• Buradasın

    Web Tapu'da bireysel yetki nasıl verilir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Web Tapu'da bireysel yetki vermek için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir:
    1. Webtapu.tkgm.gov.tr adresine girip sağ üst köşeden "Bireysel" seçeneğini seçin 24.
    2. Çıkan ekranda "e-Devlet ile Giriş" seçeneğini seçin ve gerekli bilgileri doldurun 24.
    3. T.C. kimlik numaranızı girip tekrar "e-Devlet ile Giriş" butonuna basın 4.
    4. Çıkan ekranda "Kimliğimi Şimdi Doğrula" butonuna basarak sisteme giriş yapın 4.
    5. Ana ekrandaki "Yetki İşlemleri" bölümüne girip "Değerleme Yetki Tanımla" seçeneğini tıklayın 12.
    6. Yetki vermek istediğiniz taşınmazı seçerek "Yetki Ver" butonuna tıklayın 14.
    Yetki verildiğinde, sistemde bir açılır pencere çıkacak ve "Taşınmaz Değerleme Yetki Belgesi" görüntülenecektir 2. Bu belgeyi PDF formatında indirip kaydedebilirsiniz 2.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Yetki sözleşmesini kimler yapabilir?

    Yetki sözleşmesini sadece tacirler veya kamu tüzel kişileri yapabilir.

    Web tapu vekaletname nasıl aktif edilir?

    Web Tapu üzerinden vekaletnamenin aktif edilmesi için aşağıdaki adımlar izlenmelidir: 1. Sisteme Giriş: webtapu.tkgm.gov.tr adresinden veya e-Devlet üzerinden sisteme giriş yapılır. 2. Yetki İşlemleri: Sol taraftaki menüden "Yetki İşlemleri" sekmesine tıklanır. 3. Yetki Ver: Açılan ekranda "Yetki Ver" sekmesi işaretlenir. 4. Bilgilerin Girişi: Taşınmazların devri için ilgili avukatın T.C. kimlik numarası sisteme girilir. 5. Onay ve Kayıt: Gerekli bilgiler doldurulduktan sonra "Yetkiyi Kaydet" tuşuna basılarak işlem tamamlanır. Bu işlem, vekaletnamenin noterden düzenlenmiş fotoğraflı vekaletname ile yapılması gerekmektedir.

    Yetki sözleşmesi nedir?

    Yetki sözleşmesi, 6100 sayılı Hukuk Muhakemeleri Kanunu’nun 17. maddesinde düzenlenen, tacirler veya kamu tüzel kişileri arasında doğan veya doğabilecek uyuşmazlıklar için belirli bir veya birden fazla mahkemeyi yetkili kılan bir usul sözleşmesidir. Yetki sözleşmesinin şartları: 1. Tarafların tacir veya kamu tüzel kişisi olması gerekmektedir. 2. Kesin yetkinin bulunmaması ve üzerinde serbestçe tasarruf edilebilecek bir hukuki ilişkiye dayanması gerekmektedir. 3. Yazılı şekilde yapılması zorunludur. 4. Uyuşmazlığın belirli veya belirlenebilir olması gerekmektedir. Yetki sözleşmesi, tarafların daha hızlı ve öngörülebilir bir yargılama süreci öngörebilmelerine olanak tanır.

    E-devlet üzerinden web tapu nasıl kullanılır?

    E-Devlet üzerinden Web Tapu kullanmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Sisteme Giriş: E-Devlet veya Web Tapu'nun kendi web sitesi üzerinden sisteme giriş yapılmalıdır. 2. Kayıt Olma: Eğer daha önce Web Tapu hesabı yoksa, e-Devlet üzerinden veya Web Tapu'nun sitesinden kayıt olunmalıdır. 3. Kullanıcı Adı ve Şifre İle Giriş: Kayıt tamamlandıktan sonra kullanıcı adı ve şifre ile sisteme giriş yapılabilir. 4. Yeni Başvuru: Ana sayfada bulunan "Yeni Başvuru" sekmesine tıklanarak yapmak istenilen işlem türü seçilmelidir. 5. Bilgilerin Girilmesi: İlgili gayrimenkul bilgileri ve işlem detayları eksiksiz ve doğru bir şekilde doldurulmalıdır. 6. Belgelerin Yüklenmesi: İşlem için gerekli olan belgeler sisteme yüklenmelidir. 7. Başvurunun Tamamlanması: Tüm bilgiler ve belgeler girildikten sonra başvuru tamamlanmalıdır. 8. Randevu Alma: Eğer işlem için tapu müdürlüğünden randevu alınması gerekiyorsa, "Randevu Al" sekmesine tıklanarak uygun tarih ve saat dilimi seçilip onaylanmalıdır. 9. Başvuru Takibi: Yapılan başvurular, "Başvurularım" sekmesinden takip edilebilir. 10. Ödeme İşlemleri: Tapu işlemleri için gerekli harç ve vergiler, "Ödemeler" sekmesinden kredi kartı veya banka kartı ile ödenebilir.

    Vekile verilen yetki tapuda nasıl belirtilir?

    Tapuda vekile verilen yetki, vekaletnamede net ve açık bir şekilde belirtilmelidir. Bu kapsamda: İşlemin türü açıkça yazılmalıdır, örneğin "satış" veya "ipotek" ibaresi kullanılmalıdır. İşlem yapılacak gayrimenkul belirli ise, sadece o gayrimenkulü kapsayacak şekilde vekaletname verilmelidir. Vekilin kimlik bilgileri ve TC kimlik numarası vekaletnameye eklenmelidir. Yetki süresi mümkün olduğunca kısıtlanmalıdır. Vekaletin devri gerekiyorsa, bu durum vekaletnamede "tevkil yetkisi" olarak belirtilmelidir. Yabancı ülkelerde düzenlenen vekaletnamelerin Türkiye'de geçerli olabilmesi için Apostille şerhi veya ilgili yabancı ülke makamının imza ve mührünün Türk konsolosluğunca tasdik edilmesi gerekmektedir.

    WebTapu'da şirket yetkilisi nasıl işlem yapar?

    WebTapu'da şirket yetkilisi, aşağıdaki işlemleri yapabilir: 1. Yetki Yönetimi: Yetki verilecek kişinin T.C. kimlik numarası, adı, soyadı ve cep telefonu bilgilerini girerek yeni bir yetkili oluşturabilir. 2. Taşınmaz İşlemleri: Şirket, kendi üzerine kayıtlı gayrimenkulleri listeleyebilir, harita detayları ve konum bilgileri gibi bilgilere ulaşabilir. 3. Başvuru İşlemleri: İpotek, satış, miras intikali gibi tapu işlem başvurularını internet üzerinden yapabilir ve gerekli belgeleri elektronik ortamda tapu müdürlüğüne gönderebilir. 4. Belge Alma: Resmi geçerliliği olan tapu kayıt örneği, tapu senedi veya ipotek belgesini sistem üzerinden alabilir. Bu işlemleri yapabilmek için, şirket yetkililerinin WebTapu sistemine e-devlet şifresi ile giriş yapmaları gerekmektedir.

    Web tapu ile satış nasıl yapılır?

    Web Tapu ile satış yapmak için aşağıdaki adımları izlemek gerekmektedir: 1. Sisteme Giriş: https://webtapu.tkgm.gov.tr adresinden "Bireysel" giriş seçeneğini tıklayın ve E-Devlet ile giriş yapın veya Web Tapu şifrenizi kullanın. 2. Satış Başvurusu Oluşturma: Sol menüdeki "Başvuru İşlemleri" sekmesine, ardından "Başvuru Yap" seçeneğine tıklayın ve açılan listeden "Tapu İşlemleri", "Satış" seçeneğini seçin. 3. Taşınmaz Seçimi: Satışını yapmak istediğiniz taşınmazı seçin ve "İleri" butonuna tıklayın. 4. Müdürlük Seçimi: Tapu işleminin gerçekleşeceği müdürlüğü seçin. 5. Gerekli Bilgileri Girin: İşlemin vekil, temsilci aracılığı ile mi yapılacağını belirtin ve diğer gerekli bilgileri (tarafların engel durumu, okur-yazar olmayan var mı vb.) girin. 6. Alıcı Bilgilerini Girin: Alıcının T.C. kimlik numarasını, adı ve soyadını, cep telefonu numarasını ve emlak beyan değerini girin. 7. İşlem Şartlarını Kontrol Edin ve Onaylayın: Tapu işlemleri için sistem tarafından oluşturulan bilgilendirme formunu okuyun ve "Bilgilendirildim" kutucuğunu işaretleyerek "Başvuruyu Tamamla" butonuna tıklayın. 8. Başvurunun Takibi ve Randevu: Başvurunuz tamamlandıktan sonra sistem size bir başvuru numarası verecektir. Web Tapu üzerinden yapılan satış başvurusu, sadece başvurunun yapılmasını sağlar; satışın tamamlanması için alıcı ve satıcının tapu müdürlüğünde imza atması gerekmektedir.