• Buradasın

    Yargıtay kanun yararına bozma kaç gün içinde yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Yargıtay'ın kanun yararına bozma kararını kaç gün içinde vereceğine dair bir bilgi bulunamamıştır. Ancak, kanun yararına bozma başvurusunun herhangi bir süreye tabi olmadığı ve zaman aşımı da söz konusu olmadığı belirtilmiştir 35.
    Kanun yararına bozma, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 309 ve 310. maddelerinde düzenlenen olağanüstü bir kanun yoludur 124. Bu kanun yolunda, hâkim veya mahkeme tarafından verilen ve istinaf veya temyiz incelemesinden geçmeksizin kesinleşen karar veya hükümde hukuka aykırılık bulunması durumunda Adalet Bakanlığı, o karar veya hükmün Yargıtayca bozulması istemini Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığına bildirir 124.
    Yargıtay Cumhuriyet Başsavcısı, bu nedenleri aynen yazarak karar veya hükmün bozulması istemini içeren yazısını Yargıtay'ın ilgili ceza dairesine verir 125. Yargıtay ceza dairesi, ileri sürülen nedenleri yerinde görürse karar veya hükmü kanun yararına bozar 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yargıtay bozma kararı verirse ne olur?

    Yargıtay'ın bozma kararı vermesi durumunda şu adımlar izlenir: Dosyanın iadesi. Mahkemenin kararı. Uyma durumu. Direnme durumu. Bozma kararı, yerel mahkemenin verdiği kararın hukuka uygun olmadığını veya eksik araştırma yapıldığını gösterir.

    Kanun yararına temyiz dilekçesi ile kanun yararına bozma aynı şey mi?

    Hayır, kanun yararına temyiz dilekçesi ile kanun yararına bozma aynı şey değildir. Kanun yararına bozma, 5271 sayılı Ceza Muhakemesi Kanunu'nun 309. ve 310. maddelerinde düzenlenen, hakim veya mahkeme tarafından verilen ve istinaf veya temyiz incelemesinden geçmeksizin kesinleşen karar veya hükümlerdeki hukuka aykırılıkların giderilmesini sağlayan olağanüstü bir kanun yoludur. Kanun yararına temyiz ise, Hukuk Muhakemeleri Kanunu'nun 363. maddesinde düzenlenen ve ilk derece mahkemelerinin kesin olarak verdikleri kararlar ile istinaf incelemesinden geçmeden kesinleşmiş bulunan kararlarına karşı başvurulan bir yöntemdir.

    Yargıtay bozma kararı zamanaşımını keser mi?

    Yargıtay'ın bozma kararı, zamanaşımını kesmez.

    Yargıtay bozma kararından sonra icra takibi devam eder mi?

    Yargıtay bozma kararından sonra icra takibi, belirli koşullara bağlı olarak devam edebilir: İcra işlemlerinin durması: İcra ve İflas Kanunu'nun 40/1. maddesine göre, bir ilamın bozulması icra işlemlerini olduğu yerde durdurur, ancak ilamlı icra takibi iptal edilmez. Yeni karara uyum: Bozma kararına uyan mahkeme, nitelik ve miktar itibariyle bozulan karara uygun yeni bir karar verirse, alacaklı bu yeni ilamın icrasını derdest icra takibi dosyasında isteyebilir ve borçluya yeniden icra emri gönderilmesine gerek yoktur. Direnme kararı: Mahkeme, bozma kararına karşı direnme kararı verirse, bu karar bozma kararını hükümsüz kılar ve icra takibi durmaya devam eder. Bozma sonrası icra takibinin durumu, kararın içeriğine ve mahkemenin uygulamalarına bağlı olarak değişebilir.

    Yargıtay bozma kararı verdiğinde hangi hallerde CMK madde 307 uygulanır?

    CMK madde 307, Yargıtay'dan verilen bozma kararı sonrasında davaya yeniden bakacak olan bölge adliye veya ilk derece mahkemesinin izlemesi gereken prosedürleri belirler. CMK madde 307'nin uygulandığı bazı durumlar: Sanık, müdafi, katılan veya vekilin duruşmaya gelmemesi. Direnme hakkı. Aleyhe bozma.

    Yargıtay bozma ilamına uyulduktan sonra hangi hallerde usuli kazanılmış haktır?

    Yargıtay bozma ilamına uyulduktan sonra usuli kazanılmış hak, aşağıdaki durumlarda oluşur: Mahkemenin bozma kararına uyması. Bozma kararı kapsamı dışında kalma. Usule ilişkin kazanılmış hakkın istisnaları arasında ise şunlar yer alır: yeni bir içtihadı birleştirme kararının çıkması; yeni bir kanunun yürürlüğe girmesi; Anayasa Mahkemesinin bir kanun hükmünü iptal etmesi; görev, hak düşürücü süre, kesin hüküm itirazı, harç gibi durumlar; kamu düzenine aykırılık.

    Kanun yararına bozma nedir?

    Kanun yararına bozma, hâkim veya mahkeme tarafından verilen ve istinaf veya temyiz incelemesinden geçmeksizin kesinleşen karar veya hükümlerde hukuka aykırılık bulunması durumunda, Adalet Bakanlığı'nın bu karar veya hükümlerin bozulması istemiyle Yargıtay Cumhuriyet Başsavcılığı'na başvurmasıdır. Kanun yararına bozma başvuru nedenleri arasında maddi hukuka veya usul hukukuna ilişkin hukuka aykırılıklar yer alır. Kanun yararına bozma başvurusu yapma yetkisi, Adalet Bakanlığı'na aittir. Kanun yararına bozma, kesinleşmiş hükümlerin infazını kendiliğinden durdurmaz; infazın durdurulması isteniyorsa, kararla birlikte ilgili yargı mercilerinden ayrıca talepte bulunulması gerekir.