• Buradasın

    Gemide terkte ilk ne yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide terk durumunda ilk olarak kaptanın emri ile alarm ve anons yapılarak durum personele bildirilir 15.
    Ardından sırasıyla şu adımlar izlenir:
    • Bütün personel can yeleklerini giyer 15.
    • Role gereği alınması gereken eşya ve aletleri alarak toplanma mahalline gelir 15.
    • Telsiz zabiti, kaptanın yanında hazır bulunur 15.
    • Elektrik zabiti, acil durum elektrik devresinin çalışmasını ve terk mahallinin aydınlatılmasını sağlar 15.
    • Filika ve sal amirleri, personelini kontrol ederek birinci zabite rapor verir 15.
    • Birinci zabit, aldığı raporları müteakip ilave kontrollerini de yaparak bütün personel ve yolcuların terk mahallinde hazır olduğunu kaptana rapor eder 15.
    • Kaptanın filikaları ve can sallarını denize verme emri üzerine, filikalar ve can salları ile gemi terk edilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemide kullanılan terimler nelerdir?

    Gemide kullanılan bazı terimler şunlardır: Alabura: Teknenin ters çevrilmesi. Alesta: Hazır olmak, hazır olarak beklemek. Ana güverte: Geminin veya teknenin üzerinde yürünen en üstteki güverte. Baş: Teknenin ön ve ileri kısmı. Bermuda arma: Uzun bir direk üzerine yelken açmak için düşünülmüş arma tipi. Dirisa etmek: Yön değiştirmek. Dümen: Gemiyi istenilen yöne çevirmek için kullanılan parça. Karina: Teknelerin su kesimlerinin altında bulunan dış kısım. Neta: Muntazam, düzgün, tertipli veya emniyetli anlamına gelir. Rota: Seyir halinde bulunan gemilerin izlediği hat. Daha fazla denizcilik terimi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: sg.gov.tr; yelkenokulu.com; eregli.denizticaretodasi.org.tr.

    Gemiyi terk ederken kişisel olarak ne yapılır?

    Gemiyi terk ederken yapılması gerekenler: Can yeleği kuşanılır. Mümkün olduğunca sıkı giyinilir. Su ve karbonhidratlı yiyecek alınır. Role cetvelinde belirtilen malzemler alınır. Gemiyi terk yerlerine gidilir. Alarm duyulduğunda bağırarak haber verilir. Kapının kancası takılır ve kapı açık bırakılır. Kaptanın emri ve onayı olmadan gemi terk edilmemelidir.

    Gemide hangi belgeler olmalı?

    Gemilerde bulunması gereken bazı belgeler şunlardır: Denize Elverişlilik Belgesi. Yangın ve Emniyet Planı, Yangınla Mücadele Dokümanı. Konşimento (Bill of Lading – B/L). Gemi İrsaliyesi (Mate’s Receipt). Ticari Fatura (Commercial Invoice). Navlun Faturası (Freight Invoice). Menşe Şahadetnamesi. ATR Dolaşım Belgesi. EUR Dolaşım Sertifikası. Bu belgelerin resmi kuruluşlardan alınması gereklidir.

    Gemideyken gemi batarsa ne olur?

    Gemideyken gemi batarsa, çeşitli tehlikelerle karşı karşıya kalınabilir: Girdap etkisi: Gemi batarken, kendi ağırlığıyla çevresindeki deniz suyunu da dibe çeker ve bu durum, özellikle okyanusta ise hayatta kalma şansını azaltır. Hipotermi: Soğuk suda, vücut ısısının hızla düşmesi sonucu hipotermi riski artar ve bu durum, özellikle düşük sıcaklıklarda hayati tehlike oluşturur. Yük ve malzemelerin suya düşmesi: Gemi batarken, yük ve diğer malzemeler yerinden oynar ve suya düşer, bu da geminin alabora olma olasılığını artırır. Patlamalar ve yangınlar: Gemi ambarlarında bulunan yükler, su basıncı nedeniyle patlayabilir ve bu patlamalar yangınlara yol açabilir. Zehirli duman ve gazlar: Kimyasal yük taşıyan tankerlerin yanması sonucu çıkan duman ve gazlar, kazazedeler için öldürücü olabilir. Ayrıca, can kurtarma araçlarının gemi batarken suya indirilememesi de hayatta kalma şansını azaltır.

    Gemide mahsur kalırsak ne olur?

    Gemide mahsur kalmak, çeşitli zorluklara yol açabilir: Psikolojik sorunlar: Uzun süre gemide mahsur kalmak, mürettebatta zihinsel yorgunluğa ve güvenlik endişelerine neden olabilir. Temel ihtiyaç eksikliği: Yiyecek ve su gibi temel ihtiyaçların yetersizliği, açlık ve susuzluğa yol açabilir. Fiziksel zorluklar: Kalın buz tabakalarıyla çevrili bir gemide mahsur kalmak, hareket etmeyi imkansız hale getirebilir. Örnek olarak, Çanakkale açıklarında 51 gün boyunca mahsur kalan New Life gemisindeki mürettebat gösterilebilir. Gemide mahsur kalma durumunda, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gibi kuruluşların yardım çağrıları ve kurtarma süreçleri devreye girebilir.