• Buradasın

    FTM ihbar tutanağı ne demek?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    FTM ihbar tutanağı, "Fahri Trafik Müfettişi Trafik Kural İhlali Tespit Tutanağı" anlamına gelir 3.
    Fahri Trafik Müfettişleri (FTM), trafik polisi, jandarma ve trafik zabıtasının dışında, Türkiye'de karayolu denetiminde özel olarak seçilen kişilerdir 4. Tespit ettikleri kural ihlallerine karşı tutanak tutabilir ve bu tutanakları elden trafik birimlerine ya da elektronik ortamda Emniyet Genel Müdürlüğüne 7 gün içerisinde teslim edebilirler 3.

    Konuyla ilgili materyaller

    Hangi durumlarda ihbarda bulunulur?

    İhbarda bulunulması gereken bazı durumlar: Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre davanın ihbarı: Taraflardan biri, davayı kaybettiği takdirde üçüncü kişiye veya üçüncü kişinin kendisine rücu edeceğini düşünüyorsa, tahkikat sonuçlanıncaya kadar davayı üçüncü kişiye ihbar edebilir. Mahkemece resen ihbar: Hâkimlerin hukuki sorumluluklarından dolayı devlete karşı açılan tazminat davalarında, dava ilgili hakime resen ihbar edilir. Babalık davasının Cumhuriyet Başsavcılığına ve hazineye ihbarı zorunludur. İş hukuku kapsamında ihbar bildirimi: İş Kanunu'na göre, belirsiz süreli iş sözleşmelerinin feshi için, sözleşmeyi feshetmek isteyen tarafın diğer tarafa fesih niyetini yasal bir süre önceden bildirmesi gerekir.

    FTM ihbar tutanakları nereye ödenir?

    FTM ihbar tutanaklarının ödendiği yerler: 1. Vergi Dairesi: Cezanın ödemesini kişisel olarak vergi dairesine yapabilirsiniz. 2. Banka Şubeleri: Anlaşmalı bankaların şubelerinden ödeme yapabilirsiniz. 3. PTT: Posta ve Telgraf Teşkilatı (PTT) üzerinden de ödeme mümkündür. Aracın üzerine kayıtlı olduğu kişinin T.C. kimlik numarasını vererek de trafik cezası bedelini ödeyebilirsiniz.

    İhbar tutanağı ve ihbar bildirim formu aynı mı?

    İhbar tutanağı ve ihbar bildirim formu farklı kavramlardır. İhbar tutanağı, iş sözleşmesinin feshedilmesi durumunda, işverenin gerekçeleri ve ihbar süresini belirten yazılı bildirimidir. İhbar bildirim formu ise, vergi kayıp ve kaçağına ilişkin ihbarları resmi hale getirmek için kullanılan bir belgedir ve Gelir İdaresi Başkanlığı'na iletilir.