsur kalma durumu ciddi bir acil durumdur. Profesyonel yardım almak önemlidir.
    A chaotic scene of a sinking ship in stormy seas, with terrified passengers clinging to debris as swirling water pulls them under, while cold waves crash around them and distant flames rise from the vessel.

    Gemideyken gemi batarsa ne olur?

    Gemideyken gemi batarsa, çeşitli tehlikelerle karşı karşıya kalınabilir: Girdap etkisi: Gemi batarken, kendi ağırlığıyla çevresindeki deniz suyunu da dibe çeker ve bu durum, özellikle okyanusta ise hayatta kalma şansını azaltır. Hipotermi: Soğuk suda, vücut ısısının hızla düşmesi sonucu hipotermi riski artar ve bu durum, özellikle düşük sıcaklıklarda hayati tehlike oluşturur. Yük ve malzemelerin suya düşmesi: Gemi batarken, yük ve diğer malzemeler yerinden oynar ve suya düşer, bu da geminin alabora olma olasılığını artırır. Patlamalar ve yangınlar: Gemi ambarlarında bulunan yükler, su basıncı nedeniyle patlayabilir ve bu patlamalar yangınlara yol açabilir. Zehirli duman ve gazlar: Kimyasal yük taşıyan tankerlerin yanması sonucu çıkan duman ve gazlar, kazazedeler için öldürücü olabilir. Ayrıca, can kurtarma araçlarının gemi batarken suya indirilememesi de hayatta kalma şansını azaltır.

    Gemiden denize düşmek neden tehlikeli?

    Gemiden denize düşmek, denizde meydana gelebilecek en tehlikeli ve yaşamı tehdit eden olaylardan biridir. Bu durumun bazı nedenleri ve tehlikeleri şunlardır: 1. Geminin pervaneleri: Denize düşen kişi, geminin pervanelerinin oluşturduğu devasa akıntıya kapılabilir. 2. Hipotermi: Son derece soğuk su, hipotermi riskini artırır. 3. Hava koşulları: Dev dalgalar veya kavurucu güneş, durumu daha da kötüleştirebilir. 4. Köpek balığı saldırısı: Düşülen konuma bağlı olarak köpek balığı saldırısı riski vardır. 5. Farkedilmeme: Özellikle büyük gemilerde, düşenin fark edilmemesi mümkündür. Ayrıca, denize düşen kişinin can yeleği giymemesi durumunda hayatta kalma şansı önemli ölçüde azalır.

    Gemide mahsur kalanlar nasıl kurtarıldı?

    Gemide mahsur kalan kişilerin kurtarılması için çeşitli yöntemler kullanılmaktadır: Helikopterle kurtarma: Balıkesir'in Erdek ilçesi açıklarında motor arızası nedeniyle sürüklenen yük gemisindeki mürettebat, Sahil Güvenlik Komutanlığı'na bağlı helikopterle kurtarılmıştır. Hızlı tahlisiye (can kurtarma) botuyla kurtarma: Kocaeli'de Kefken Adası açıklarında bulunan gemideki kazazede, Kıyı Emniyeti Genel Müdürlüğü'ne bağlı hızlı tahlisiye botuyla alınarak limanda sağlık ekiplerine teslim edilmiştir. Makaralı çelik halat sistemiyle kurtarma: AKUT Rize ekibi, gelen destek çağrısı üzerine AFAD, Sahil Güvenlik, polis, itfaiye ve sağlık ekipleriyle ortak kurtarma operasyonuna katılmış ve gemiyle kara arasında kurdukları makaralı çelik halat sistemiyle mürettebatı karaya çıkarmıştır. Ayrıca, 13 Ağustos 2025 tarihinde, Fas açıklarında arızalanan bir gemide mahsur kalan Türk kaptan ve iki mürettebat, kurtarma botu ile alınarak güvenli bir şekilde limana getirilmiştir.

    Batan gemi kaç kişi öldü?

    2025 yılı itibarıyla, batan bir gemide kaç kişinin öldüğüne dair güncel bir bilgi bulunmamaktadır. Ancak, bazı tarihi gemi kazaları ve ölüm sayıları şu şekildedir: Titanik: 15 Nisan 1912'de batan Titanik'te yaklaşık 1.500 kişi hayatını kaybetmiştir. Eternity C: 2025 yılında Yemen'de batan Eternity C gemisinde, öldüğü sanılan 10 mürettebat hayatta kalmıştır. Güncel bilgiler için ilgili haber kaynaklarını takip etmek gerekmektedir.
    A dramatic scene of a rescue boat with Turkish coast guard personnel in orange life vests pulling survivors from choppy waters near a distressed ship under stormy skies.

    Gemide insanları kurtarmaya ne denir?

    Gemide insanları kurtarmaya "insan kurtarma" veya "kurtarma operasyonu" denir. İnsan kurtarma, denizcilik hukukunda öncelikli bir yükümlülüktür ve hem etik hem de hukuki bir zorunluluk olarak kabul edilir. Kurtarma operasyonu, denizde yanma, patlama, su alma gibi acil durumlarda, gemilerin, mürettebat ve yolcuların güvende olmasını sağlamak için yapılan bir işlemdir.