• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ süresi ne kadardır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'na göre, kanunda açıkça yazılı olmayan hallerde tebliğ süresi 15 günden az olamaz 134.
    Tebliğ süresinin hesaplanması şu şekilde yapılır:
    • Süre gün olarak belirlenmişse, başladığı gün hesaba katılmaz ve son günün tatil saatinde biter 13.
    • Süre hafta veya ay olarak belirlenmişse, başladığı güne son hafta veya ayda tekabül eden günün tatil saatinde biter 13.
    • Sürenin bittiği ayda, başladığı güne tekabül eden bir gün yoksa, süre o ayın son gününün tatil saatinde biter 13.
    • Resmi tatil günleri süreye dahildir, ancak sürenin son günü resmi tatile rastlarsa, tatili takip eden ilk iş gününün tatil saatinde biter 1.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Tebliğ muhtara yapılırsa ne zaman tebliğ edilmiş sayılır?

    Tebliğ, muhtara yapıldığında, tebliğ evrakının kapıya yapıştırıldığı tarih tebliğ tarihi olarak sayılır.

    Tebligat süresi tebliğ tarihinden itibaren mi başlar?

    Evet, tebligat süresi tebliğ tarihinden itibaren başlar. Hukuk Muhakemeleri Kanunu'na göre, süreler taraflara tebliğ tarihinden veya kanundan görülen hallerde tefhim tarihinden itibaren işlemeye başlar. Tebligatın türüne ve konusuna göre, sürelerin hesaplanma şekli değişiklik gösterebilir.

    E-tebli̇gat kaç gün içinde tebliğ edilmiş sayılır?

    7201 sayılı Tebligat Kanunu'na göre, elektronik yolla yapılan tebligat, muhatabın elektronik adresine ulaştığı tarihi izleyen beşinci günün sonunda tebliğ edilmiş sayılır. Bu hesaplamada, elektronik tebligatın yapıldığı gün dikkate alınmaz; takip eden günden itibaren 5 gün sayılır.

    Kapalı tebligat ne zaman tebliğ edilmiş sayılır?

    Kapalı tebligat, tebligatın alıcısına veya yetkilendirdiği kişiye teslim edilmesinden sonra açılmış ve içeriği öğrenilmiş sayılır. Tebligatın tebliğ tarihi ise, genellikle tebliğ evrakının muhatabın bilinen en son adresine ulaştığı tarih olarak kabul edilir. Elektronik tebligatlarda ise, muhatabın e-tebligatı açtığı tarih tebliğ tarihi olarak kabul edilir.

    213 sayılı vergi usul kanunu nedir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu, Türkiye'de vergi işlemlerini düzenleyen temel kanundur. Kanunun bazı maddeleri: Kanunun şümulü. Vergi kanunlarının uygulanması. Vergi sorumluluğu. Vergi alacağı. Tarh. Kanunun tamamına vergiusul.com veya lexpera.com.tr gibi sitelerden ulaşılabilir.

    213 sayılı vergi usul kanunu'nda yapılan değişiklikler nelerdir?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nda yapılan bazı değişiklikler şunlardır: Mükerrer 257. madde: "Mükelleflere" ibaresinden sonra "ve mükellef olmayanlara," ibaresi eklenmiştir. 263. madde: Borsa rayici ile ilgili değerlemede 30 günlük ortalama rayicin esas alınması yetkisi Maliye Bakanlığına verilmiştir. 344. madde: Vergi ziyaı cezasının belirli durumlarda %50 oranında artırılması hükmü eklenmiştir. 352. madde: Usulsüzlük cezaları cetvelinde değişiklikler yapılmıştır. 355. madde: Özel usulsüzlük cezaları artırılmıştır. 112. madde: Vergi aslı uzlaşma kapsamından çıkarılmıştır. Ayrıca, 7394 sayılı kanunla 213 sayılı Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinde vergi kaçakçılığı suçlarının cezaları artırılmış ve etkin pişmanlık düzenlemeleri getirilmiştir.

    340 sıra no.lu vergi usul kanunu genel tebliği nedir?

    340 Sıra No'lu Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, elektronik beyanname düzenlemesini kapsar. Amaçları: Mükelleflerin vergilendirmeye ilişkin ödevlerini yerine getirmede bilgi işlem teknolojilerinden yararlanmak. Beyannamelerin kolay, hızlı, ekonomik ve güvenilir bir şekilde idareye intikalini sağlamak. Vergi beyannamelerinin doldurulmasındaki hataları en aza indirerek mükellef mağduriyetini önlemek. Vergi dairesinin beyanname kabul, tarh, tahakkuk ve tahsilat işlemlerini azaltarak iş ve işlemlerini kolaylaştırmak. Kapsamı: Beyannamelerin elektronik ortamda gönderilmesi zorunluluğunu getirmeye ve bu zorunluluğu mükellef grupları, faaliyet konuları ile beyanname çeşitleri itibariyle ayrı ayrı uygulatmaya yetki verir. İlk uygulama olması ve mükelleflerin uyum sürecini sorunsuz geçirebilmeleri amacıyla uygulamanın ihtiyari olarak başlatılmasını öngörür. Uygulama: Sadece cari döneme ait beyannameler elektronik ortamda gönderilebilir. Kanuni verilme süresi geçmiş beyannameler, düzeltme ve pişmanlık talebi içeren beyannameler kağıt ortamında verilmeye devam edilir.