• Buradasın

    Köprü ve otoyollar kime ait?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Köprü ve otoyolların mülkiyeti farklı kurum ve kuruluşlara aittir:
    • Karayolları Genel Müdürlüğü (KGM), otoyolların, devlet ve il yollarının plan, proje, yapım, bakım ve işletilmesinden sorumludur 5.
    • Özel sektör, bazı köprü ve otoyolların işletme hakkını elinde bulundurmaktadır 14. Örneğin, Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, IC İçtaş – Astaldi konsorsiyumu tarafından inşa edilmiş ve işletilmektedir 2.
    • Ortak girişim grupları, özelleştirme ihaleleri sonucunda bazı köprü ve otoyolların işletme hakkını kazanmıştır 14. Örneğin, Koç Holding AŞ - UEM Group Berhad - Gözde Girişim Sermayesi Yatırım Ortaklığı AŞ ortak girişim grubu, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprüleri ile bazı otoyolların işletme hakkını 5 milyar 720 milyon dolar bedelle almıştır 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Otoyol ve köprü geçiş ücretleri nasıl belirlenir?

    Otoyol ve köprü geçiş ücretleri, çeşitli faktörlere bağlı olarak belirlenir: Yap-işlet-devret modeli: Bazı otoyollar ve köprüler, bu modelle işletildiğinde farklı seviyelerde ücretlendirme yapılabilir. Araç sınıfı ve tipi: Ücretler, aracın sınıfına ve tipine göre değişir; otomobil, hafif ticari araç, motosiklet gibi sınıflar için farklı tarifeler uygulanır. Bakım ve işletme maliyetleri: Köprü ve otoyolların bakımı ile işletme maliyetleri de ücretlerin belirlenmesinde rol oynar. Trafik yoğunluğu: Yoğun trafiğin olduğu dönemlerde daha fazla gelir elde etmek amacıyla ücretler artırılabilir. Hükümetin politikaları: Vergi politikaları ve ekonomik durum gibi faktörler de ücretleri etkileyebilir. Geçiş ücretleri genellikle HGS veya OGS gibi elektronik sistemler aracılığıyla tahsil edilir.

    Özel otoyollar hangileri?

    Özel otoyollar, Yap-İşlet-Devret finansman modeliyle inşa edilen ve bayram dönemlerinde ücretsiz olmayan otoyollardır. Bu otoyollar arasında şunlar bulunmaktadır: Kuzey Marmara Otoyolu (3. Boğaz Köprüsü dahil); Ankara - Niğde Otoyolu; Aydın - Denizli Otoyolu; Çeşmeli - Erdemli- Silifke- Taşucu Otoyolu (Çeşmeli - Kızkalesi Kesimi); Menemen - Aliağa - Çandarlı Otoyolu.

    YSS Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu kime ait?

    Yavuz Sultan Selim Köprüsü ve Kuzey Çevre Otoyolu, ICA Yatırım ve İşletme A.Ş. tarafından işletilmektedir. ICA, yap-işlet-devret modeli kapsamında bu otoyolun bakım ve işletmesini üstlenmiştir.

    Karayolları ve köprüler kamuya açık mı?

    Evet, karayollari ve köprüler kamuya açıktır. 2918 sayılı Karayolları Trafik Kanunu'na göre, kamunun trafik için faydalanmasına açık olan tüm alanlar, köprüler ve arazi şeritleri karayolu tanımının kapsamına dahildir.

    İstanbul köprüleri kime ait?

    İstanbul'daki köprüler, Karayolları Genel Müdürlüğü sorumluluğundadır.

    Çanakkale Köprüsü ve otoyolu kime ait?

    1915 Çanakkale Köprüsü ve otoyolu, Çanakkale Otoyol ve Köprüsü İnşaat Yatırım ve İşletme A.Ş. (ÇOK A.Ş.) tarafından işletilmektedir. Proje, Yap-İşlet-Devret modeli kapsamında ihale edilmiştir. Köprü ve otoyol, 11 yıllık işletme süresinin sonunda Karayolları Genel Müdürlüğü'ne devredilecektir.

    Yol ve köprüleri kim yaptı?

    Yol ve köprülerin yapımından sorumlu kurumlar ve kişiler, projenin niteliğine göre değişiklik göstermektedir. Yavuz Sultan Selim Köprüsü: IC İçtaş İnşaat tarafından yapılmıştır. Fatih Sultan Mehmet Köprüsü: İnşaat, 4 Ocak 1986 tarihinde başlamış ve projeyi Hochtief AG ile Cleveland Bridge and Engineering Company konsorsiyumu üstlenmiştir. Boğaziçi Köprüsü: İnşaatı, "Freeman Fox and Partners" adlı İngiliz firması tarafından projelendirilmiş, inşaatı ise Hochtief AG ve Cleveland Bridge and Engineering Company konsorsiyumu gerçekleştirmiştir. Ayrıca, bazı otoyol ve köprü projeleri, yap-işlet-devret modeli kapsamında özel sektör tarafından da gerçekleştirilmektedir.