• Buradasın

    Taşınır nedir?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşınır, belirli bir arazi üzerinde kalıcı olmayacak şekilde yapılan, para, çek, senet, tahvil gibi değerli kâğıtlar ile taşınabilen, menkul olan her türlü yapı ve eşyadır 124.
    Taşınır mal kapsamına giren bazı örnekler:
    • baraka, kulübe, büfe gibi yapılar 1;
    • bahçelerde yer alan çardaklar 1;
    • tesis, makine, cihaz, taşıt ve demirbaşlar 3;
    • elektrik, doğal gaz gibi doğal güçler 5.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşınır kayıt sistemi kimler kullanabilir?

    Taşınır Kayıt ve Yönetim Sistemi (TKYS), aşağıdaki kurumlar ve kuruluşlar tarafından kullanılabilir: 1. Kamu İdareleri: Tüm devlet daireleri, bakanlıklar ve bağlı kuruluşlar. 2. Özel Bütçeli İdareler: Kendi mal varlıklarını yönetmek amacıyla özel bütçeli kuruluşlar. 3. Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar: Taşınır malların envanterini ve yönetimini takip etmek için. 4. Yerel Yönetimler: Belediyeler ve il özel idareleri gibi yerel yönetim birimleri. 5. Kamu Sektöründe Faaliyet Gösteren Diğer Kuruluşlar: Kamu hizmeti veren vakıflar, dernekler ve benzeri kuruluşlar.

    Taşınır kayıt sistemi nasıl yapılır?

    Taşınır kayıt sistemi oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kullanıcı Tanımlamaları: Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi (TKKY) olarak yetkilendirilecek personelin bilgileri muhasebe birimine resmi yazı ile bildirilir. 2. Sisteme Giriş: TKKY, www.kbs.gov.tr/TMYS adresine TC kimlik numarası ve şifresiyle giriş yapar. 3. Tanımlamalar: Sistem üzerinde gerekli altyapı tanımlarının yapılması gerekir. 4. Giriş İşlemleri: Envanter Girişleri: Daha önce kullanılan sistemden muhasebe kayıtları ile uygunluğu sağlanmış yılsonu sayım tutanaklarının dökümü alınır ve mevcut dayanıklı taşınırlar tek tek sisteme girilir. Satın Alma: Firma bilgisi, "Firma Ekle" butonu ile sisteme tanıtılır. 5. Çıkış İşlemleri: Devretme: Devredilecek malzemeler seçilir, gerekli bilgiler girilir ve "Malzeme Ekle" butonuna basılır. Kayıttan Düşme: Kayıtlardan düşürülecek dayanıklı taşınırlar seçilir, işlem miktarı girilir ve "Malzeme Ekle" butonuna basılır. Taşınır kayıt sistemi kurulumuyla ilgili daha detaylı bilgilere, ticaret.gov.tr ve imid.gumushane.edu.tr gibi kaynaklardan ulaşılabilir.

    Taşınır kayıt yetkilisi ne iş yapar?

    Taşınır kayıt yetkilisinin bazı görevleri: Tüketim ve demirbaş malzemelerinin ihale ile satın alım işlemlerini yapmak. Malzeme ihtiyaçlarını tespit etmek. Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak ve bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek. Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek. Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya karşı korunması için gerekli tedbirleri almak. Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek ve sayımlarını yapmak. Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak. Taşınır kayıt yetkilileri, harcama yetkililerince, memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini ilgili yönetmeliklere uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir.
    A Turkish government office worker in a formal shirt and tie carefully logs a stack of labeled boxes into a ledger while a supervisor watches approvingly in the background.

    Taşınır kayıtları ne zaman yapılır?

    Taşınır kayıtları, taşınırların edinme şekline bakılmaksızın, kamu idaresince kullanılmak üzere teslim alındığında giriş kaydedilir. Giriş ve çıkış kayıtları ise şu durumlarda yapılır: tüketime verildiğinde; satıldığında; başka harcama birimlerine devredildiğinde; bağışlandığında veya yardım yapıldığında; çeşitli nedenlerle kullanılamaz hâle geldiğinde, hurdaya ayrıldığında veya kaybolma, çalınma, canlı taşınırın ölümü gibi yok olma hâllerinde. Ayrıca, yıl sonlarında ve harcama yetkilisinin gerekli gördüğü durum ve zamanlarda da taşınır sayımları yapılarak kayıtlar güncellenir.

    Taşınır Kodları kaça ayrılır?

    Taşınır kodları iki ana kategoriye ayrılır: 1. Tüketim Malzemeleri: Kullanımı sonucunda tükenen veya bir süre kullanıldıktan sonra ilk özelliklerini kısmen veya tamamen kaybederek bir daha kullanılamayacak duruma gelen malzemeler. 2. Dayanıklı Taşınırlar: Uzun ömürlü ve tekrar tekrar kullanılabilen taşınırlar, bunlar da kendi içinde üç alt kategoriye ayrılır: - Tesis, Makine ve Cihazlar. - Taşıtlar. - Demirbaşlar.

    Taşınır işlemler nelerdir?

    Taşınır işlemler, kamu idarelerine ait taşınır malların yönetimi ve kaydedilmesi ile ilgili işlemleri kapsar. Bu işlemler şunlardır: 1. Taşınır Giriş İşlemleri: Satın alma, bağış, devir alma gibi yollarla edinilen taşınırların kayıt altına alınması. 2. Taşınır Çıkış İşlemleri: Tüketim, devir, kayıttan düşme gibi nedenlerle taşınırların çıkışının yapılması. 3. Dayanıklı Taşınırların Kişiye/Ortak Kullanıma Verilmesi: Dayanıklı taşınırların kullanıma verilmesi ve teslim alınması işlemleri. 4. Yıl Sonu İşlemleri: Yıl sonunda taşınır yönetim hesabının hazırlanması ve icmal cetvellerinin oluşturulması. Bu işlemler, Taşınır Mal Yönetmeliği ve ilgili diğer mevzuat hükümlerine göre yürütülür.

    Kayıttan düşen taşınır ne yapılır?

    Kayıttan düşen taşınıra ne yapılacağına dair bilgi bulunamadı. Ancak, kayıttan düşme işlemi hakkında bilgi verilebilir. Kayıttan düşme, taşınırın; kaybolma, çalınma, doğal afetler ve fire gibi herhangi bir nedenle yok olması, sayımda noksan çıkması, canlı taşınırın ölmesi; yıpranma, kırılma veya bozulma nedeniyle hurdaya ayrılması; ekonomik ömrünü tamamlamış olması veya tamamlamadığı hâlde teknik ve fiziki nedenlerle kullanılmaz hâle gelmesi nedeniyle hurdaya ayrılması durumlarında gerçekleştirilir. Kayıttan düşme işlemi, harcama yetkilisi tarafından görevlendirilecek en az üç kişiden oluşan komisyonun hazırladığı ve harcama yetkilisi tarafından onaylanan Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağı ile yapılır.