• Buradasın

    Yelkenli teknede pupa ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yelkenli teknede "pupa" terimi, geminin kıç kısmını ifade eder 15.
    Pupa seyri ise, yelkenli teknenin rüzgarı arkadan aldığı, fazla güç gerektirmeyen rahat bir seyirdir 234.
    Bu seyir tipinde, rüzgar arkadan geldiği için kontra tayini zordur 2. Ayrıca, dümendeki küçük bir hata veya rüzgar yönündeki ani bir değişiklik, anayelkenin tersten dolmasına ve sert biçimde diğer tarafa geçmesine neden olabilir 2. Bu duruma istemsiz kavança denir ve tehlikeli olabilir 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Pupa ve orsa yelken nedir?

    Pupa ve orsa yelken, yelkenli teknelerin rüzgârla olan açılarına göre belirlenen seyir türleridir. Orsa yelken: Yelkenli teknenin rüzgâra karşı 35-45 derece açı ile gittiği seyirdir. Yelkenlerin iskota ipinin çekilmesi suretiyle teknenin ortasına en çok yaklaştırıldığı seyirdir. Yaklaşık teknenin omurga hattıyla rüzgâr arasında 45 derecelik bir açı oluşur. Pupa yelken: Teknenin rüzgârı arkasına aldığı, fazla güç gerektirmeyen rahat bir seyirdir. 180 derecelik bir açıyla yapılan pupa gereksiz ve tehlikeli kavançalara sebep olabileceğinden, 170 derece ile yapılır. Yelkenli tekneler rüzgârın tam üzerine doğru seyir edemezler.

    Pupa yelken ne demek?

    Pupa yelken deyimi, iki farklı anlamda kullanılabilir: 1. Yelkenli geminin seyri: Yelkenli tekne, rüzgârı arkadan (180 dereceden) alarak seyir eder. 2. İlerlemek veya gitmek: Yelkenler, arkadan esen rüzgârla şişmiş olarak, tam yolla, hiçbir şeye bağımlı olmadan. Ayrıca, dünyayı gezen ilk Türk denizcisi Sadun Boro'nun, yelkenli teknesiyle yaptığı dünya turunu anlattığı ünlü kitabının adı da "Pupa Yelken"dir.

    Yelkenli tekne tasarımı nasıl yapılır?

    Yelkenli tekne tasarımı yapmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kavramsallaştırma: Tekne türü (hafta sonu gezgini, tek kabinli küçük yat, ev teknesi vb.) ve temel özellikler (hız, konfor, stabilite, güvenilirlik) belirlenir. 2. İlk Tasarım: "Seçilen özelliklerin öncelik sırasını öneren bir çizim" şeklinde bir "öneri" hazırlanır. 3. Detaylı Tasarım: Gövde formu, genel yerleşim, yelken planı, donanım ve inşaat çizimleri hazırlanır. 4. Üretim: Gövde İnşası: Cam elyaf keçe katmanları kalıplara yerleştirilir ve reçine ile işlenerek katı bir kabuk oluşturulur. Güverte ve Kabin Montajı: Modern yelkenli güverteleri genellikle kompozit malzemeden yapılır ve vakumla aşılanır. Elektrik ve Sıhhi Tesisat: Kabloların konumlandırılması ve devrelerin bağlanması gibi işlemler yapılır. 5. Son Dokunuşlar ve Kişiselleştirme: Boya, cila ve isteğe bağlı ek özelliklerle tekne tamamlanır. Tasarım sürecinde bilgisayar destekli tasarım (CAD), 3D modelleme ve yapay zeka gibi teknolojik araçlar da kullanılabilir.

    Yelkenli gemilerde direklerin bölümlerine ne denir?

    Yelkenli gemilerde direklerin bölümlerine "direk parçaları" veya "direk çubukları" denir. Bazı direk parçaları: Civadra gabya (sprit topmast). Pruva direği. Grandi direği. Mizana direği. Ayrıca, direklerin alt kısımlarına lower mast (ana direk) ve lower yard (direkler üzerindeki en alt seren) gibi isimler de verilir.

    Yelkenli teknede cıvadara nedir?

    Yelkenli teknede cıvadara terimi, genellikle pruva (teknenin baş tarafı) ile ilişkilendirilir. Pruva cıvadarı, pruvanın önünde bulunan ve genellikle flok (cenova) yelkeninin bağlandığı donanımdır. Flok, teknenin ön kısmındaki küçük yelkene verilen isimdir. Cıvadara ayrıca, vardavela (güverte korkuluğu) veya puntel (dikme parçalar) gibi yapısal elemanlarla da ilişkilendirilebilir. Ancak, cıvadara terimi doğrudan bir yelkenli tekne parçası olarak kullanılmaz. Özetle, cıvadara terimi, genellikle pruva ve flok yelkeniyle ilişkilendirilir, ancak doğrudan bir yelkenli tekne parçası değildir.

    Yelkenli tekne bölümleri nelerdir?

    Yelkenli tekne bölümleri şunlardır: Ana yelken. Cenova (flok). Baş ıstralya. Kıç ıstralya. Bumba. Direk. Çarmıh. Borda. Baş. Kıç. Yelkenli tekne bölümleri, modellere göre bazı değişikliklere uğrayabilir.

    Teknede pupa ve pruva neresi?

    Pruva, teknenin ön (baş) tarafıdır. Pupa ise teknenin arka (kıç) tarafıdır.