• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu'nun 3/B maddesi nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu'nun 3/B maddesi, "İspat" başlığını taşır ve şu hükümleri içerir 12:
    1. Vergiyi doğuran olay ve muamelelerin gerçek mahiyeti esastır 12. Bu, vergilendirmede sadece görünen gerçeklikle yetinilmeyip, olayın esas gerçekliğinin de araştırılması gerektiği anlamına gelir 2.
    2. Yemin hariç her türlü delille ispatlanabilir 12. Bu deliller arasında tarafların ikrarı, tanık ifadesi, ekonomik ve ticari konumlarına ilişkin tespitler yer alır 24.
    3. İktisadi, ticari ve teknik icaplara uymayan veya normal olmayan durumlar ispat külfetini iddia eden tarafa aittir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    213 sayılı vergi usul kanunu nedir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu, Türkiye'de vergi işlemlerini düzenleyen temel kanundur. Kanunun bazı maddeleri: Kanunun şümulü. Vergi kanunlarının uygulanması. Vergi sorumluluğu. Vergi alacağı. Tarh. Kanunun tamamına vergiusul.com veya lexpera.com.tr gibi sitelerden ulaşılabilir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ nasıl yapılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ şu şekilde yapılır: 1. Tebliğin Muhatabı: Tebliğ, mükelleflerin yanı sıra kanuni temsilciler, genel vekiller ve vergi cezası kesilen kişilere de yapılabilir. 2. İşyeri Adresinde Tebliğ: Eğer muhatap bilinen işyeri adresinde bulunuyorsa, posta memuru tebligat evrakını muhataba teslim eder ve teslim alındısı üzerine tarih ve imza attırılır. 3. Adresinde Bulunamama Durumu: Muhatap adreste bulunamazsa, durum tebliğ alındısına şerh düşülür ve yeni bir tebligat için ilgili idareye iade edilir. 4. Elektronik Tebligat: 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesine göre, tebliğe elverişli bir elektronik adres vasıtasıyla elektronik ortamda da tebliğ yapılabilir.

    Vergi Usul Kanununa göre özel usulsüzlük cezası hangi maddelerde düzenlenmiştir?

    Vergi Usul Kanununa göre özel usulsüzlük cezaları, 353. madde ve mükerrer 355. madde kapsamında düzenlenmiştir. 353. madde, "Fatura ve benzeri evrak verilmemesi ve alınmaması ile diğer şekil ve usul hükümlerine uyulmaması" başlığını taşır. Mükerrer 355. madde, bilgi vermekten çekinenler, muhafaza ve ibraz ödevine uymayanlar ile elektronik bildirim ve beyan zorunluluğuna uymayanlar için ceza öngörür.

    Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu arasındaki fark nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Defter Tutma Amacı: - VUK'a göre defterlerin amacı, mükelleflerin mali durumlarının belirlenmesi ve vergilendirilmesi işlemlerinin yapılmasıdır. - TTK'ya göre ise defterlerin amacı, ticari işletmenin iktisadi ve mali durumunu, borç ve alacak ilişkilerini ve her hesap dönemi içindeki sonuçları açıkça görülebilir şekilde ortaya koymaktır. 2. Defterlerin Tutulma Şekli: - VUK'ta defterlerin Türkçe tutulması ve kısaltma, rakam, harf ve sembollerin kullanılması konusunda özel bir düzenleme yoktur. - TTK'da ise defterlerin Türkçe tutulması yanı sıra kısaltmalar, rakamlar, harfler ve sembollerin anlamlarının anlaşılır olması gerektiği belirtilmiştir. 3. Saklama Süreleri: - VUK'ta ticari defterlerin saklama süresi, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıldır. - TTK'da ise kağıt ve belgeler için kayıt tarihlerinden itibaren on yıl zamanaşımı süresi öngörülmüştür. 4. Defter Tasdiki: - VUK'ta tasdik ettirilmesi gereken defterlerden herhangi birinin tasdik işleminin süresinin sonundan başlayarak bir ay içinde yaptırılmamış olması ikinci derece usulsüzlük cezasını gerektirir. - TTK'da ise ticari defterlerin açılış ve kapanış onaylarını yaptırmayanlar dört bin Türk Lirası idari para cezasıyla cezalandırılır.

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği nedir?

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Vergi Usul Kanunu'na bağlı düzenlemeleri ve uygulama esaslarını içeren resmi bir belgedir. Bu tebliğler, Hazine ve Maliye Bakanlığı veya Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanır ve vergi mükellefleri ile ilgili diğer taraflara yol gösterir. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerine örnek olarak VUK 507 ve VUK 509 verilebilir. VUK 507. VUK 509. Ayrıca, 28/7/2024 tarihli ve 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile bazı vergi kanunlarında yapılan değişikliklerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 571) de bulunmaktadır.

    213 sayılı vergi usul kanunu'nda yapılan değişiklikler nelerdir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Mükerrer 257. madde: "Mükelleflere" ibaresinden sonra "ve mükellef olmayanlara," ibaresi eklenmiştir. 263. madde: Borsa rayici ile ilgili değerlemede 30 günlük ortalama rayicin esas alınması yetkisi Maliye Bakanlığına verilmiştir. 344. madde: Vergi ziyaı cezasının belirli durumlarda %50 oranında artırılması hükmü eklenmiştir. 352. madde: Usulsüzlük cezaları cetvelinde değişiklikler yapılmıştır. 355. madde: Özel usulsüzlük cezaları artırılmıştır. 112. madde: Vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır. Ayrıca, 7394 sayılı kanunla 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinde vergi kaçakçılığı suçlarının cezaları artırılmış ve etkin pişmanlık düzenlemeleri getirilmiştir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ hangi hallerde geçersiz sayılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ, aşağıdaki hallerde geçersiz sayılır: Mükellefin adı ve bilgilerinin eksikliği. Verginin tür veya miktarının belirtilmemesi. Dava açma süresinin belirtilmemesi. Yetkili makam eksikliği. Usulsüz tebliğ. Hangi eksikliklerin esasa etki ettiğine dair nihai karar verme yetkisi vergi mahkemelerine aittir.