• Buradasın

    Otopark yönetmeliği riskli bina ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Otopark yönetmeliğinde "riskli bina" ifadesi, aşağıdaki durumları kapsayan binaları ifade edebilir:
    1. Jeolojik ve topoğrafik yapı nedeniyle bodrum kat yapılamayan ve parselinde otopark tesisinin mümkün olmadığı binalar 13.
    2. Bitişik nizam parsellerde, bitişik binaların temellerinin alt kotundan daha aşağıya inilmesinin statik bakımdan risk içermesi nedeniyle otopark ihtiyacının karşılanamadığı binalar 13.
    3. Kültür ve Tabiat Varlıklarını Koruma Kanunu kapsamında korunması gerekli tescilli taşınmaz kültür varlığı parsellerinde bulunan ve ilgili mevzuat uyarınca otopark yapılamayan binalar 13.
    4. Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME) ya da yerel trafik/ulaşım komisyonu tarafından otopark giriş-çıkışına izin verilmeyen yollardan cephe alan binalar 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Otoparklar hangi kanuna tabi?

    Otoparklar, Kat Mülkiyeti Kanunu'na tabidir.

    Otopark tasarımında nelere dikkat edilmeli?

    Otopark tasarımında dikkat edilmesi gereken bazı önemli unsurlar şunlardır: 1. Kapasite ve Düzen: Otoparkın kapasitesi, düzenli olarak kullanacak çalışan, ziyaretçi ve kiracı sayısına göre belirlenmelidir. 2. Drenaj: Otoparkta su birikmesini önlemek için yeterli eğimler ve drenaj sistemleri tasarlanmalıdır. 3. Estetik ve Peyzaj: Gölge sağlamak, hava kalitesini iyileştirmek ve sıcak bir ortam yaratmak için ağaçlar, çalılar ve yeşillikler eklenmelidir. 4. Aydınlatma: Özellikle gece saatlerinde emniyeti artırmak için otopark boyunca uygun aydınlatma sağlanmalıdır. 5. Yönlendirme ve İşaretler: Girişleri, çıkışları, ayrılmış alanları ve acil durum bilgilerini belirtmek için anlaşılır tabelalar ve yön bulma elemanları kullanılmalıdır. 6. Güvenlik: Otopark, güvenlik kameraları, aydınlatma ve giriş kontrol sistemleri gibi önlemlerle donatılmalıdır. 7. Engelli Erişimi: Engelli bireyler için erişilebilir park yerleri ve rampalar sağlanmalıdır.

    Yeni otopark yönetmeliği neleri değiştirdi?

    Yeni otopark yönetmeliği, bir dizi önemli değişiklik getirmiştir: 1. Daire büyüklüğüne göre otopark zorunluluğu: Daha önce her daire için bir otopark zorunluluğu varken, yeni yönetmelikte bu, daire büyüklüğüne göre yeniden düzenlenmiştir. 2. Elektrikli araçlar için altyapı: Asgari zorunlu otopark adedi 20'den fazla olan binalarda, 1 Ocak 2023 tarihine kadar en az %2, bu tarihten sonra ise %5 oranında elektrikli araç park yeri düzenleme zorunluluğu getirilmiştir. 3. Açık otoparkların kapatılması: Açık otopark alanlarının yaz aylarında soğutma amaçlı enerji tüketimini artırmaması için, bu alanların açık renkli çatılar veya güneş panelleriyle kapatılması önerilmektedir. 4. Bisiklet kullanımı: İlk kez mevzuata giren bisikletler için, tüm otopark türlerinde %1 kadar ilave alan ayrılması hükme bağlanmıştır. 5. Yaya trafiğine öncelik: Sokağa en az 5 metre mesafesi olan konutlarda, otopark giriş-çıkışları bahçelerden sağlanacak ve yaya trafiği engellenmeyecektir.

    Riskli binalar otopark yapabilir mi?

    Riskli binaların otopark yapabilmesi mümkündür, ancak bu durum bazı koşullara bağlıdır. Çevre, Şehircilik ve İklim Değişikliği Bakanlığı'nın Otopark Yönetmeliği'nde yapılan değişikliğe göre, afetlere hazırlık kapsamında riskli yapı tespiti sonucu yıkılan binaların bulunduğu parsellerde, yeni yapılacak yapıların otopark ihtiyacı, yönetmelikte belirtilen usuller uygulanarak karşılanabilir. Bunun yanı sıra, 250 metrekareden küçük parsellerde, otopark ihtiyacının yarısının parselde karşılanması kaydıyla zorunlu otopark adedi yüzde 50 azaltılabilir.

    2017 otopark yönetmeliği nedir?

    2017 tarihli Otopark Yönetmeliği'ne dair bilgi bulunamadı. Ancak, 2017 yılında görüşe açılan Otopark Yönetmeliği taslağına şu sitelerden ulaşılabilir: meslekihizmetler.csb.gov.tr; resmigazete.gov.tr. Otopark Yönetmeliği'nin güncel haline ise aile.gov.tr adresinden erişilebilir. Otopark Yönetmeliği, yerleşim yerlerinde araçların yol açtığı trafik sorunlarının çözümü için otopark yapılmasını gerektiren bina ve tesislerin neler olduğunu, otopark ihtiyacının miktar, ölçü ve diğer şartlarının tespit ve giderilme esaslarını düzenler.