• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ hangi hallerde geçersiz sayılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ, aşağıdaki hallerde geçersiz sayılır:
    1. Mükellefin adının eksik veya hatalı yazılması: Belgede mükellefin adının yanlış veya eksik yazılması, tebliğin geçersiz sayılmasına neden olur 12.
    2. Verginin tür veya miktarının belirtilmemesi: Tebligatta verginin türü veya miktarının yer almaması, tebliğin hükümsüz kılar 12.
    3. Dava açma süresinin belirtilmemesi: Vergi mahkemesinde dava açma süresinin belgede belirtilmemesi, tebliğin usulsüzlüğüne ve dolayısıyla geçersizliğine yol açar 12.
    4. Yetkili makam eksikliği: Tebligat belgesinin görevli bir makam tarafından düzenlenmemiş olması, evrakı hükümsüz kılar 2.
    Bu durumlar dışında, tebligattaki şekil hataları esasa etki etmeyecek nitelikte ise tebliğ geçerli sayılır 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tebligat hangi hallerde tebliğ edilmiş sayılır?

    Tebligat, aşağıdaki hallerde tebliğ edilmiş sayılır: 1. Bilinen adreste tebligat: Tebligat, öncelikle tebliğ yapılacak şahsın bilinen en son adresinde yapılır ve bu adreste tebliğ memuru tarafından teslim alındığında tebliğ edilmiş kabul edilir. 2. Adres kayıt sisteminde yerleşim yeri adresi: Bilinen en son adresin tebligata elverişli olmadığının anlaşılması veya tebligat yapılamaması halinde, muhatabın adres kayıt sistemindeki yerleşim yeri adresi bilinen en son adresi olarak kabul edilir ve buraya yapılan tebliğ tebliğ edilmiş sayılır. 3. Kabul halinde başka yerde tebligat: Tebliğ yapılacak şahıs, tebliği çıkaran mercie, PTT merkezine veya tebliğ memuruna müracaat ettiğinde de tebliğ yapılmış sayılır. 4. Vekile tebligat: Vekil vasıtasıyla takip edilen işlerde tebligat vekile yapılır ve tebliğ, tebliğ evrakının vekile verildiği tarihte yapılmış sayılır.

    213 sayılı vergi usul kanunu nedir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu, 4 Ocak 1961 tarihinde kabul edilmiş olup, genel bütçeye giren vergi, resim ve harçlar ile il özel idareleri ve belediyelere ait vergi, resim ve harçları düzenler. Kanunun bazı önemli maddeleri şunlardır: Vergi Dairesi: Mükellefi tespit eden, vergi tarh eden, tahakkuk ettiren ve tahsil eden dairedir. Vergi Sorumlusu: Verginin ödenmesi bakımından, alacaklı vergi dairesine karşı muhatap olan kişidir. Vergi Alacağının Kalkması: Verginin ödenmesi, zamanaşımı veya terkin gibi sebeplerle vergi alacağının sona ermesini düzenler. Vergi Cezaları: Vergi ziyaı, usulsüzlük ve özel usulsüzlük gibi durumlarda uygulanacak cezaları belirler. Kanunun tam metnine mevzuat.gov.tr ve mevzuatname.com sitelerinden erişilebilir.

    Vergi Usul Kanunu 111 6 madde nedir?

    Vergi Usul Kanunu'nun 111. maddesinin 6. fıkrası, mücbir sebep hali ilan edilen yerlerdeki mükelleflerin vergi ödeme sürelerinin uzatılması ile ilgilidir. Bu fıkraya göre, Hazine ve Maliye Bakanlığı, mücbir sebep nedeniyle ödeme süresi afet tarihinden sonraya rastlayan vergilerin ödeme sürelerini, vadelerinin bitim tarihinden itibaren en fazla bir yıl süreyle uzatmaya yetkilidir.

    Vergi Usul Kanunu 11 maddesi nedir?

    Vergi Usul Kanunu'nun 11. maddesi, "Vergi Kesenlerin Sorumluluğu" başlığını taşır ve şu hükümleri içerir: 1. Vergi Kesenlerin Sorumluluğu: Yaptıkları veya yapacakları ödemelerden vergi kesmeye mecbur olanlar, verginin tam olarak kesilip ödenmesinden ve bununla ilgili diğer ödevleri yerine getirmekten sorumludurlar. 2. Müteselsil Sorumluluk: Mal alım ve satımı ile hizmet ifası dolayısıyla vergi kesintisi yapmak zorunda olanların bu yükümlülükleri yerine getirmemeleri halinde, verginin ödenmesinden alım satıma taraf olanlar, hizmetten yararlananlar ve aralarında doğrudan veya dolaylı ilişkide bulunduğu tespit olunanlar müteselsilen sorumludurlar. 3. İstisnalar: Üçüncü fıkrada belirtilen müteselsil sorumluluk, mal üreten çiftçiler ile nihai tüketiciler için söz konusu değildir. 4. Usul ve Esasların Belirlenmesi: Müteselsil sorumluluğun şartları, sınırları ve bu konuya ilişkin usul ve esaslar Maliye ve Gümrük Bakanlığı tarafından belirlenir.

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 359 ve 397 nedir?

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 359 ve 397 farklı konuları kapsamaktadır: 1. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 359: Bu tebliğ, Vergi Kaçakçılığı Suçları (VUK 359) ile ilgilidir. 2. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 397: Bu tebliğ ise Elektronik Fatura (e-Fatura) uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirler.

    509 sıra no.lu vergi usul kanunu genel tebliği nedir?

    509 sıra no.lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, elektronik belge uygulamalarına ilişkin usul ve esasları belirleyen bir tebliğdir. Bu tebliğ kapsamında yer alan bazı düzenlemeler şunlardır: e-Fatura, e-Arşiv Fatura, e-İrsaliye, e-SMM (Serbest Meslek Makbuzu) gibi elektronik belgelerin düzenlenmesi, iletilmesi ve saklanması süreçlerine dair düzenlemeler. Belirli şartları taşıyan mükellefler için e-Fatura uygulamasına geçiş zorunluluğu. Gider pusulasının elektronik belge olarak düzenlenebilmesi. 2026 yılından itibaren bütün faturaların elektronik olması.

    213 sayılı vergi usul kanunu'nda yapılan değişiklikler nelerdir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: 1. İzaha Davet Süresi: İzaha davet edilenlerin izahta bulunma süresi 15 günden 30 güne çıkarılmıştır. 2. Sahte Belge Düzenleme Riski: Mükelleflerin sahte belge düzenleme riskinin yüksek olduğu tespit edilirse, vergi incelemesine sevk edilecek ve mükellefiyet kayıtları terkin edilebilecektir. 3. Vergi Cezalarında İndirim: İkmalen, resen veya idarece tarh edilen vergilerde ve cezalarda indirim oranı %50 olarak belirlenmiştir. 4. Uzlaşmada Ceza İndirimi: Uzlaşmanın vaki olması halinde, üzerinde uzlaşılan verginin veya vergi farkının ve vergi ziyaı cezasının %75'i indirilecektir. 5. Kanun Yolundan Vazgeçme: Vergi/ceza ihbarnamesine karşı açılan davalarda, belirli şartlar altında verginin %60'ı ve vergi ziyaı cezasının %75'i tahakkuk edecektir.