• Buradasın

    Geminin su alması durumunda ne yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Geminin su alması durumunda yapılması gerekenler:
    • Genel alarm çalınır ve personel bilgilendirilir 1.
    • Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılır 1.
    • İskandiller alınarak su seviyesi kaydedilir ve zaman aralıklarıyla kontrol edilir 1.
    • Sintine ve seyyar pompalar ile su dışarı basılır 1.
    • Yaranın durumuna göre payandacılar tarafından yara yamanır 1.
    • Geminin dengesinde oluşabilecek bozukluğun giderilmesi için balast operasyonu yapılır 1.
    Bu işlemler, geminin su alma talimlerine göre uygulanır ve genellikle yılda bir kez gerçekleştirilir 1.

    Konuyla ilgili materyaller

    Geminin su almaya başladığını nasıl anlarız?

    Bir geminin su almaya başladığını anlamanın bazı yolları: Altı kısa, bir uzun düdük sesi: Gemide yangın çıktığını veya teknenin su almaya başladığını haber verir. Geminin üst kısmının renginin su altına doğru değişmesi: Geminin üst kısımdaki rengin su altına doğru inmesi, aşırı yük alındığını ve geminin batma riskinin olduğunu gösterebilir. Sintine bölümünde fazla su birikmesi: Geminin en alt kısmı olan sintinede çok fazla su birikmesi, geminin ağırlaşmasına ve düzgün çalışamamasına neden olabilir.

    Geminin alabora olması nasıl önlenir?

    Gemilerin alabora olmasını önlemek için aşağıdaki yöntemler uygulanabilir: Doğru yükleme ve denge: Yük ve yolcular dengeli bir şekilde dağıtılmalı, kapasite sınırları aşılmamalıdır. Hava durumu takibi: Denize çıkmadan önce hava durumu kontrol edilmeli ve kötü koşullarda seyirden kaçınılmalıdır. Teknik bakım: Tekne düzenli olarak kontrol edilmeli, olası sızıntılar, motor ve dümen sorunları giderilmelidir. Eğitim ve tecrübe: Kaptan ve mürettebat denizcilik eğitimi almalı, özellikle acil durumlarda doğru müdahaleyi öğrenmelidir. Doğru manevralar: Ani dönüşler ve hız değişimlerinden kaçınılmalı, dalga ve rüzgarın yönüne göre seyir planlanmalıdır. Güvenlik ekipmanları: Can yeleği, telsiz ve diğer kurtarma ekipmanları her zaman hazır bulundurulmalıdır. Ayrıca, konteyner gemileri gibi büyük gemiler, su geçirmez bölmeler ve balast sistemleri gibi özel tasarım özelliklerine sahiptir. Bu sistemler, geminin su almasını ve alabora olmasını engeller.

    Geminin su almaması için ne yapılır?

    Geminin su almaması için yapılan bazı uygulamalar: Polyurea kaplama: Geminin zemin, duvar ve tavanlarına polyurea kaplama yapılarak su yalıtımı sağlanır. Su geçirmez kapılar ve kaportalar: Su geçirmez kapılar ve kaportalar kapatılarak suyun içeri girmesi engellenir. İskandiller: Su seviyesini ölçmek için iskandiller kullanılır. Sintine ve seyyar pompalar: Su, sintine ve seyyar pompalarla dışarı basılır. Balast operasyonu: Geminin dengesinin bozulmaması için balast operasyonu yapılır. Ayrıca, geminin su alıp almadığını kontrol etmek için düzenli su alıp almama testleri yapılır.

    Teknedeyken su alırsa ne olur?

    Tekne su aldığında, tekne batabilir çünkü teknenin yoğunluğu suyun yoğunluğunu geçer. Tekne su aldığında yapılması gerekenler: Sakin kalmak; Elektrikli ve manuel sintineleri çalıştırarak su seviyesini azaltmaya başlamak; Farş tahtalarını kaldırarak su seviyesini kontrol etmek. Teknedeki su sızıntısını tespit etmek ve onarmak için bir uzmana danışılması önerilir.

    Gemi batarken ne yapmalı?

    Gemi batarken yapılması gerekenler: Can yeleği veya simidi bulmak: Geminin güvertesinde veya can kurtarma araçlarında bulunabilir. Güverteye ulaşmak: Tüm bunları yaparken sakin kalıp, gemi yan yatsa bile destek alarak yukarı çıkmak gerekir. Can kurtaran salına erişmek: Güverteye ulaştıktan sonra en yakın can kurtaran salına yönelmek gerekir. Hipotermiye karşı önlem almak: Soğuk suda hipotermi riskini önlemek için sayı saymak, şarkı söylemek veya dikkat dağıtıcı şeyler düşünmek faydalı olabilir. Kaptanın talimatlarını dinlemek: Kaptan, gemiyi tahliye emrini yalnızca geminin batması kesinleştiği zaman verir. Ayrıca, birden fazla delik varsa işe en büyüğünden başlayarak kabin kapıları veya koltukları gibi malzemelerle delikleri kapatmak, su girişini azaltmaya yardımcı olabilir.
    A chaotic scene of a sinking ship in stormy seas, with terrified passengers clinging to debris as swirling water pulls them under, while cold waves crash around them and distant flames rise from the vessel.

    Gemideyken gemi batarsa ne olur?

    Gemideyken gemi batarsa, çeşitli tehlikelerle karşı karşıya kalınabilir: Girdap etkisi: Gemi batarken, kendi ağırlığıyla çevresindeki deniz suyunu da dibe çeker ve bu durum, özellikle okyanusta ise hayatta kalma şansını azaltır. Hipotermi: Soğuk suda, vücut ısısının hızla düşmesi sonucu hipotermi riski artar ve bu durum, özellikle düşük sıcaklıklarda hayati tehlike oluşturur. Yük ve malzemelerin suya düşmesi: Gemi batarken, yük ve diğer malzemeler yerinden oynar ve suya düşer, bu da geminin alabora olma olasılığını artırır. Patlamalar ve yangınlar: Gemi ambarlarında bulunan yükler, su basıncı nedeniyle patlayabilir ve bu patlamalar yangınlara yol açabilir. Zehirli duman ve gazlar: Kimyasal yük taşıyan tankerlerin yanması sonucu çıkan duman ve gazlar, kazazedeler için öldürücü olabilir. Ayrıca, can kurtarma araçlarının gemi batarken suya indirilememesi de hayatta kalma şansını azaltır.