• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu 371 madde nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu'nun 371. maddesi, beyana dayanan vergilerde vergi ziyaı cezasını gerektiren fiilleri işleyen mükelleflerin, bu fiillerini ilgili makamlara kendiliğinden dilekçe ile bildirmeleri durumunda, belirli şartlar altında vergi ziyaı cezası kesilmesini önler 12.
    Bu madde kapsamında pişmanlık hükümlerinden yararlanabilmek için gereken şartlar şunlardır:
    • Mükellefin, keyfiyeti haber verdiği tarihten önce bir muhbir tarafından ilgili makama ihbarda bulunulmamış olması 12.
    • Haber verme dilekçesinin, vergi incelemesine başlandığı veya olayın takdir komisyonuna intikal ettirildiği günden evvel verilmiş ve resmi kayıtlara geçirilmiş olması 12.
    • Hiç verilmemiş olan vergi beyannamelerinin, mükellefin dilekçesini verdiği tarihten itibaren 15 gün içinde tevdi edilmesi 12.
    • Eksik veya yanlış yapılan vergi beyanının, mükellefin haber verme tarihinden itibaren 15 gün içinde tamamlanması veya düzeltilmesi 12.
    • Ödeme süresi geçmiş vergilerin, gecikme zammı oranında bir zamla birlikte 15 gün içinde ödenmesi 12.
    Bu madde, emlak vergisi için uygulanmaz 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği nedir?

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Vergi Usul Kanunu'na bağlı düzenlemeleri ve uygulama esaslarını içeren resmi bir belgedir. Bu tebliğler, Hazine ve Maliye Bakanlığı veya Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanır ve vergi mükellefleri ile ilgili diğer taraflara yol gösterir. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerine örnek olarak VUK 507 ve VUK 509 verilebilir. VUK 507. VUK 509. Ayrıca, 28/7/2024 tarihli ve 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile bazı vergi kanunlarında yapılan değişikliklerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 571) de bulunmaktadır.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ nasıl yapılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ şu şekilde yapılır: 1. Tebliğin Muhatabı: Tebliğ, mükelleflerin yanı sıra kanuni temsilciler, genel vekiller ve vergi cezası kesilen kişilere de yapılabilir. 2. İşyeri Adresinde Tebliğ: Eğer muhatap bilinen işyeri adresinde bulunuyorsa, posta memuru tebligat evrakını muhataba teslim eder ve teslim alındısı üzerine tarih ve imza attırılır. 3. Adresinde Bulunamama Durumu: Muhatap adreste bulunamazsa, durum tebliğ alındısına şerh düşülür ve yeni bir tebligat için ilgili idareye iade edilir. 4. Elektronik Tebligat: 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesine göre, tebliğe elverişli bir elektronik adres vasıtasıyla elektronik ortamda da tebliğ yapılabilir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre cezalar nelerdir?

    Vergi Usul Kanunu'na göre bazı cezalar: Vergi Ziyaı Cezası: Vergi ziyaına sebebiyet verilmesi durumunda, ziyaa uğratılan verginin bir katı tutarında ceza kesilir. Özel Usulsüzlük Cezası: Fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu gibi belgelerin verilmemesi, alınmaması veya gerçek meblağdan farklı meblağlarla düzenlenmesi durumunda belirli miktarlarda cezalar uygulanır. Genel Usulsüzlük Cezası: Belirlenen muhasebe standartlarına, tek düzen hesap planına ve mali tablolara ilişkin usul ve esaslara uyulmaması durumunda cezalar uygulanır. Mükellefiyet Tesis Ettirmemek Cezası: Mükellefiyet tesis ettirmeksizin kayıt dışı faaliyette bulunulması durumunda vergi ziyaı cezası %50 artırımlı olarak uygulanır. Bu cezalar, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ekonomik duruma göre yeniden belirlenebilir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ hangi hallerde geçersiz sayılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ, aşağıdaki hallerde geçersiz sayılır: Mükellefin adı ve bilgilerinin eksikliği. Verginin tür veya miktarının belirtilmemesi. Dava açma süresinin belirtilmemesi. Yetkili makam eksikliği. Usulsüz tebliğ. Hangi eksikliklerin esasa etki ettiğine dair nihai karar verme yetkisi vergi mahkemelerine aittir.

    Vergi Usul Kanunu nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK), Türkiye'deki vergi sisteminin işleyişini düzenleyen temel bir yasadır. VUK'un kapsadığı bazı konular: verginin tarhı, tahakkuku, tahsili ve tebliği; defter tutma yükümlülükleri; belge düzeni; vergi cezaları; vergi inceleme ve denetimi. VUK, vergi işlemlerinin standart bir çerçevede yürütülmesini sağlayarak şeffaflık ve öngörülebilirlik sunar. VUK'un bazı temel ilkeleri: kanunilik; genellik ve eşitlik; mali güç; vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı; hukuk devleti. VUK, sadece büyük ölçekli işletmeleri değil, bireysel girişimcileri, çiftçileri ve serbest çalışanları da kapsar.

    213 sayılı vergi usul kanunu'nda yapılan değişiklikler nelerdir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Mükerrer 257. madde: "Mükelleflere" ibaresinden sonra "ve mükellef olmayanlara," ibaresi eklenmiştir. 263. madde: Borsa rayici ile ilgili değerlemede 30 günlük ortalama rayicin esas alınması yetkisi Maliye Bakanlığına verilmiştir. 344. madde: Vergi ziyaı cezasının belirli durumlarda %50 oranında artırılması hükmü eklenmiştir. 352. madde: Usulsüzlük cezaları cetvelinde değişiklikler yapılmıştır. 355. madde: Özel usulsüzlük cezaları artırılmıştır. 112. madde: Vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır. Ayrıca, 7394 sayılı kanunla 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinde vergi kaçakçılığı suçlarının cezaları artırılmış ve etkin pişmanlık düzenlemeleri getirilmiştir.

    Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu arasındaki fark nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Defter Tutma Amacı: - VUK'a göre defterlerin amacı, mükelleflerin mali durumlarının belirlenmesi ve vergilendirilmesi işlemlerinin yapılmasıdır. - TTK'ya göre ise defterlerin amacı, ticari işletmenin iktisadi ve mali durumunu, borç ve alacak ilişkilerini ve her hesap dönemi içindeki sonuçları açıkça görülebilir şekilde ortaya koymaktır. 2. Defterlerin Tutulma Şekli: - VUK'ta defterlerin Türkçe tutulması ve kısaltma, rakam, harf ve sembollerin kullanılması konusunda özel bir düzenleme yoktur. - TTK'da ise defterlerin Türkçe tutulması yanı sıra kısaltmalar, rakamlar, harfler ve sembollerin anlamlarının anlaşılır olması gerektiği belirtilmiştir. 3. Saklama Süreleri: - VUK'ta ticari defterlerin saklama süresi, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıldır. - TTK'da ise kağıt ve belgeler için kayıt tarihlerinden itibaren on yıl zamanaşımı süresi öngörülmüştür. 4. Defter Tasdiki: - VUK'ta tasdik ettirilmesi gereken defterlerden herhangi birinin tasdik işleminin süresinin sonundan başlayarak bir ay içinde yaptırılmamış olması ikinci derece usulsüzlük cezasını gerektirir. - TTK'da ise ticari defterlerin açılış ve kapanış onaylarını yaptırmayanlar dört bin Türk Lirası idari para cezasıyla cezalandırılır.