• Buradasın

    Çanakkale Köprüsü ve otoyolu kime ait?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyolu, Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) tarafından işletilmektedir 3.
    Proje, Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında ihale edilmiştir 34. Bu model, kamu altyapı yatırım veya hizmetinin finansmanının özel bir şirket tarafından karşılanması ve proje bitiminde belirlenen süre içinde bu hizmet bedelinin işletme gelirleriyle geri ödenmesi esasına dayanır 4.
    Köprü ve otoyol, 11 yıllık işletme süresinin sonunda Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecektir 13.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Köprü ve otoyollar kime ait?

    Köprü ve otoyolların mülkiyeti farklı kurum ve kuruluşlara aittir: Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), otoyolların, devlet ve il yollarının plan, proje, yapım, bakım ve işletilmesinden sorumludur. Özel sektör, bazı köprü ve otoyolların işletme hakkını elinde bulundurmaktadır. Ortak girişim grupları, özelleştirme ihaleleri sonucunda bazı köprü ve otoyolların işletme hakkını kazanmıştır.

    Çanakkale'de hangi köprüden geçiş ücretli?

    Çanakkale'de geçiş ücreti olan köprü, 1915 Çanakkale Köprüsü'dür. 2025 yılı için belirlenen tek yön geçiş ücretleri şu şekildedir: 1. sınıf araçlar (otomobiller): 795 TL; 2. sınıf araçlar (hafif ticari araçlar): 990 TL; 3. sınıf araçlar (3 akslı araçlar, otobüsler): 1.780 TL; 4. sınıf araçlar (4 ve 5 akslı araçlar, kamyonlar): 1.975 TL; 5. sınıf araçlar (6 ve yukarı akslı araçlar, tırlar): 3.755 TL; 6. sınıf araçlar (motosikletler): 200 TL. Ayrıca, 1915 Çanakkale Köprüsü'nden geçişler için Hızlı Geçiş Sistemi (HGS) kullanılmaktadır.

    Çanakkale köprüsünü kim yaptı kaça mal oldu?

    1915 Çanakkale Köprüsü, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi ortak girişim grubu tarafından yap-işlet-devret modeliyle inşa edilmiştir. Köprünün maliyeti 2 milyar 545 milyon avro olarak açıklanmıştır.

    Yol ve köprüleri kim yaptı?

    Yol ve köprülerin yapımından sorumlu kurumlar ve kişiler, projenin niteliğine göre değişiklik göstermektedir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü: IC İçtaş İnşaat tarafından yapılmıştır. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü: İnşaat, 4 Ocak 1986 tarihinde başlamış ve projeyi Hochtief AG ile Cleveland Bridge and Engineering Company konsorsiyumu üstlenmiştir. Boğaziçi Köprüsü: İnşaatı, "Freeman Fox and Partners" adlı İngiliz firması tarafından projelendirilmiş, inşaatı ise Hochtief AG ve Cleveland Bridge and Engineering Company konsorsiyumu gerçekleştirmiştir. Ayrıca, bazı otoyol ve köprü projeleri, yap-işlet-devret modeli kapsamında özel sektör tarafından da gerçekleştirilmektedir.

    Çanakkale köprüsünün yüzde kaçı devletin?

    1915 Çanakkale Köprüsü, devlete ait değildir. Köprü, Kamu Özel İşbirliği (KÖİ) modeliyle inşa edilmiş olup, özel bir firma tarafından işletilmektedir. Köprünün devlete devri, 2034 yılında gerçekleşecektir.

    Çanakkale köprüsünü kim yaptı ve sahibi kim?

    1915 Çanakkale Köprüsü, Daelim-Limak-SK-Yapı Merkezi ortak girişim grubu tarafından yap-işlet-devret modeliyle inşa edilmiştir. Köprünün sahibi, 16 yıl 2 ay 12 gün işletme süresinin ardından Karayolları Genel Müdürlüğü olacaktır.

    Çanakkale köprüsü 2034'te devlete geçecek mi?

    Evet, 1915 Çanakkale Köprüsü, 2034 yılında tamamen devlete geçecektir.