• Buradasın

    Fiat Palio ateşleme bobini 46548037 nerede bulunur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Fiat Palio ateşleme bobini 46548037, aşağıdaki sitelerde bulunabilir:
    • trendyol.com 1. MOSTPARCA satıcısında mevcuttur 1.
    • otoparcasan.com 2. Bu sitede, FIAT ORJINAL marka olarak stok kodu 46548037 ile satılmaktadır 2.
    • n11.com 3. Çeşitli satıcılarda bulunabilir 3.
    • hepsiburada.com 4. İthal bir ürün olarak mevcuttur 4.
    • pazarama.com 5. Çelik Oto Yedek Parça satıcısında bulunabilir 5.
    Ürün stokları zamanla değişebilir, satın almadan önce satıcılarla iletişime geçilmesi önerilir.

    Konuyla ilgili materyaller

    Ateşleme Bobini olmazsa motor çalışır mı?

    Hayır, ateşleme bobini olmazsa motor çalışmaz. Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik enerjisini yüksek voltaja dönüştürerek bujilere iletir ve bu sayede silindirlerdeki yakıt-hava karışımı ateşlenir.

    Ateşlemedeki bobin ne işe yarıyor?

    Ateşleme bobininin temel görevi, araç aküsünden gelen 12 voltluk düşük voltajlı elektrik enerjisini, bujilerin çalışması için gerekli olan 20.000 ila 50.000 volt seviyelerine çıkarmaktır. Bu yüksek voltaj, buji uçlarında kıvılcım oluşturarak motorun her bir silindirinde yanmayı başlatır. Ateşleme bobini, içten yanmalı motorlarda yakıt-hava karışımının silindir içinde tutuşmasını sağlayan elektrik kıvılcımını oluşturmak için kullanılan bir dönüştürücü elemandır. Ayrıca, bobinin zamanlama işlevi de vardır; motorun her silindirinin belirli bir zamanlamaya göre ateşlenmesini sağlar. Ateşleme bobini, motorun düzgün çalışması, performansı, yakıt tüketimi ve emisyon değerleri üzerinde doğrudan etkilidir.

    Ateşleme bobini bozuksa marş basmaz mı?

    Evet, ateşleme bobini tamamen arızalandığında araç marşa basmaz ve çalışmaz. Ateşleme bobini arızasının bazı belirtileri şunlardır: motorun düzensiz çalışması, tekleme ve titreşimler; aracın performansında düşüş, hızlanma kapasitesinin azalması; yakıt tüketiminde artış; zor çalışma veya hiç çalışmama. Ateşleme bobini arızası durumunda bir uzmana danışılması önerilir.

    Ateşleme bobini soketi nasıl olmalı?

    Ateşleme bobini soketinin nasıl olması gerektiğine dair bilgi bulunamadı. Ancak, ateşleme bobini soketinin kontrolü ve testi hakkında bilgi verilebilir. Ateşleme bobini soketinin kontrolü için aşağıdaki adımlar izlenebilir: Gözle kontrol. Voltaj ölçümü. Direnç ölçümü. Ateşleme bobini soketinin doğru tespiti için, bobin tipine göre uçların artı, eksi ve sinyal ucu olup olmadığının ve bobin direncinin araca göre ayarlanması gerektiği unutulmamalıdır. Ateşleme bobini ile ilgili her türlü işlem için bir uzmana danışılması önerilir.

    Ateşleme bobini hangi anahtarla sökülür?

    Ateşleme bobini, bir anahtar kullanılarak sökülür. Sökme işlemi için şu adımlar izlenir: 1. Akünün negatif kutup başı sökülür. 2. Ateşleme bobininden silindirlere giden kablolar çıkarılır. 3. Bobinin kenarına doğru giden fişin üzerindeki klips serbest bırakılır ve eski bobin sökülür. Ateşleme bobini sökme işlemi sırasında motorun sıcak olmamasına dikkat edilmeli ve yalıtkan eldiven kullanılmalıdır. Ateşleme bobini sökme işlemi uzmanlık gerektirdiğinden, bir otomobil tamircisine danışılması önerilir.

    Ateşleme bobini çalışma prensibi nedir?

    Ateşleme bobini, düşük voltajlı elektrik akımını yüksek voltajlı bir kıvılcıma dönüştürmek için elektromanyetik indüksiyon prensibini kullanır. Çalışma prensibi: 1. Primer sargıya akım uygulanması. 2. Akımın kesilmesi. 3. Sekonder sargıda yüksek voltaj oluşumu. 4. Kıvılcım oluşumu. Bu süreç, her motor çevriminde tekrarlanır.

    Ateşleme bobin kablosu nasıl bağlanır?

    Ateşleme bobin kablosunun nasıl bağlanacağı, aracın modeline ve ateşleme sisteminin türüne göre değişiklik gösterebilir. Ancak, genel olarak ateşleme bobin kablosu aşağıdaki şekilde bağlanır: 1. Akü Bağlantısı: Ateşleme bobininin primer "+" terminali, aküden gelen güce bağlanır. 2. Distribütör Bağlantısı: Primer "-" terminali, distribütöre veya elektronik kontrol ünitesine bağlanır. 3. Buji Bağlantısı: Sekonder terminalden distribütöre, oradan bujiye iletilir. Elektronik ateşleme sistemlerinde ise, aküden gelen primer devre bağlanır ve ECU’dan çıkan primer "-" terminaline bağlanır. Ateşleme bobinlerinin montajı, aracın performansını etkileyebileceği için bir uzmana bırakılması önerilir.