• Buradasın

    Taşınır kayıtları ne zaman yapılır?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    A Turkish government office worker in a formal shirt and tie carefully logs a stack of labeled boxes into a ledger while a supervisor watches approvingly in the background.
    Taşınır kayıtları, taşınırların edinme şekline bakılmaksızın, kamu idaresince kullanılmak üzere teslim alındığında giriş kaydedilir 12.
    Giriş ve çıkış kayıtları ise şu durumlarda yapılır:
    • tüketime verildiğinde 12;
    • satıldığında 12;
    • başka harcama birimlerine devredildiğinde 12;
    • bağışlandığında veya yardım yapıldığında 12;
    • çeşitli nedenlerle kullanılamaz hâle geldiğinde, hurdaya ayrıldığında veya kaybolma, çalınma, canlı taşınırın ölümü gibi yok olma hâllerinde 12.
    Ayrıca, yıl sonlarında ve harcama yetkilisinin gerekli gördüğü durum ve zamanlarda da taşınır sayımları yapılarak kayıtlar güncellenir 25.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşınır kayıt sistemi nasıl yapılır?

    Taşınır kayıt sistemi oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kullanıcı Tanımlamaları: Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi (TKKY) olarak yetkilendirilecek personelin bilgileri muhasebe birimine resmi yazı ile bildirilir. 2. Sisteme Giriş: TKKY, www.kbs.gov.tr/TMYS adresine TC kimlik numarası ve şifresiyle giriş yapar. 3. Tanımlamalar: Sistem üzerinde gerekli altyapı tanımlarının yapılması gerekir. 4. Giriş İşlemleri: Envanter Girişleri: Daha önce kullanılan sistemden muhasebe kayıtları ile uygunluğu sağlanmış yılsonu sayım tutanaklarının dökümü alınır ve mevcut dayanıklı taşınırlar tek tek sisteme girilir. Satın Alma: Firma bilgisi, "Firma Ekle" butonu ile sisteme tanıtılır. 5. Çıkış İşlemleri: Devretme: Devredilecek malzemeler seçilir, gerekli bilgiler girilir ve "Malzeme Ekle" butonuna basılır. Kayıttan Düşme: Kayıtlardan düşürülecek dayanıklı taşınırlar seçilir, işlem miktarı girilir ve "Malzeme Ekle" butonuna basılır. Taşınır kayıt sistemi kurulumuyla ilgili daha detaylı bilgilere, ticaret.gov.tr ve imid.gumushane.edu.tr gibi kaynaklardan ulaşılabilir.

    Taşınır işlemler nelerdir?

    Taşınır işlemler, kamu idarelerinde taşınır malların kaydı, muhafazası, kullanımı ve yönetim hesabının verilmesi gibi süreçleri kapsar. Bazı taşınır işlem türleri: Giriş işlemleri: satın alma; bağış ve yardım alma; devir alma; iç imkânlarla üretim; iade. Çıkış işlemleri: tüketim; devir etme; bağış ve yardım; satış; hurdaya ayırma. Taşınır işlemler, 5018 sayılı Kamu Malî Yönetimi ve Kontrol Kanunu ve bu kanuna dayanılarak çıkarılan Taşınır Mal Yönetmeliği kapsamında yürütülmektedir.

    Taşınır nedir?

    Taşınır, belirli bir arazi üzerinde kalıcı olmayacak şekilde yapılan, para, çek, senet, tahvil gibi değerli kâğıtlar ile taşınabilen, menkul olan her türlü yapı ve eşyadır. Taşınır mal kapsamına giren bazı örnekler: baraka, kulübe, büfe gibi yapılar; bahçelerde yer alan çardaklar; tesis, makine, cihaz, taşıt ve demirbaşlar; elektrik, doğal gaz gibi doğal güçler.

    Taşınır yönetim hesabı ne zaman yapılır?

    Taşınır yönetim hesabı, her yıl yıl sonunda hazırlanır. Bu süreçte, önceki yıldan devreden taşınırlar, yıl içinde giren ve çıkan taşınırlar ile yıl sonu sayımında bulunan fazla ve noksanlar kaydedilir. Ayrıca, muhasebe kayıtlarında "150-İlk Madde ve Malzemeler Hesabı"nda izlenen tüketim malzemelerinin çıkışları için düzenlenen taşınır işlem fişlerinin, düzenleme tarihini takip eden en geç on gün içinde muhasebe birimine gönderilmesi zorunludur.

    Taşınır kayıt yetkilisi nasıl taşınır talep eder?

    Taşınır kayıt yetkilisi, taşınırları şu şekilde talep edebilir: 1. Taşınır İstek Belgesi (TİB) Oluşturma: İstek birimi yetkilileri, TİB'i sistem üzerinde hazırlar. 2. Taleplerin Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisine İletilmesi: TİB, taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin ekranına düşer. 3. Taleplerin Karşılanması: Talep edilen taşınırlar, ambar mevcuduna göre karşılanır. Taleplerin karşılanması için "Taşınır İşlem / Zimmet Fişi Oluştur" butonuna basılır. Taşınır talep işlemleri, kurumun kullandığı sisteme göre değişiklik gösterebilir.

    Kayıttan düşülen taşınır nasıl muhasebeleştirilir?

    Kayıttan düşülen taşınırlar, muhasebeleştirme işlemi şu adımlarla gerçekleştirilir: 1. Komisyon Kurulumu: Kayıtlardan düşülecek taşınırlar, kayıtlardan düşme nedeni ve yapılacak işlem hakkında karar vermek üzere bir komisyon tarafından değerlendirilir. 2. Kayıttan Düşme Teklif ve Onay Tutanağı: Komisyon tarafından hazırlanan tutanak, üst yöneticinin (rektör) onayına sunulur. 3. Taşınır İşlem Fişi: Onaylandıktan sonra, Taşınır Kayıt Yetkilisi tarafından Taşınır İşlem Fişi düzenlenir. 4. Muhasebe Kaydı: Taşınır İşlem Fişi, say2000i sistemi üzerinden ilgili hesap koduna kaydedilerek muhasebeleştirilir. 5. Arşivleme: Muhasebe işlem fişi, onaylanmak üzere Muhasebe Yetkilisine sunulur ve ardından dosyalanır.

    Taşınır Mal Yönetmeliği'ne göre taşınırların giriş ve çıkış işlemleri hangi belgeye dayanılarak yapılır?

    Taşınırların giriş ve çıkış işlemleri, Taşınır İşlem Fişi belgesine dayanılarak yapılır.