• Buradasın

    Otopark yönetmeliği riskli bina ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Riskli bina, Otopark Yönetmeliği kapsamında, afetlere hazırlık kapsamında riskli yapı tespiti yapılarak yıkılan yapıların bulunduğu parselleri ifade eder 123.
    Bu tür parsellerde, otopark ihtiyacının çözümünde, Otopark Yönetmeliği'nde belirtilen usuller herhangi bir öncelik sırası olmadan uygulanabilir 3. Ayrıca, otopark bedeline ve bu bedelin hesabına esas asgari otopark miktarlarına ilişkin hükümler saklı kalmak kaydıyla, ruhsat vermeye yetkili idaresince meclis kararı alınmak suretiyle farklı usuller de belirlenebilir 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yeni otopark yönetmeliği neleri değiştirdi?

    2025 yılı itibarıyla yürürlüğe giren yeni otopark yönetmeliğinde yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Otopark yeri mesafesi: Parselinde otopark yapılamayan yapılarda, azami mesafe kuralı izdüşümü olarak 1500 metreye, yürüme mesafesi olarak ise 2000 metreye çıkarıldı. Bölge otoparkı bedeli ödeme süresi: Bu bedel alındıktan sonra 3 yıl içinde bölge otoparkı yapma kuralı, 5 yıla uzatıldı. Elektrikli araçlar için şarj ünitesi zorunluluğu: Yeni yapılacak binalarda 20 araç ve üzeri otoparkların %5’i, alışveriş merkezlerinde ve bölge otoparklarında ise %10’u elektrikli araçlara ayrılacak ve şarj ünitesi kurulacak. Konutlara özel otopark zorunluluğu: 80 m² altındaki konutlarda her 3 daire için 1 otopark, 80-120 m² arasındaki konutlarda her 2 daire için 1 otopark, 180 m² üzeri konutlarda ise her daireye 2 otopark zorunlu hale geldi. Bahçelerde otopark düzenlemesi: Parsel üzerindeki otopark ihtiyacı, zemin altına yapılacak otoparklarla karşılanabilecek. Villa ve bağımsız konutlar için düzenleme: Tek bağımsız bölümlü yapılarda, tüm bahçe otopark olarak düzenlenebilecek.

    Riskli binalar otopark yapabilir mi?

    Riskli binalar, belirli koşullar altında otopark yapabilir. Afetlere hazırlık kapsamında, riskli yapı tespiti yapılarak yıkılan binaların bulunduğu 250 m² ve daha küçük parsellerde, otopark ihtiyacı karşılanamadığı takdirde, yeni yapılara ilişkin yapı ruhsatı başvuruları, otopark bedelinin %25’inin müracaat sırasında ödenmesi kaydıyla verilebilir. Mevcut yapılarda, parsel maliklerinin ilave otopark yapmak istediği durumlarda, belirli şartlara uyulmak kaydıyla (ticari amaçla işletilmemesi, gerekli muvafakatlerin alınması, taşıyıcı sistemin olumsuz etkilenmemesi vb.) arka bahçede mekanik otoparklar veya taşıt asansörü yapılabilir. Otopark yapımı ve kullanımı ile ilgili detaylı bilgi için Otopark Yönetmeliği'ne başvurulabilir.

    2017 otopark yönetmeliği nedir?

    2017 tarihli Otopark Yönetmeliği'ne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2017 yılında görüşe açılan Otopark Yönetmeliği taslağına şu sitelerden ulaşılabilir: meslekihizmetler.csb.gov.tr; resmigazete.gov.tr. Otopark Yönetmeliği'nin güncel haline ise aile.gov.tr adresinden erişilebilir. Otopark Yönetmeliği, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerin neler olduğunu, otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarını düzenler.

    Otoparklar hangi kanuna tabi?

    Otoparklar, 3/5/1985 tarihli ve 3194 sayılı İmar Kanunu'nun 37. ve 44. maddelerine dayanılarak hazırlanmış olan Otopark Yönetmeliği hükümlerine tabidir. Ayrıca, 10/7/2004 tarihli ve 5216 sayılı Büyükşehir Belediyesi Kanunu kapsamında kalan belediyelerde de bu yönetmelik uygulanmaktadır.

    Otopark tasarımında nelere dikkat edilmeli?

    Otopark tasarımında dikkat edilmesi gereken bazı önemli unsurlar: Yasal Mevzuatlar: Türkiye Otopark Yönetmeliği'ne uyulmalıdır. Araç ve Yaya Sirkülasyonu: Tek yönlü trafik akışı tasarlanmalı ve dönüş yarıçapları, araçların zorlanmadan manevra yapabileceği genişlikte olmalıdır. Aydınlatma: Aydınlatma, otoparkın her noktasında homojen bir dağılım göstermeli ve kör noktalar olmamalıdır. Malzeme Seçimi: Yoğun araç trafiğine, kimyasal sızıntılara ve iklim koşullarına dayanıklı malzemeler tercih edilmelidir. Erişilebilirlik: Engelli park yerleri, binaların ana girişlerine ve asansörlere en yakın ve en elverişli konumlarda yer almalıdır. Güvenlik: Güvenlik kameraları ve uygun yerleştirilmiş ekipmanlar ile güvenlik artırılmalıdır. Estetik ve Çevresel Duyarlılık: Peyzaj ve yeşil dokunuşlar, otoparkın estetik görünümünü iyileştirir.