• Buradasın

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği 359 ve 397 nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği No: 359 ve 397 şu anlamlara gelebilir:
    • VUK Genel Tebliği No: 359: Bu tebliğ, Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesinde düzenlenen kaçakçılık suçları ve cezaları ile ilgilidir 35.
    • VUK Genel Tebliği No: 397: Bu tebliğ, elektronik fatura (e-fatura) uygulamasına ilişkin usul ve esasları belirler 4. E-fatura, kağıt fatura ile aynı hukuki niteliklere sahip olup, elektronik ortamda düzenlenmesi, iletilmesi, muhafaza ve ibraz edilmesini sağlar 4.
    Daha fazla bilgi için ilgili tebliğlerin tam metinlerine mevzuat.gov.tr veya lexpera.com.tr gibi sitelerden ulaşılabilir 24.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Vergi Usul Kanunu'na göre cezalar nelerdir?

    Vergi Usul Kanunu'na göre bazı cezalar: Vergi Ziyaı Cezası: Vergi ziyaına sebebiyet verilmesi durumunda, ziyaa uğratılan verginin bir katı tutarında ceza kesilir. Özel Usulsüzlük Cezası: Fatura, gider pusulası, müstahsil makbuzu gibi belgelerin verilmemesi, alınmaması veya gerçek meblağdan farklı meblağlarla düzenlenmesi durumunda belirli miktarlarda cezalar uygulanır. Genel Usulsüzlük Cezası: Belirlenen muhasebe standartlarına, tek düzen hesap planına ve mali tablolara ilişkin usul ve esaslara uyulmaması durumunda cezalar uygulanır. Mükellefiyet Tesis Ettirmemek Cezası: Mükellefiyet tesis ettirmeksizin kayıt dışı faaliyette bulunulması durumunda vergi ziyaı cezası %50 artırımlı olarak uygulanır. Bu cezalar, her yıl Hazine ve Maliye Bakanlığı tarafından ekonomik duruma göre yeniden belirlenebilir.

    Vergi Usul Kanunu çıkmış sorular nelerdir?

    Vergi Usul Kanunu ile ilgili çıkmış bazı sorular şunlardır: 1. Vergiyi doğuran olay nedir ve neden önemlidir?. 2. Ölüm halinde vergi ödevlerinin yerine getirilmesinde bildirme ve beyanname verme sürelerine ne kadar eklenir?. 3. Zor durum hali nedir ve şartları nelerdir?. 4. Tarh çeşitleri nelerdir?.

    Vergi Usul Kanunu nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK), Türkiye'deki vergi sisteminin işleyişini düzenleyen temel bir yasadır. VUK'un kapsadığı bazı konular: verginin tarhı, tahakkuku, tahsili ve tebliği; defter tutma yükümlülükleri; belge düzeni; vergi cezaları; vergi inceleme ve denetimi. VUK, vergi işlemlerinin standart bir çerçevede yürütülmesini sağlayarak şeffaflık ve öngörülebilirlik sunar. VUK'un bazı temel ilkeleri: kanunilik; genellik ve eşitlik; mali güç; vergi yükünün adaletli ve dengeli dağılımı; hukuk devleti. VUK, sadece büyük ölçekli işletmeleri değil, bireysel girişimcileri, çiftçileri ve serbest çalışanları da kapsar.

    Vergi Usul Kanunu 359 maddesi değişti mi?

    Evet, Vergi Usul Kanunu'nun 359. maddesi değişmiştir. 7394 Sayılı Kanun ile yapılan değişiklikler şunlardır: Hapis cezalarının üst sınırı artırılmıştır. Zincirleme suç hükümleri getirilmiştir. Soruşturma ve kovuşturma aşamasında etkin pişmanlık hükümleri uygulanarak cezalarda indirim yapılması hükme bağlanmıştır. Ayrıca, 20/01/2025 tarihinde maddenin son hali güncellenmiştir.

    Vergi Usul Kanunu ve Türk Ticaret Kanunu arasındaki fark nedir?

    Vergi Usul Kanunu (VUK) ve Türk Ticaret Kanunu (TTK) arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Defter Tutma Amacı: - VUK'a göre defterlerin amacı, mükelleflerin mali durumlarının belirlenmesi ve vergilendirilmesi işlemlerinin yapılmasıdır. - TTK'ya göre ise defterlerin amacı, ticari işletmenin iktisadi ve mali durumunu, borç ve alacak ilişkilerini ve her hesap dönemi içindeki sonuçları açıkça görülebilir şekilde ortaya koymaktır. 2. Defterlerin Tutulma Şekli: - VUK'ta defterlerin Türkçe tutulması ve kısaltma, rakam, harf ve sembollerin kullanılması konusunda özel bir düzenleme yoktur. - TTK'da ise defterlerin Türkçe tutulması yanı sıra kısaltmalar, rakamlar, harfler ve sembollerin anlamlarının anlaşılır olması gerektiği belirtilmiştir. 3. Saklama Süreleri: - VUK'ta ticari defterlerin saklama süresi, ilgili bulundukları yılı takip eden takvim yılından başlayarak beş yıldır. - TTK'da ise kağıt ve belgeler için kayıt tarihlerinden itibaren on yıl zamanaşımı süresi öngörülmüştür. 4. Defter Tasdiki: - VUK'ta tasdik ettirilmesi gereken defterlerden herhangi birinin tasdik işleminin süresinin sonundan başlayarak bir ay içinde yaptırılmamış olması ikinci derece usulsüzlük cezasını gerektirir. - TTK'da ise ticari defterlerin açılış ve kapanış onaylarını yaptırmayanlar dört bin Türk Lirası idari para cezasıyla cezalandırılır.

    Vergi Usul Kanunu'na göre tebliğ süresi ne kadardır?

    213 sayılı Vergi Usul Kanunu'na göre, kanunda açıkça yazılı olmayan hallerde tebliğ süresi 15 günden az olamaz. Tebliğ süresinin hesaplanması şu şekilde yapılır: Süre gün olarak belirlenmişse, başladığı gün hesaba katılmaz ve son günün tatil saatinde biter. Süre hafta veya ay olarak belirlenmişse, başladığı güne son hafta veya ayda tekabül eden günün tatil saatinde biter. Sürenin bittiği ayda, başladığı güne tekabül eden bir gün yoksa, süre o ayın son gününün tatil saatinde biter. Resmi tatil günleri süreye dahildir, ancak sürenin son günü resmi tatile rastlarsa, tatili takip eden ilk iş gününün tatil saatinde biter.

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği nedir?

    Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği, Vergi Usul Kanunu'na bağlı düzenlemeleri ve uygulama esaslarını içeren resmi bir belgedir. Bu tebliğler, Hazine ve Maliye Bakanlığı veya Gelir İdaresi Başkanlığı tarafından yayımlanır ve vergi mükellefleri ile ilgili diğer taraflara yol gösterir. Vergi Usul Kanunu Genel Tebliğlerine örnek olarak VUK 507 ve VUK 509 verilebilir. VUK 507. VUK 509. Ayrıca, 28/7/2024 tarihli ve 7524 sayılı Vergi Kanunları ile Bazı Kanunlarda ve 375 Sayılı Kanun Hükmünde Kararnamede Değişiklik Yapılmasına Dair Kanun ile bazı vergi kanunlarında yapılan değişikliklerin uygulanmasına ilişkin usul ve esasları belirleyen Vergi Usul Kanunu Genel Tebliği (Sıra No: 571) de bulunmaktadır.