Unity'de hareket ettirmek için birkaç farklı yöntem bulunmaktadır:
- Translate: Nesnenin doğrudan Transform bileşenine müdahale ederek hareket ettirir, fizik tabanlı değildir 23. Kullanımı:
transform.Translate(Vector3.forward * 2);
3. - AddForce: Nesneye kuvvet uygulayarak hareket ettirir, fizik tabanlıdır ve Rigidbody bileşeni ile kullanılır 24. Kullanımı:
Rigidbody.AddForce(Vector3.up * Time.deltaTime);
4. - Velocity: Nesneye sürekli aynı hızı ekleyerek hareket ettirir, yine fizik tabanlıdır 4. Kullanımı:
rigidbody.velocity = m_Input * speed;
4. - Move Position: Nesnenin mevcut pozisyonuna input ekleyerek daha pürüzsüz bir hareket sağlar 4. Kullanımı:
Rigidbody.MovePosition(transform.position + input * Time.deltaTime * speed);
4.
Ayrıca, CharacterController bileşeni ile hareket ettirmek de mümkündür, bu yöntem daha basit ve kullanımı kolaydır 2.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: