• Buradasın

    Taşınmaz ve taşıt ilanlarının yayınlandığı ilan platformlarına kimlik ve yetki doğrulama yükümlülükleri getirilmiştir.

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Ticaret Bakanlığı, taşınmaz ve taşıt ilanlarının yayınlandığı ilan platformlarına kimlik ve yetki doğrulama yükümlülükleri getirmiştir 125.
    Bu yükümlülüklerin amacı:
    • sahte ilanların, ilan kirliliğinin ve spekülatif fiyat artışlarının önlenmesi 125;
    • tüketici mağduriyetlerinin engellenmesi 125;
    • kayıt dışı galericilik faaliyetlerinin durdurulmasıdır 15.
    Elektronik İlan Doğrulama Sistemi (EİDS) üzerinden uygulanan bu yükümlülükler şu şekilde özetlenebilir:
    • Kimlik doğrulaması 123. 1 Kasım 2023 tarihinden itibaren ilan platformlarında yapılmaktadır 123.
    • Yetki doğrulaması 124. 7 Nisan 2025 tarihi itibarıyla model yılı 2023, 2024 ve 2025 olan taşıt ilanları için zorunlu hale getirilmiştir 14. 1 Nisan 2025'e kadar geçiş süreci öngörülmüştür 4. 2 Haziran 2025 itibarıyla tüm taşıt ilanları için yetki doğrulaması zorunlu olacaktır 5.
    Yetki doğrulaması ile ilanlar sadece taşıt sahibince yetkilendirilen yetki belgeli oto galeriler veya taşıt sahibi, taşıt sahibinin 1. ve 2. derece kan hısımları ve eşi tarafından verilebilecektir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşınmaz ticareti yetki belgesi ile hangi işler yapılır?

    Taşınmaz ticareti yetki belgesi ile yapılabilecek işler şunlardır: Alım satım ve kiralama aracılık hizmetleri. İnceleme, araştırma ve raporlama. Rayiç bedel bilgisi verme. Tapu işlemlerine aracılık. Kira bedeli ve abonelik takibi. Danışmanlık ve yönetim hizmeti. Devre mülk ve tatil pazarlaması. Diğer hizmetler.

    Sahibinden kimlik doğrulama zorunlu mu?

    Evet, sahibinden.com'da kimlik doğrulama zorunludur. T.C. Ticaret Bakanlığı'nın "Taşınmaz Ticareti Hakkında Yönetmelik" ve "İkinci El Motorlu Kara Taşıtlarının Ticareti Hakkında Yönetmelik" gereği, 1 Kasım 2023 tarihinden itibaren, emlak ve ikinci el araç kategorilerinde ilan vermek isteyen kullanıcıların "e-Devlet Kapısı Kimlik Doğrulama Sistemi" üzerinden hesap doğrulaması yapması gerekmektedir.

    Emlakçı yetki belgesini kim verir?

    Emlakçı yetki belgesi, Ticaret Bakanlığı tarafından verilir. Başvurular, Ticaret İl Müdürlükleri bünyesinde gerçekleştirilir ve online Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi üzerinden yapılır.

    Taşınmaz ilanı yetki belgesi nereden alınır?

    Taşınmaz ilanı yetki belgesi, Ticaret Bakanlığı tarafından verilir ve başvuru, İl Ticaret Müdürlükleri bünyesinde gerçekleştirilir. Başvuru, Taşınmaz Ticareti Bilgi Sistemi (TTBS) üzerinden online olarak yapılır. Elden başvuru kabul edilmez.

    Sahibinden yetki belgesi zorunluluğu ne zaman?

    Sahibinden'de yetki belgesi zorunluluğu, 1 Nisan 2025 itibarıyla yürürlüğe girmiştir.

    Yetki belgesini kim verir ticaret bakanlığı mı?

    Evet, yetki belgesi Ticaret Bakanlığı tarafından verilir. Ticaret Bakanlığı tarafından verilen yetki belgelerinden bazıları şunlardır: Taşınmaz ticareti yetki belgesi. İkinci el motorlu kara taşıtı ticareti yetki belgesi. İş yeri dışında satış yetki belgesi. Yetki belgesi başvuruları, ilgili Ticaret İl Müdürlükleri veya Ticaret Bakanlığı’nın ilgili bilgi sistemleri üzerinden yapılır.

    Motorlu taşıt ticareti yetki belgesi nedir?

    Motorlu taşıt ticareti yetki belgesi, ikinci el motorlu kara taşıtı (motosiklet, otomobil, kamyonet, otobüs, kamyon, arazi taşıtı ve lastik tekerlekli traktör) ticareti yapmak isteyen işletmeler için zorunlu olan resmi bir belgedir. Yetki belgesi almak için gerekli şartlar: Gelir veya kurumlar vergisi mükellefi olmak. İlgili meslek odasına kayıtlı olmak. Meslek odası ve vergi kayıtlarında ikinci el motorlu kara taşıtı ticareti faaliyetinin yer alması. Motorlu kara taşıtı alım satım sorumlularının en az Seviye 5 mesleki yeterlilik belgesine sahip olması. Başvuru süreci: 1. Gerekli belgelerin hazırlanması (adli sicil belgesi, meslek odası kayıt belgesi, vergi levhası, işyeri açma ve çalışma ruhsatı, mesleki yeterlilik belgesi, imza sirküleri, fotoğraf ve başvuru formu). 2. Online başvuru (e-devlet üzerinden İkinci El Motorlu Kara Taşıtı Ticareti Bilgi Sistemi'ne giriş yapılarak). 3. İl müdürlüğünün işyerinin uygunluğunu yerinde kontrol etmesi ve şartların sağlanması durumunda yetki belgesinin düzenlenmesi.