• Buradasın

    Gemide terkte ilk ne yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Gemide terk durumunda ilk olarak kaptanın emri ile alarm ve anons yapılarak durum personele bildirilir 15.
    Ardından sırasıyla şu adımlar izlenir:
    • Bütün personel can yeleklerini giyer 15.
    • Role gereği alınması gereken eşya ve aletleri alarak toplanma mahalline gelir 15.
    • Telsiz zabiti, kaptanın yanında hazır bulunur 15.
    • Elektrik zabiti, acil durum elektrik devresinin çalışmasını ve terk mahallinin aydınlatılmasını sağlar 15.
    • Filika ve sal amirleri, personelini kontrol ederek birinci zabite rapor verir 15.
    • Birinci zabit, aldığı raporları müteakip ilave kontrollerini de yaparak bütün personel ve yolcuların terk mahallinde hazır olduğunu kaptana rapor eder 15.
    • Kaptanın filikaları ve can sallarını denize verme emri üzerine, filikalar ve can salları ile gemi terk edilir 15.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Gemiyi terk ederken kişisel olarak ne yapılır?

    Gemiyi terk ederken kişisel olarak yapılması gerekenler şunlardır: 1. Giyinme: Hareket kabiliyetini kısıtlamayacak şekilde sıkı giyinilir, içte yünlü ve su geçirmez giysiler tercih edilir. 2. Can yeleği: Mutlaka can yeleği kuşanılır. 3. Malzeme toplama: Role cetvelinde belirtilen can kurtarma aracına götürülecek malzemeler alınır (su, yiyecek, battaniye, ilaç gibi). 4. Kapı: Kamara kapısı açık bırakılır ve kancası takılır. 5. Alarm: Gemiyi terk alarmı çaldığında, bağırarak ve çevredekilere haber vererek en kısa yoldan gemiyi terk yerlerine gidilir. 6. Kaptan emri: Geminin terk edilmesi kararı sadece kaptan tarafından verilir, onun emri beklenmelidir.

    Gemide kullanılan terimler nelerdir?

    Gemide kullanılan bazı terimler şunlardır: Alabura: Teknenin ters çevrilmesi. Alesta: Hazır olmak, hazır olarak beklemek. Ana güverte: Geminin veya teknenin üzerinde yürünen en üstteki güverte. Baş: Teknenin ön ve ileri kısmı. Bermuda arma: Uzun bir direk üzerine yelken açmak için düşünülmüş arma tipi. Dirisa etmek: Yön değiştirmek. Dümen: Gemiyi istenilen yöne çevirmek için kullanılan parça. Karina: Teknelerin su kesimlerinin altında bulunan dış kısım. Neta: Muntazam, düzgün, tertipli veya emniyetli anlamına gelir. Rota: Seyir halinde bulunan gemilerin izlediği hat. Daha fazla denizcilik terimi için aşağıdaki kaynaklara başvurulabilir: sg.gov.tr; yelkenokulu.com; eregli.denizticaretodasi.org.tr.

    Gemide hangi belgeler olmalı?

    Gemide bulunması gereken temel belgeler şunlardır: 1. Konşimento (Bill of Lading - B/L): Taşıma şirketi tarafından düzenlenen, gönderilen malların taşıma sözleşmesini ve sahipliğini belirten belge. 2. İhracat Faturası: Gönderilen malların değerini, miktarını ve diğer ticari bilgileri içeren belge. 3. Taşıma Emri: Gönderici veya alıcı tarafından taşıma şirketine gönderilen, malların nasıl taşınacağına dair talimatları içeren belge. 4. Sigorta Poliçesi: Malların taşıma sırasında hasar görmesi veya kaybolması durumunda tazminat alabilmek için gerekli belge. 5. Gönderici Beyanı: Gönderici tarafından doldurulan, malların doğru ve güvenli bir şekilde taşındığını doğrulayan belge. 6. Gümrük ve İzin Belgeleri: Belirli mallar için özel izinler veya lisanslar. 7. Kargo Manifestosu: Geminin yükünü ve her konteynerin içeriğini ayrıntılı olarak gösteren belge. Bu belgeler, denizyolu taşımacılığının düzgün ve güvenilir bir şekilde işlemesi için gereklidir ve uluslararası taşımacılık kurallarına ve yerel yasalara uygun olarak hazırlanmalıdır.
    A chaotic scene of a sinking ship in stormy seas, with terrified passengers clinging to debris as swirling water pulls them under, while cold waves crash around them and distant flames rise from the vessel.

    Gemideyken gemi batarsa ne olur?

    Gemideyken gemi batarsa, çeşitli tehlikelerle karşı karşıya kalınabilir: Girdap etkisi: Gemi batarken, kendi ağırlığıyla çevresindeki deniz suyunu da dibe çeker ve bu durum, özellikle okyanusta ise hayatta kalma şansını azaltır. Hipotermi: Soğuk suda, vücut ısısının hızla düşmesi sonucu hipotermi riski artar ve bu durum, özellikle düşük sıcaklıklarda hayati tehlike oluşturur. Yük ve malzemelerin suya düşmesi: Gemi batarken, yük ve diğer malzemeler yerinden oynar ve suya düşer, bu da geminin alabora olma olasılığını artırır. Patlamalar ve yangınlar: Gemi ambarlarında bulunan yükler, su basıncı nedeniyle patlayabilir ve bu patlamalar yangınlara yol açabilir. Zehirli duman ve gazlar: Kimyasal yük taşıyan tankerlerin yanması sonucu çıkan duman ve gazlar, kazazedeler için öldürücü olabilir. Ayrıca, can kurtarma araçlarının gemi batarken suya indirilememesi de hayatta kalma şansını azaltır.

    Gemide mahsur kalırsak ne olur?

    Gemide mahsur kalmak, çeşitli zorluklara yol açabilir: Psikolojik sorunlar: Uzun süre gemide mahsur kalmak, mürettebatta zihinsel yorgunluğa ve güvenlik endişelerine neden olabilir. Temel ihtiyaç eksikliği: Yiyecek ve su gibi temel ihtiyaçların yetersizliği, açlık ve susuzluğa yol açabilir. Fiziksel zorluklar: Kalın buz tabakalarıyla çevrili bir gemide mahsur kalmak, hareket etmeyi imkansız hale getirebilir. Örnek olarak, Çanakkale açıklarında 51 gün boyunca mahsur kalan New Life gemisindeki mürettebat gösterilebilir. Gemide mahsur kalma durumunda, Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO) gibi kuruluşların yardım çağrıları ve kurtarma süreçleri devreye girebilir.