• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu'nda etkin pişmanlık nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu'nda etkin pişmanlık, suçun tamamlanmasından sonra, suçun ortaya çıkardığı sonuçları yok etmek ya da azaltmak amacıyla suç işleyen kişinin bazı işlemleri (ödemek gibi) yapması sonucu ya cezayı ortadan kaldıran ya da cezayı azaltan bir düzenlemedir 1.
    7394 sayılı Kanun ile Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinde düzenlenen etkin pişmanlık, sadece bu maddede yer alan kaçakçılık fiilleri için uygulanabilir 12.
    Etkin pişmanlıktan yararlanabilmek için aşağıdaki koşulların sağlanması gerekir:
    • Vergi mahkemesinde dava açılmaması, açılmışsa feragat edilmesi 12;
    • Kanun yollarına başvurulmaması veya başvurulmuşsa vazgeçilmesi 12;
    • Verginin, gecikme faizinin, gecikme zammının ve kesilen cezaların belirtilen oranda ödenmesi 12.
    Etkin pişmanlık uygulaması, vergi kaçakçılığı gibi hürriyeti bağlayıcı ceza gerektiren durumlarda, mükelleflerin idari vergi cezalarını ödemesi halinde adli cezalarında da önemli ölçüde indirim sağlanmasına olanak tanır 3.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vergi Usul Kanunu 371 madde nedir?

    Vergi Usul Kanunu'nun 371. maddesi, beyana dayanan vergilerde vergi ziyaı cezasını gerektiren fiilleri işleyen mükelleflerin, bu fiillerini ilgili makamlara kendiliğinden dilekçe ile bildirmeleri durumunda, belirli şartlar altında vergi ziyaı cezası kesilmesini önler. Bu madde kapsamında pişmanlık hükümlerinden yararlanabilmek için gereken şartlar şunlardır: Mükellefin, keyfiyeti haber verdiği tarihten önce bir muhbir tarafından ilgili makama ihbarda bulunulmamış olması. Haber verme dilekçesinin, vergi incelemesine başlandığı veya olayın takdir komisyonuna intikal ettirildiği günden evvel verilmiş ve resmi kayıtlara geçirilmiş olması. Hiç verilmemiş olan vergi beyannamelerinin, mükellefin dilekçesini verdiği tarihten itibaren 15 gün içinde tevdi edilmesi. Eksik veya yanlış yapılan vergi beyanının, mükellefin haber verme tarihinden itibaren 15 gün içinde tamamlanması veya düzeltilmesi. Ödeme süresi geçmiş vergilerin, gecikme zammı oranında bir zamla birlikte 15 gün içinde ödenmesi. Bu madde, emlak vergisi için uygulanmaz.

    Vergi Usul Kanunu'nun 3/B maddesi nedir?

    Vergi Usul Kanunu'nun 3/B maddesi, "İspat" başlığını taşır ve şu hükümleri içerir: 1. Vergiyi doğuran olay ve muamelelerin gerçek mahiyeti esastır. 2. Yemin hariç her türlü delille ispatlanabilir. 3. İktisadi, ticari ve teknik icaplara uymayan veya normal olmayan durumlar ispat külfetini iddia eden tarafa aittir.

    Vergi Usul Hukuku ve vergi icra hukuku arasındaki fark nedir?

    Vergi Usul Hukuku ve Vergi İcra Hukuku arasındaki temel fark, vergi ilişkisinin farklı aşamalarını düzenlemelerinde yatmaktadır: Vergi Usul Hukuku: Verginin tarh, tebliğ, tahakkuk ve tahsil aşamalarını inceler. 213 sayılı Vergi Usul Kanunu temel kaynaktır. Vergi İcra Hukuku: Vadesinde ödenmeyen vergi alacaklarının cebri tahsil yöntemlerini belirler. 6183 sayılı Amme Alacaklarının Tahsil Usulü Hakkında Kanun temel kaynaktır. Özetle, Vergi Usul Hukuku verginin nasıl konulacağını ve tahsil edileceğini düzenlerken, Vergi İcra Hukuku tahsil edilemeyen vergilerin nasıl zorla alınacağını düzenler.

    507 sıra no.lu vergi usul kanunu genel tebliği nedir?

    507 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, "Güvenli Mobil Ödeme ve Elektronik Belge Yönetim Sistemi" (GMÖEBYS) ile ilgili düzenlemeler getirir. Tebliğ ile getirilen bazı yenilikler: Elektronik belge zorunluluğu. Güvenli mobil ödeme sistemi. Şeffaflık ve izlenebilirlik. Hızlı entegrasyon. Vergi uyum kolaylığı. Tebliğ, 1 Eylül 2019 tarihinde yürürlüğe girmiştir.

    554 sıra nolu vergi usul kanunu genel tebliği nedir?

    554 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 25 Kasım 2023 tarihli ve 32380 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanmıştır. Bu tebliğde, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 298. maddesinin (B) fıkrasına göre, 2023 yılı için yeniden değerleme oranının %58,46 olarak tespit edildiği bildirilmektedir. Ayrıca, daha önce yayımlanmış olan tebliğlerin de yürürlükte olduğu belirtilmektedir.

    340 sıra no.lu vergi usul kanunu genel tebliği nedir?

    340 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, elektronik beyanname düzenlemesini kapsar. Amaçları: Mükelleflerin vergilendirmeye ilişkin ödevlerini yerine getirmede bilgi işlem teknolojilerinden yararlanmak. Beyannamelerin kolay, hızlı, ekonomik ve güvenilir bir şekilde idareye intikalini sağlamak. Vergi beyannamelerinin doldurulmasındaki hataları en aza indirerek mükellef mağduriyetini önlemek. Vergi dairesinin beyanname kabul, tarh, tahakkuk ve tahsilat işlemlerini azaltarak iş ve işlemlerini kolaylaştırmak. Kapsamı: Beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi zorunluluğunu getirmeye ve bu zorunluluğu mükellef grupları, faaliyet konuları ile beyanname çeşitleri itibariyle ayrı ayrı uygulatmaya yetki verir. İlk uygulama olması ve mükelleflerin uyum sürecini sorunsuz geçirebilmeleri amacıyla uygulamanın ihtiyari olarak başlatılmasını öngörür. Uygulama: Sadece cari döneme ait beyannameler elektronik ortamda gönderilebilir. Kanuni verilme süresi geçmiş beyannameler, düzeltme ve pişmanlık talebi içeren beyannameler kağıt ortamında verilmeye devam edilir.

    Vergi Usul Kanunu 320 maddesi nedir?

    Vergi Usul Kanunu 320. madde, amortisman süresi ve amortisman hesaplarıyla ilgilidir. Maddeye göre: Amortisman süresi, kıymetlerin aktife girdiği yıldan başlar. Amortisman süresi, yıl olarak hesaplanmak için rakam, mükellefçe uygulanan nispete bölünür. Faaliyetleri kısmen veya tamamen binek otomobillerinin kiralanması veya çeşitli şekillerde işletilmesi olanların bu amaçla kullandıkları binek otomobilleri hariç olmak üzere, işletmelere ait binek otomobillerinin aktife girdiği hesap dönemi için ay kesri tam ay sayılmak suretiyle kalan ay süresi kadar amortisman ayrılır. Amortisman ayrılmayan süreye isabet eden bakiye değer, itfa süresinin son yılında tamamen yok edilir. Her yılın amortismanı ancak o yıla ait değerlemede nazara alınabilir. Amortismanın herhangi bir yıl yapılmamasından veya ilk uygulanan nispetten düşük bir hadle yapılmasından dolayı amortisman süresi uzatılamaz.