6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun, kamu yararına uygun olarak tüketicinin sağlık ve güvenliği ile ekonomik çıkarlarını koruyucu, zararlarını tazmin edici, çevresel tehlikelerden korunmasını sağlayıcı, tüketiciyi aydınlatıcı ve bilinçlendirici önlemleri almak, tüketicilerin kendilerini koruyucu girişimlerini özendirmek ve bu konulardaki politikaların oluşturulmasında gönüllü örgütlenmeleri teşvik etmeye ilişkin hususları düzenler. Bu kanun, her türlü tüketici işlemi ile tüketiciye yönelik uygulamaları kapsar. Kanunun bazı maddeleri: Ayıplı mallar: Tüketici, ayıplı mallarda sözleşmeden dönme, bedelden indirim isteme, ücretsiz onarım talep etme veya ayıpsız misli ile değiştirme haklarına sahiptir. Cayma hakkı: Tüketici, belirli bir süre içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden sözleşmeden cayabilir. Haksız şartlar: Tüketiciyle müzakere edilmeden sözleşmeye dâhil edilen ve tüketici aleyhine dengesizliğe neden olan şartlar kesin olarak hükümsüzdür.