• Buradasın

    554 sıra nolu vergi usul kanunu genel tebliği nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    554 sıra nolu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, 25 Kasım 2023 tarihli ve 32380 sayılı Resmî Gazete'de yayımlanmıştır 123.
    Bu tebliğde, 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun mükerrer 298. maddesinin (B) fıkrasına göre, 2023 yılı için yeniden değerleme oranının %58,46 olarak tespit edildiği bildirilmektedir 123.
    Ayrıca, daha önce yayımlanmış olan tebliğlerin de yürürlükte olduğu belirtilmektedir 23.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ nasıl yapılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ şu şekilde yapılır: 1. Tebliğin Muhatabı: Tebliğ, mükelleflerin yanı sıra kanuni temsilciler, genel vekiller ve vergi cezası kesilen kişilere de yapılabilir. 2. İşyeri Adresinde Tebliğ: Eğer muhatap bilinen işyeri adresinde bulunuyorsa, posta memuru tebligat evrakını muhataba teslim eder ve teslim alındısı üzerine tarih ve imza attırılır. 3. Adresinde Bulunamama Durumu: Muhatap adreste bulunamazsa, durum tebliğ alındısına şerh düşülür ve yeni bir tebligat için ilgili idareye iade edilir. 4. Elektronik Tebligat: 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 107/A maddesine göre, tebliğe elverişli bir elektronik adres vasıtasıyla elektronik ortamda da tebliğ yapılabilir.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ süresi ne kadardır?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'na göre, kanunda açıkça yazılı olmayan hallerde tebliğ süresi 15 günden az olamaz. Tebliğ süresinin hesaplanması şu şekilde yapılır: Süre gün olarak belirlenmişse, başladığı gün hesaba katılmaz ve son günün tatil saatinde biter. Süre hafta veya ay olarak belirlenmişse, başladığı güne son hafta veya ayda tekabül eden günün tatil saatinde biter. Sürenin bittiği ayda, başladığı güne tekabül eden bir gün yoksa, süre o ayın son gününün tatil saatinde biter. Resmi tatil günleri süreye dahildir, ancak sürenin son günü resmi tatile rastlarsa, tatili takip eden ilk iş gününün tatil saatinde biter.

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği nedir?

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Vergi Usul Kanunu'na bağlı düzenlemeleri ve uygulama esaslarını içeren resmi bir belgedir. Bu tebliğler, Hazine ve Maliye Bakanlığı veya Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanır ve vergi mükellefleri ile ilgili diğer taraflara yol gösterir. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerine örnek olarak VUK 507 ve VUK 509 verilebilir. VUK 507. VUK 509. Ayrıca, 28/7/2024 tarihli ve 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile bazı vergi kanunlarında yapılan değişikliklerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 571) de bulunmaktadır.

    Vergi usul kanununda kaç madde var?

    Vergi Usul Kanunu toplamda 107 madde içermektedir.

    549 ve 555 sıra no'lu VUK Genel Tebliğleri ile yapılan düzenlemeler nelerdir?

    549 ve 555 sıra no'lu VUK Genel Tebliğleri ile yapılan düzenlemeler hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, 555 sıra no'lu VUK Genel Tebliği ile yapılan bazı düzenlemeler şunlardır: Enflasyon düzeltmesi. Her dönem enflasyon düzeltmesi yapma zorunluluğu. Geçmiş yıl kârları ve zararları. 555 sıra no'lu VUK Genel Tebliği'nin tamamına asmmmo.org.tr ve turmob.org.tr sitelerinden ulaşılabilir.

    Vergi Usul Kanunu nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK), Türkiye'deki vergi sisteminin işleyişini düzenleyen temel bir yasadır. VUK'un kapsadığı bazı konular: verginin tarhı, tahakkuku, tahsili ve tebliği; defter tutma yükümlülükleri; belge düzeni; vergi cezaları; vergi inceleme ve denetimi. VUK, vergi işlemlerinin standart bir çerçevede yürütülmesini sağlayarak şeffaflık ve öngörülebilirlik sunar. VUK'un bazı temel ilkeleri: kanunilik; genellik ve eşitlik; mali güç; vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı; hukuk devleti. VUK, sadece büyük ölçekli işletmeleri değil, bireysel girişimcileri, çiftçileri ve serbest çalışanları da kapsar.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ hangi hallerde geçersiz sayılır?

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ, aşağıdaki hallerde geçersiz sayılır: Mükellefin adı ve bilgilerinin eksikliği. Verginin tür veya miktarının belirtilmemesi. Dava açma süresinin belirtilmemesi. Yetkili makam eksikliği. Usulsüz tebliğ. Hangi eksikliklerin esasa etki ettiğine dair nihai karar verme yetkisi vergi mahkemelerine aittir.