Unity'de araba kontrolü yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Araba GameObject'ini Ayarlama: 3D araba modeli içe aktarılır ve Unity projesine eklenir. Araba için boş bir GameObject oluşturulur ve içe aktarılan araba modeli bu GameObject'in içine taşınır. Gerçekçi araba hareketi için çok önemli olan fizik etkileşimlerini mümkün kılan Sert Cisim bileşeni (Rigidbody) eklenir. 2. Temel Hareketi Uygulama: Tekerleklere, doğru simülasyon için ayarları yapılmış Tekerlek Çarpıştırıcısı (WheelCollider) bileşenleri eklenir. Hızlanma ve frenleme ile direksiyon girişini yönetmek için "CarController" adlı bir komut dosyası oluşturulur. 3. Tekerlek Fiziğine Gerçekçilik Ekleme: Gerçekçi araba süspansiyon davranışını taklit etmek için Wheel Collider süspansiyon ayarlarında ince ayar yapılır. Tekerlek sürtünmesi ve kayma özellikleri ayarlanır. 4. Görselleri ve Geri Bildirimi Geliştirme: Tekerlek dönüşüne uygun görsel tekerlek dönüşü uygulanır. Aracın hızına ve ivmelenmesine bağlı olarak motor ve lastik ses efektleri eklenir. 5. Test Etme ve İyileştirme: Araç kontrolleri, Unity Editör'de test edilir. Aracın hissine ve kullanıcı geri bildirimlerine göre parametrelerde ince ayarlar yapılır. Unity'de araba kontrolü ile ilgili daha fazla bilgi ve detaylı açıklamalar için aşağıdaki kaynaklar kullanılabilir: YouTube. Sharp Coder Blog. Learn.unity.com. Medium. Yarsalabs Blog.