Albert Bandura'nın sosyal öğrenme kuramının temel ilkeleri şunlardır: 1. Öğrenme bilişsel bir süreçtir: Öğrenme, doğrudan bir yaşantı olmasa bile gözlem veya taklit yoluyla kazanılabilir. 2. Dolaylı pekiştirme: Bir kişinin yaptığı eylemden dolayı ödüllendirildiğini gözlemlemek, o davranışın öğrenilmesine yol açar. 3. Model alma ve taklit: Bireyler, başkalarının davranışlarını gözlemleyerek ve taklit ederek öğrenirler. 4. Karşılıklı belirleyicilik: Birey, çevre ve davranış birbirini karşılıklı olarak etkiler. 5. Dikkat, hafızaya alma, taklit etme ve güdülenme: Öğrenme sürecinde dikkat etme, davranışı hafızada tutma, davranışı taklit etme ve motivasyonu sağlama aşamaları bulunur. Bandura, üç tür model tanımlamıştır: 1. Canlı model: Davranışı sergileyen gerçek kişiler. 2. Sembolik model: Kitap, film, televizyon gibi kurgusal karakterlerde tasvir edilen kişiler. 3. Sözlü direktifler: Davranışın tanımını içeren yönlendirici açıklamalar.