Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Türk Ticaret Kanunu'na göre, kendisini, mallarını, iş ürünlerini, faaliyetlerini, fiyatlarını, gerçeğe aykırı, yanıltıcı, rakibini gereksiz yere kötüleyici veya onun tanınmışlığından haksız şekilde yararlanacak şekilde başka ürünlerle karşılaştırmak haksız rekabettir 134.
Ancak, karşılaştırmalı reklamların haksız rekabet olarak değerlendirilebilmesi için, karşılaştırma yapılan bilgilerin yanlış ve yanıltıcı olması, gereksiz kötüleme içermesi ve rakip firmanın itibarından haksız şekilde yararlanılması gerekir 23.
Karşılaştırmalı reklamların hukuka uygunluğu, "karşılaştırılabilirlik", "aldatıcı olmama", "gereksiz kötüleme yapmama" ve "rakip ticari işletmenin itibarından haksız şekilde yararlanmama" gibi kriterlere göre değerlendirilir 3.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: