Albert Bandura'nın sosyal öğrenme kuramının temel ilkeleri şunlardır: 1. Karşılıklı Belirleyicilik: Öğrenme; birey, çevre ve davranış olmak üzere üç temel faktörden oluşur. 2. Sembolleştirme Kapasitesi: İnsanlar, dünyada gördüklerini zihinlerinde sembolleştirirler. 3. Öngörü Kapasitesi: Bireyler, geçmişte yaşadıklarını düşünce ve sembollerle zihinlerine kodlayarak ileriye dönük planlar yaparlar. 4. Dolaylı Öğrenme Kapasitesi: Bireyler, başkalarının davranışlarını ve bu davranışların sonuçlarını gözlemleyerek öğrenirler. 5. Kendini Düzenleme Kapasitesi: Bireyler, kendilerini biçimlendirme ve davranışlarını kontrol etme potansiyeline sahiptirler. 6. Kendini Yargılama Kapasitesi: Bireyler, kendi fikir ve düşüncelerini uyguladıktan sonra sonuçları değerlendirir ve kendilerini yargılayabilirler.