• Buradasın

    Duygu düzenleme ölçeğinin alt boyutları nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Duygu düzenleme ölçeklerinin bazı alt boyutları:
    • Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği (Cognitive Emotion Regulation Questionnaire) 145:
      • kendini suçlama 15;
      • kabul etme 15;
      • düşünceye odaklanma 15;
      • pozitif tekrar odaklanma 15;
      • plana tekrar odaklanma 15;
      • pozitif yeniden gözden geçirme 15;
      • bakış açısına yerleştirmek 15;
      • yıkım 15;
      • başkalarını suçlama 15.
    • Olumsuz Duygudurumunu Düzenleme Ölçeği (Negative Mood Regulation Scale-NMR) 14:
      • olumsuz duyguya odaklanma 14;
      • aktif çaba 14;
      • yüzleşme 14;
      • sosyal destek 14.
    • Çocuklar için Duygu Düzenleme Ölçeği (Emotion Regulation Scale for Children-ÇDDÖ) 2:
      • öfke 2;
      • heyecan 2;
      • korku 2;
      • üzüntü 2.
    • Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (Difficulties in Emotion Regulation Scale-DERS-16) 34:
      • açıklık 34;
      • amaçlar 34;
      • dürtü 34;
      • stratejiler 34;
      • kabul etmeme 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Duygu düzenleme becerileri ölçeği nedir?

    Duygu düzenleme becerileri ölçeği, kişinin duygularını düzenleme becerisini değerlendirmek için kullanılan bir ölçüm aracıdır. Bazı duygu düzenleme becerileri ölçekleri: Çocuklar için Duygu Düzenleme Ölçeği (ÇDDÖ). Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği (DDBÖ). Duygu düzenleme becerileri ölçekleri, duygusal ve davranışsal problemleri tespit etmek için bir ruh sağlığı uzmanından yardım almayı gerektirebilir.

    Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği-Kısa Formu (DDGÖ-16) nedir?

    Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği-Kısa Formu (DDGÖ-16), bireylerin duygusal tepkileri düzenlemedeki güçlüklerini değerlendirmek için kullanılan bir ölçüm aracıdır. Özellikleri: Geliştiren: İbrahim Yiğit ve Melike Guzey. Yıl: 2017. Ölçek Çeşidi: Uyarlama. Kaynak: "Psychometric Properties of Turkish Version of Difficulties in Emotion Regulation Scale-Brief Form (DERS-16)" makalesi. Puanlama: 5'li Likert tipi ölçek kullanılır (1=hemen hemen hiç, 5=hemen hemen her zaman). Alt Boyutlar: Açıklık, amaçlar, dürtü, stratejiler, kabul etmeme. Yüksek Puan: Duygu düzenlemede daha fazla güçlüğe işaret eder.

    Alt boyut nedir?

    Alt boyut, bir ölçeğin veya yapının daha küçük, spesifik bileşenlerini ifade eder. Örneğin, "Dışsal doyum" alt boyutu, işin kendisiyle ilgili unsurlar (çalışma koşulları, yönetim şekli, ücret vb.) ve iş yeri sosyal yapısı gibi faktörleri içerir. Ayrıca, "alt boyut" terimi, teknik ve medikal alanlarda da kullanılmaktadır.

    Ölçekte değerler nasıl belirlenir?

    Ölçekte değerlerin nasıl belirlendiğine dair bilgi, kullanılan ölçek türüne göre değişiklik gösterir: Nominal (Sınıflama) Ölçek: Bu ölçekte değerler, birimleri ayırt etmek amacıyla atanır ve matematiksel işlem için uygun değildir. Sıralama (Ordinal) Ölçek: Değerler, belirli bir özelliğe göre büyüklük sırasına dizilir, ancak sıralar arasındaki farklar eşit değildir. Eşit Aralıklı (İnterval) Ölçek: Değerler, matematiksel ifade taşır ve birimler belirli aralık değerleri bazında gruplandırılır. Oranlı (Ratio) Ölçek: Bu ölçekte gerçek bir yokluk (sıfır) noktası vardır ve mevcut şeyler, gerçek bir başlangıç noktasından başlayarak eşit aralıklarla sıraya dizilir. Ölçek geliştirme sürecinde değerlerin belirlenmesi, ölçülmek istenen kavramın tanımlanması, madde havuzunun oluşturulması, uzman görüşü alınması ve pilot uygulama gibi aşamaları içerir.

    Ölçek nedir?

    Ölçek, ölçme sonucunda elde edilen ölçümlerin matematiksel özelliklerini tanımlayan yapıdır. Amerikalı bilim insanı Stanley Smith Stevens'a göre dört temel ölçek türü vardır: 1. Sınıflama (Nominal) Ölçeği. 2. Sıralama (Ordinal) Ölçeği. 3. Aralık (Interval) Ölçeği. 4. Oran (Ratio) Ölçeği. Ayrıca, ölçek kelimesi farklı bağlamlarda da kullanılabilir, örneğin, bir harita veya resimde görülen uzaklıklarla bunların işaret ettiği gerçek uzunluklar arasındaki oran veya bir ölçü aletinin üzerinde çizgilerle ayrılmış bölüm, kadran gibi.

    Duygu düzenleme güçlüğü ölçeği nedir?

    Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (DDGÖ), bireylerin duygusal tepkileri düzenlemedeki güçlüklerini değerlendiren bir ölçüm aracıdır. Gratz ve Roemer (2004) tarafından geliştirilen ölçek, "farkındalık", "açıklık", "kabul etmeme", "stratejiler", "dürtü" ve "amaçlar" olmak üzere altı alt boyutu kapsar. Türkçe uyarlaması Rugancı ve Gençöz (2010) tarafından yapılan ölçeğin adı, daha sonra Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği-Kısa Formu (DDGÖ-16) olarak değiştirilmiştir. Duygu düzenleme güçlüğü ölçeğindeki maddeler, kişinin yaşadığı duyguları tanıma ve tanımlamadaki zorlukları, bir duruma verdiği aşırı duygusal tepkileri veya uygun olmayan başa çıkma stratejileri gibi duygu düzensizliği ile alakalı alanları kapsar. Yetişkinlerde, ergenlerde ve sporcularda kullanılan farklı Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçekleri bulunmaktadır. Duygusal ve davranışsal problemleri tespit etmek için bir ruh sağlığı uzmanından yardım almak sağlıklı olacaktır.

    Duygu Düzenleme Ölçeği nasıl uygulanır?

    Duygu Düzenleme Ölçeği'nin (DDÖ) uygulanması şu adımları içerir: 1. Katılımcıların Seçimi: DDÖ, 11 yaş ve üzeri çocuklar ile ebeveynler veya öğretmenler tarafından uygulanabilir. 2. Uygulama Şekli: Çocuk Formu: Çocuklar için Duygu Düzenleme Ölçeği (ÇDDÖ), çocuğun ebeveyni, bakım vereni veya öğretmeni tarafından çocuk adına doldurulabilir. Yetişkin Formu: Kişilerarası Duygu Düzenleme Ölçeği (KDDÖ) gibi yetişkin formları, katılımcılara çeşitli ölçüm araçlarıyla birlikte uygulanabilir. 3. Puanlama: ÇDDÖ, 1'den 5'e kadar puanlanan Likert tipi bir ölçektir. DDÖ'nün orijinal çalışmasında, iç tutarlık katsayıları bilişsel yeniden değerlendirme alt boyutu için .78, baskılama alt boyutu için .71 olarak bulunmuştur. 4. Değerlendirme: Ölçekten alınan yüksek puan, yüksek duygu yoğunluğu seviyesini ve yüksek duygu düzenleme becerisini gösterir. Duygu düzenleme güçlüğü ölçeği gibi bazı ölçeklerde ise yüksek puan, duygu düzenlemede yaşanan güçlüklerin arttığını gösterir. Ölçeğin uygulanmasıyla ilgili daha detaylı bilgi için ölçeği geliştiren veya uyarlayan uzmanların çalışmalarına başvurulması önerilir.