• Buradasın

    Duygu düzenleme becerileri ölçeği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Duygu Düzenleme Becerileri Ölçeği, bireylerin duygusal tepkileri düzenlemedeki güçlüklerini değerlendirmek için kullanılan bir ölçüm aracıdır 4.
    Bu ölçek, Gratz ve Roemer tarafından geliştirilmiş olup, 36 maddeden oluşmaktadır 4. Ölçekte yer alan bazı alt boyutlar şunlardır:
    • Farkındalık: Duygusal tepkilere ilişkin farkındalığın olmaması 45.
    • Açıklık: Duygusal tepkilerin anlaşılmaması 4.
    • Kabul etmeme: Duygusal tepkilerin kabul edilmemesi 4.
    • Stratejiler: Etkili olarak algılanan duygu düzenleme stratejilerine sınırlı erişim 4.
    Ölçek, 5'li Likert tipi bir değerlendirme ölçeği kullanır ve yüksek puanlar, duygu düzenlemede daha fazla güçlüğe işaret eder 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Duygu Düzenleme Ölçeği nasıl uygulanır?

    Duygu Düzenleme Ölçeği (DDÖ), bireylerin duygularını düzenleme becerilerini değerlendirmek için uygulanır. Ölçeğin uygulanması şu adımları içerir: 1. Katılımcıların Belirlenmesi: Ölçek, genellikle insan katılımcılar üzerinde yürütülen araştırmalarda kullanılır. 2. Ölçeğin Tanıtılması: DDÖ'nün amacı, kullanıldığı bağlam, madde örnekleri ve psikometrik özellikleri katılımcılara açıklanır. 3. Uygulama: Katılımcılar, 7 aralıklı Likert tipi ölçek kullanarak (1 = hiç doğru değil, 7 = tamamen doğru) 10 maddeyi değerlendirir. 4. Değerlendirme: Toplanan veriler, ölçeklerin geçerliliği ve güvenilirliği analiz edilerek değerlendirilir. DDÖ'nün yanı sıra, duygu düzenleme becerilerini değerlendirmek için Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği de kullanılabilir. Duygu düzenleme ölçeklerini uygularken, bir ruh sağlığı uzmanından yardım almak faydalı olabilir.

    Duygu düzenleme güçlüğü ölçeği nedir?

    Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (DDGÖ), bireylerin duygusal tepkileri düzenlemedeki güçlüklerini değerlendirmek için geliştirilmiş bir ölçüm aracıdır. Bu ölçek, Gratz ve Roemer (2004) tarafından oluşturulmuş olup, 36 maddeden oluşmaktadır. DDGÖ'nün altı alt boyutu vardır: 1. Farkındalık: Duygusal tepkilere ilişkin farkındalığın olmaması. 2. Açıklık: Duygusal tepkilerin anlaşılmaması. 3. Kabul etmeme: Duygusal tepkilerin kabul edilmemesi. 4. Dürtü Kontrolü: Olumsuz duygular deneyimlerken dürtülerin kontrolünde güçlük yaşama. 5. Amaca Yönelik Davranabilme: Olumsuz duygular deneyimlerken amaç odaklı davranışlarda bulunmada güçlük yaşama. 6. Stratejiler: Etkili olarak algılanan duygu düzenleme stratejilerine sınırlı erişim. Ölçeğin Türkçe uyarlaması Rugancı ve Gençöz (2010) tarafından yapılmıştır.

    Duygu düzenlemede güçlükler hangi ölçekle değerlendirilir?

    Duygu düzenlemede yaşanan güçlükler, Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (DDGÖ) ile değerlendirilir. Bu ölçek, Gratz ve Roemer (2004) tarafından geliştirilmiş olup, 36 maddeden oluşmaktadır ve altı alt boyutu kapsar. Ayrıca, ergenler için Ergenler İçin Duygu Düzenleme Ölçeği ve sporcular için Sporcu Duygu Düzenleme Ölçeği gibi diğer ölçekler de mevcuttur.

    BDDÖ bilişsel duygu düzenleme ölçeği nedir?

    Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği (BDDÖ), Granefski ve arkadaşları (2002) tarafından geliştirilen, stres verici yaşam olaylarında bireylerin duygularını yönetmek için kullandığı bilişsel stratejileri değerlendirmek amacıyla kullanılan bir ölçektir. Ölçek özellikleri: - Madde sayısı: 36. - Alt boyut sayısı: 9. Bu alt boyutlar şunlardır: 1. Kendini suçlama. 2. Kabul etme. 3. Düşünceye yeniden odaklanma. 4. Felaketleştirme. 5. Pozitif tekrar odaklanma. 6. Plana tekrar odaklanma. 7. Pozitif yeniden gözden geçirme. 8. Bakış açısına yerleştirme. 9. Diğerlerini suçlama. - Ölçek tipi: 5’li likert tipi (1: hiçbir zaman, 5: her zaman). Türkçe uyarlaması: Ölçeğin Türkçe’ye uyarlaması Onat ve Otrar (2010) tarafından yapılmıştır.

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme nedir?

    Beceri odaklı ölçme ve değerlendirme, öğrencilerin sadece bilgi düzeylerini değil, aynı zamanda beceri ve yeteneklerini de ölçmeyi amaçlayan bir yaklaşımdır. Beceri odaklı ölçme ve değerlendirmenin temel unsurları: - Performans görevleri: Gerçek hayatla ilişkili, bilginin transferine imkan sağlayan görevler. - Öz ve akran değerlendirme: Öğrencilerin kendi ve birbirlerinin çalışmalarını değerlendirmeleri. - Dijital teknolojiler: Ölçme ve değerlendirme süreçlerinde dijital araçların kullanılması. Kullanılan ölçme araçları: öğrenci portfolyoları, ödevler, projeler, gözlem ve görüşme formları, sınavlar ve anketler gibi çeşitli yöntemler.

    Ebeveyn duygu düzenleme ölçeği nedir?

    Ebeveyn Duygu Düzenleme Ölçeği, ebeveynlerin çocuklarının duygularını düzenleme becerilerini değerlendirmek için kullanılan bir ölçme aracıdır. Bu ölçek, çocukların öfke, üzüntü ve neşe duygularını düzenleme biçimlerini hem çocuk hem de ebeveyn bildirimine dayalı olarak inceler. Bazı diğer duygu düzenleme ölçekleri: - Duygu Düzenleme Güçlüğü Ölçeği (DDGÖ): Bireylerin duygusal tepkileri düzenlemedeki güçlüklerini değerlendiren 36 maddelik bir ölçümdür. - Gross ve John'un Duygu Düzenleme Ölçeği: Kişisel duygu düzenleme yöntemlerini, yeniden değerlendirme ve duygu ifadesini bastırma boyutlarıyla ölçen bir ölçektir.

    Duygu düzenleme ölçeğinin alt boyutları nelerdir?

    Duygu düzenleme ölçeklerinin alt boyutları farklılık gösterebilir, ancak genel olarak şu şekilde sınıflandırılabilir: 1. Bilişsel Duygu Düzenleme Ölçeği: - Kendini suçlama. - Kabul etme. - Düşünceye odaklanma. - Pozitif tekrar odaklanma. - Plana tekrar odaklanma. - Pozitif yeniden gözden geçirme. - Bakış açısına yerleştirmek. - Yıkım. - Diğerlerini suçlama. 2. Kişilerarası Duygu Düzenleme Ölçeği: - Olumlu duyguyu artırma. - Bakış açısı edinme. - Sakinleştirme. - Sosyal modelleme.