Yazeka
Arama sonuçlarına göre oluşturuldu
Taşınır kayıt yetkilisi, kamu kurumlarında taşınır işlemlerin doğru ve etkin bir şekilde yürütülmesinden sorumlu olan kişidir 1. Görevleri şunlardır:
- Taşınırların kabulü ve teslim alınması: Harcama birimince edinilen taşınırları teslim almak ve kullanılmayanları ambarlarda muhafaza etmek 13.
- Kontrol ve kesin kabul: Muayene ve kabul işlemi hemen yapılamayan taşınırları kontrol ederek teslim almak, kesin kabulü yapılmadan kullanıma verilmesini önlemek 13.
- Kayıt ve belgeleme: Taşınırların giriş ve çıkış kayıtlarını tutmak, belge ve cetvelleri düzenlemek 13.
- Teslim ve tüketim: Tüketime veya kullanıma uygun görülen taşınırları ilgililere teslim etmek 13.
- Koruma tedbirleri: Taşınırları yangın, su baskını, hırsızlık gibi tehlikelere karşı korumak için gerekli tedbirleri almak 13.
- Sayım ve stok kontrolü: Ambar sayımını ve stok kontrolünü yapmak, asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları bildirmek 13.
- Dayanıklı taşınırların kontrolü: Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek ve sayımlarını yapmak 13.
- Yönetim hesapları: Kayıtlarını tuttuğu taşınırların yönetim hesabını hazırlamak ve harcama yetkilisine sunmak 13.
5 kaynaktan alınan bilgiyle göre: