• Buradasın

    Taşınır malzeme tespit komisyonu nasıl oluşturulur?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taşınır malzeme tespit komisyonu, harcama yetkilisinin onayı ile aşağıdaki kişilerden oluşturulur:
    1. Taşınır Kayıt Yetkilisi 4.
    2. İşin Uzmanı 4.
    3. En az üç kişi daha 45.
    Komisyon, değer tespitinde ticaret odası, sanayi odası, borsa, meslek kuruluşları ve ilgili diğer kuruluşlardan yararlanabilir 4.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taşınır kontrol yetkilisi ne iş yapar?

    Taşınır kontrol yetkilisi, harcama yetkililerince, taşınır kayıt yetkilisinin yapmış olduğu kayıt ve işlemleri kontrol etmek üzere görevlendirilir. Bazı görevleri: Taşınır kayıt ve işlemleri ile ilgili belge ve cetvellerin mevzuata uygunluğunu kontrol etmek. Harcama birimi taşınır mal yönetim hesabı cetvelini imzalayarak harcama yetkilisine sunmak. Tüketim ve demirbaş malzemelerinin alım evraklarında maddi hata kontrolü yapmak. Ambar sayımını ve stok kontrolünü yaptırmak, asgari stok seviyesinin altına düşen taşınırları harcama yetkilisine bildirmek. Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya karşı korunmasını sağlamak. Personel yetersizliği nedeniyle taşınır kontrol yetkilisi görevlendirilemeyen harcama birimlerinde bu görev, harcama yetkilisi tarafından yerine getirilir.

    Taşınır kayıt yetkilisi ne iş yapar?

    Taşınır kayıt yetkilisinin bazı görevleri: Tüketim ve demirbaş malzemelerinin ihale ile satın alım işlemlerini yapmak. Malzeme ihtiyaçlarını tespit etmek. Taşınırların giriş ve çıkışına ilişkin kayıtları tutmak ve bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenlemek. Ambarda çalınma veya olağanüstü nedenlerden dolayı meydana gelen azalmaları harcama yetkilisine bildirmek. Taşınırların yangına, ıslanmaya, bozulmaya, çalınmaya karşı korunması için gerekli tedbirleri almak. Kullanımda bulunan dayanıklı taşınırları bulundukları yerde kontrol etmek ve sayımlarını yapmak. Harcama biriminin malzeme ihtiyaç planlamasının yapılmasına yardımcı olmak. Taşınır kayıt yetkilileri, harcama yetkililerince, memuriyet veya çalışma unvanına bağlı kalmaksızın, taşınır kayıt ve işlemlerini ilgili yönetmeliklere uygun şekilde yapabilecek bilgi ve niteliklere sahip personel arasından görevlendirilir.

    Taşınır kayıt yetkilisi nasıl taşınır kaydeder?

    Taşınır kayıt yetkilisinin taşınır kaydetmek için izlediği adımlar: 1. Taşınır Mal İşlemleri menüsünde Giriş İşlemi sekmesine gidilir. 2. Malzeme Ekle butonuna basılır ve tanımlı malzemeler listesinden kaydedilecek taşınır seçilir. 3. Taşınırın ölçü birimi, markası, modeli ve ek özellikleri gibi detaylar kontrol edilir. 4. Tanımlı malzeme üzerinde tıklanarak üst barda yer alan Malzeme Ekle butonuna basılır. 5. Gerekli alanlar doldurulduktan sonra Kaydet butonuna basılır. Ayrıca, envanter girişi için de benzer adımlar izlenir. Taşınır kayıt işlemleri, kullanılan sisteme (örneğin, TKYS) göre değişiklik gösterebilir.

    Taşınır kayıt yetkilisi nasıl taşınır talep eder?

    Taşınır kayıt yetkilisi, taşınırları şu şekilde talep edebilir: 1. Taşınır İstek Belgesi (TİB) Oluşturma: İstek birimi yetkilileri, TİB'i sistem üzerinde hazırlar. 2. Taleplerin Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisine İletilmesi: TİB, taşınır kayıt ve kontrol yetkilisinin ekranına düşer. 3. Taleplerin Karşılanması: Talep edilen taşınırlar, ambar mevcuduna göre karşılanır. Taleplerin karşılanması için "Taşınır İşlem / Zimmet Fişi Oluştur" butonuna basılır. Taşınır talep işlemleri, kurumun kullandığı sisteme göre değişiklik gösterebilir.

    Taşınır kayıt sistemi nasıl yapılır?

    Taşınır kayıt sistemi oluşturmak için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Kullanıcı Tanımlamaları: Taşınır Kayıt ve Kontrol Yetkilisi (TKKY) olarak yetkilendirilecek personelin bilgileri muhasebe birimine resmi yazı ile bildirilir. 2. Sisteme Giriş: TKKY, www.kbs.gov.tr/TMYS adresine TC kimlik numarası ve şifresiyle giriş yapar. 3. Tanımlamalar: Sistem üzerinde gerekli altyapı tanımlarının yapılması gerekir. 4. Giriş İşlemleri: Envanter Girişleri: Daha önce kullanılan sistemden muhasebe kayıtları ile uygunluğu sağlanmış yılsonu sayım tutanaklarının dökümü alınır ve mevcut dayanıklı taşınırlar tek tek sisteme girilir. Satın Alma: Firma bilgisi, "Firma Ekle" butonu ile sisteme tanıtılır. 5. Çıkış İşlemleri: Devretme: Devredilecek malzemeler seçilir, gerekli bilgiler girilir ve "Malzeme Ekle" butonuna basılır. Kayıttan Düşme: Kayıtlardan düşürülecek dayanıklı taşınırlar seçilir, işlem miktarı girilir ve "Malzeme Ekle" butonuna basılır. Taşınır kayıt sistemi kurulumuyla ilgili daha detaylı bilgilere, ticaret.gov.tr ve imid.gumushane.edu.tr gibi kaynaklardan ulaşılabilir.

    Malzeme tespit komisyonu ne iş yapar?

    Malzeme tespit komisyonunun temel görevleri şunlardır: İhtiyaç tespiti: Hastanelerde malzeme tespit komisyonu, genel malzemeler ve özellikli malzemeler için ihtiyaç tespitini yapar. Araştırma ve değerlendirme: Şartnameye uygunluğu ve ihtiyacı araştırarak başhekim onayına sunar. Taleplerin iletilmesi: Bölümlerden gelen malzeme ve cihaz taleplerini inceleyerek satın alma birimine bildirir. Ayrıca, ihtiyaç fazlası veya hurda/atık malzemelerin tespit ve değer takdirinde de görev alır.

    Taşınır mal yönetmeliği ile ilgili tüm sorular nelerdir?

    Taşınır mal yönetmeliği ile ilgili tüm sorular hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Taşınır Mal Yönetmeliği ile ilgili bazı sorular ve cevapları şu şekildedir: Taşınır kayıt yetkilisi kimdir? Taşınır kayıt yetkilisi, taşınırları teslim alan, sorumluluğundaki ambarlarda muhafaza eden, kullanıcılarına ve kullanım yerlerine teslim eden, bu yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre kayıtları tutan, bunlara ilişkin belge ve cetvelleri düzenleyen ve bu hususlarda hesap verme sorumluluğu çerçevesinde taşınır kontrol yetkilisi ve harcama yetkilisine karşı sorumlu olan görevlilerdir. Taşınır kontrol yetkilisi ile taşınır kayıt yetkilisi görevi aynı kişide birleşebilir mi? Hayır, taşınır kontrol yetkilisi ile taşınır kayıt yetkilisi görevi aynı kişide birleşemez. Taşınır mal yönetim hesabı nedir? Taşınır mal yönetim hesabı, taşınır kayıt ve işlemlerinin usulüne uygun yapılıp yapılmadığının harcama yetkilisi tarafından kontrol ve denetimine esas olmak üzere taşınır kayıt yetkilisi tarafından harcama birimleri itibarıyla hazırlanan hesaptır. Harcama yetkilisi kimdir? Harcama yetkilisi, taşınırların etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak edinilmesinden, kullanılmasından, kontrolünden, kayıtlarının bu yönetmelikte belirtilen esas ve usullere göre saydam ve erişilebilir şekilde tutulmasını sağlamaktan sorumludur. Taşınırların giriş ve çıkış kayıtları nasıl yapılır? Taşınırların giriş ve çıkış kayıtları, Varlık İşlem Fişine dayanılarak yapılır. Daha fazla bilgi için Taşınır Mal Yönetmeliği'ne başvurulabilir.