• Buradasın

    Duygusal İhmal ve İstismara Uzmanların Bakış Açısı Sempozyumu ne zaman?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    "Duygusal İhmal ve İstismara Uzmanların Bakış Açısı" adlı sempozyumun ne zaman yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, konuyla ilgili bazı etkinlikler hakkında bilgi mevcuttur:
    • 31 Mayıs 2024 tarihinde, Sağlık Bilimleri Üniversitesi Gülhane Eğitim Araştırma Hastanesi'nde "Çocuk İhmali ve İstismarı" konulu bir sempozyum düzenlenmiştir 5.
    • 16 Mart 2024 tarihinde, Adli Tıp Uzmanları Derneği tarafından "Çocuk İhmali ve İstismarı Konusuna Çok Yönlü Bakış Açısı ve Çocuk İzlem Merkezleri" başlıklı bir sempozyum gerçekleştirilmiştir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    İhmal ve istismar arasındaki fark nedir?

    İhmal ve istismar arasındaki temel fark, istismarın aktif, ihmalin ise pasif bir olgu olmasıdır. İstismar, çocuğa yapılmaması gereken davranışların yapılmasıdır. İhmal, yapılması gereken şeylerin yapılmamasıdır. Bazı istismar ve ihmal türleri şunlardır: Fiziksel istismar ve ihmal. Duygusal istismar ve ihmal. Cinsel istismar ve ihmal. Ekonomik istismar ve ihmal.

    Çocuk ihmal ve istismarını önlemek için neler yapılabilir?

    Çocuk ihmal ve istismarını önlemek için şu adımlar atılabilir: Eğitim ve Farkındalık: Çocuklar ve aileler için sağlıklı ilişki ve cinsel eğitim, yetişkinler için çocuk ihmali ve istismarının önlenmesine yönelik eğitim ve hizmetler sunulmalıdır. Destek Hizmetleri: Çocuklar ve aileler için psikolojik, sosyal ve ekonomik destek sağlanmalıdır. Yasal Düzenlemeler: İhmal veya istismara uğradığını bildiren çocuklar için güvenli bir yol sağlanmalı, bu bildirimlerin incelenmesi ve cezalandırılması için yasal düzenlemeler ve süreçler geliştirilmelidir. Aile Desteği: Ebeveynlere, çocuklarıyla sağlıklı iletişim kurma, net sınırlar koyma ve gerektiğinde destek alma konularında kaynak ve bilgi sağlanmalıdır. Okulda Güvenlik: Okul yönetimi, güvenli bir okul ortamı yaratmalı ve istismar belirtilerini fark edebilecek eğitimler vermelidir. Ayrıca, çocukların beden sınırlarını tanımaları ve "hayır" deme haklarına sahip olduklarını bilmeleri sağlanmalıdır.

    İhmal ve istismardan korunma etkinliği nasıl yapılır?

    İhmal ve istismardan korunma amacıyla yapılabilecek etkinliklerden biri şu şekilde uygulanabilir: 1. Daire oluşturma: Rehber öğretmen veya psikolojik danışman, öğrencilerden bir daire oluşturmalarını ve yüzleri dairenin dışına, sırtları dairenin içine bakacak şekilde dönmelerini ister. 2. Soru sorma: Öğretmen, yaş grubuna uygun sorular sorar. 3. Açıklama yapma: Öğretmen, her sorunun cevabını alır ve doğru davranışı gerekçeleriyle birlikte açıklar. 4. Bağırma çalışması: Tüm sorular cevaplandıktan sonra, öğretmen "Hayır!" diye bağırmayı dener ve hep beraber "Hayııııırrr!" diye bağırmaları sağlanır. 5. Konuşma: Öğretmen, kimsenin doğru olmayan davranışlar yapmaya zorlayamayacağını ve vücudun dokunulmaması gereken özel yerlerinin olduğunu belirtir. Bu etkinlik, "özel bölgelerimiz" ve "iyi-kötü dokunuş" kavramları öğretildikten sonra uygulanmalıdır.

    Psikolojik istismar ne demek?

    Psikolojik istismar, bir kişinin başkasını duygusal olarak sindirmek, aşağılamak, yaptırım uygulamak veya cezalandırmak amacıyla baskı uyguladığı bir saldırganlık ve istismar biçimidir. Psikolojik istismar, genellikle şu şekillerde ortaya çıkar: Bağırma, korkutma, küfretme. Tehdit ve hakaret. Küçük düşürme ve devamlı eleştirme. Hareketleri, giyim tarzı veya başkalarıyla ilişkileri denetleme ve sınırlama. Değersizlik duygusu uyandırma. Bu tür istismar, aile içinde, yakın duygusal ilişkilerde ve iş yerinde görülebilir.

    İstismar ve ihmalden korunma yolları nelerdir?

    İstismar ve ihmalden korunma yolları: Çocukları dinlemek ve desteklemek: Çocukları yaşadıkları olayları anlatmaları için cesaretlendirmek, ancak baskı yapmamak ve yönlendirmek. Eğitim ve bilgilendirme: Çocuklara beden sınırlarını koruma, "hayır" deme hakkı ve iyi-kötü dokunuşu ayırt etme konularında eğitim vermek. Güvenli ortamlar sağlamak: Çocukların kendilerini rahat hissedecekleri, konuşabilecekleri ortamlar oluşturmak. Yetkililere bildirmek: Şüpheli durumlarda sosyal hizmetler, çocuk polisi veya ilgili kurumlara haber vermek. Koruyucu faktörler geliştirmek: Ebeveynlerin esneklik, sevgi, bilgi ve iletişim becerilerini geliştirmek, aile krizlerinde destek sağlamak. Çocuk istismarı ve ihmali durumlarında, profesyonel yardım almak önemlidir.

    Duygusal ihmal sempozyumu nedir?

    Duygusal İhmal Sempozyumu, duygusal ihmal konusunda farkındalık yaratmayı ve bu kavramı farklı perspektiflerle tanıtmayı amaçlayan bir etkinliktir. 27 Kasım 2024 tarihinde Başkent Üniversitesi'nde gerçekleştirilen sempozyumda, "Hukukta, Eğitimde, İletişimde ve Gündelik Yaşamda Duygusal İhmal" başlıklı bir panel düzenlenmiş ve "Duygusal İhmalin İmgeleri" üzerine sunumlar yapılmıştır. Bu tür sempozyumlar, genellikle duygusal ihmalin belirtileri, etkileri ve müdahale yöntemleri gibi konuları ele alır ve katılımcılara bu konuda bilgi ve beceriler kazandırmayı hedefler.