Gayrimenkul satış yetki belgesi, emlak yetki belgesi olarak bilinir ve aşağıdaki adımlarla alınır: 1. Mesleki Yeterlilik Belgesi: İlk olarak, Mesleki Yeterlilik Kurumu (MYK) tarafından yetkilendirilmiş bir kuruluşa başvuru yaparak emlak mesleki yeterlilik belgesini alın. 2. Sınav: Mesleki yeterlilik sınavı, teorik ve uygulamalı olarak iki aşamadan oluşur. 3. Başvuru: Sınavdan başarılı olduktan sonra, emlak yetki belgesi için Ticaret İl Müdürlüklerine başvurun. Gerekli Evraklar: Oda kayıt belgesi; Vergi levhası; Öğrenim durumunu gösteren diploma; En az 100 saatlik emlak danışmanlığı sertifikası; Ticaret sicil gazetesi fotokopisi; İmza sirküleri; Adli sicil kaydı; Mesleki yeterlilik belgesi. Emlak yetki belgesi, 5 yıl geçerlidir ve bu süre dolduğunda yenilenmesi gerekir.