• Buradasın

    Yerininde yönetim ilkesinin temel ilkeleri nelerdir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yerinde yönetim ilkesinin temel ilkeleri şunlardır:
    1. Adillik: Tüm hak sahiplerine eşit davranılması, azınlık hissedarlar ve yabancı ortaklar da dahil olmak üzere hissedar haklarının korunması 14.
    2. Şeffaflık: Şirketin kamuoyu ile doğru, açık ve karşılaştırılabilir bilgi paylaşımı 14.
    3. Hesap Verebilirlik: Yönetim kurulunun tepe yönetim performansını bağımsız bir şekilde izlemesi ve tepe yöneticilerin hissedarlara karşı hesap verebilirliğinin temin edilmesi 4.
    4. Sorumluluk: Şirketlerin, hissedarları için değer yaratırken toplumsal değerleri yansıtan kanun ve düzenlemelere uyum gösterecek şekilde faaliyet göstermesi 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yönetimin 5 temel amacı nedir?

    Yönetimin beş temel amacı şunlardır: 1. Ekonomik Amaçlar: Örgütün kuruluş amacının başında gelir ve kar sağlamayı hedefler. 2. Düzen Amacı: Örgüt üyelerinin belirli davranış biçimlerini göstermelerini sağlamak ve örgütsel etkinliği düşüren davranışlara engel olmaktır. 3. Kültürel Amaçlar: Örgüt çalışanlarını temsil eden bir örgüt kültürü oluşturmak ve bunu kurumsallaştırmaktır. 4. Performans Kontrolü: Örgütün hedeflerine ulaşıp ulaşmadığını izlemek, sapmaları engellemek ve gerektiğinde düzeltici önlemler almaktır. 5. Kaynakların Verimli Kullanımı: İnsan, finansal, fiziksel ve bilgi gibi kaynakları etkili ve verimli bir şekilde kullanmaktır.

    Yönetimin 4 temel ilkesi nedir?

    Yönetimin 4 temel ilkesi şunlardır: 1. Adillik (Eşitlik): Şirket yönetiminde tüm hak sahiplerine eşit davranılmasını ifade eder. 2. Şeffaflık: Bilgi asimetrisinin giderilmesi amacıyla finansal veya finansal olmayan bilgilerin doğru bir şekilde kamuoyuyla paylaşılmasını içerir. 3. Hesap Verebilirlik: Şirket faaliyetlerinin sonrasında, yapılan faaliyetlerle alakalı hesap verilebilirliği ifade eder. 4. Sorumluluk: Şirketin faaliyetlerinde kanun, esas sözleşme, toplum ve etik kuralları dahil olmak üzere kanuna ve ahlaka uygun olarak hareket etmesini ifade eder.

    Yönetimin 7 temel ilkesi nedir?

    Yönetimin 7 temel ilkesi şunlardır: 1. Tutarlılık. 2. Sorumluluk. 3. Hesap verebilirlik. 4. Adillik. 5. Şeffaflık. 6. Etkinlik ve oransallık. 7. Hukuka bağlılık.

    Yönetişimin 5 temel ilkesi nedir?

    Yönetişimin beş temel ilkesi şunlardır: 1. Adillik: Tüm paydaşların beklentilerini gözeterek sisteme göre karar vermek. 2. Şeffaflık: Kurum içinde, dışında ve topluma karşı performans ve kaynakların kullanımı konusunda açıklık sağlamak. 3. Hesap Verebilirlik: Paydaşlara karşı hesap verme ve yapılan işlerin değerlendirmesini benimsemek. 4. Katılımcılık: Bilginin paylaşılması ve faaliyetlerin gerçekleştirilmesinde paydaşların katılımını sağlamak. 5. Etkinlik: Başarı ve sonuç odaklı yaklaşımla kaynakları doğru yönlendirmek ve performans hedeflerini belirlemek.