• Buradasın

    Taahhüt cayma bedelini kim belirler?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Taahhüt cayma bedelini, tüketici ile yapılan abonelik sözleşmesinde belirtilen şartlar doğrultusunda hizmet sağlayıcı belirler 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Cayma bedeli ve taahhüt bedeli aynı mı?

    Cayma bedeli ve taahhüt bedeli kavramları benzer olsa da aynı şeyler değildir. Taahhüt bedeli, bir hizmet sağlayıcı ile yapılan abonelik sözleşmesinde, belirli bir süre boyunca hizmeti kullanma taahhüdü karşılığında sunulan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamını ifade eder. Cayma bedeli ise, tüketicinin taahhüt süresi dolmadan aboneliğini iptal etmesi veya başka bir firmadan hizmet almak istemesi durumunda hizmet sağlayıcı tarafından yansıtılan bedeldir.

    Operatör cayma bedeli almak zorunda mı?

    Operatörlerin cayma bedeli talep etme zorunluluğu, aboneliğin türüne göre değişiklik gösterir. Taahhütlü aboneliklerde, tüketicinin taahhüdünü süresinden önce sonlandırması durumunda operatör, tüketicinin elde ettiği faydalara ilişkin bir cayma bedeli talep edebilir. Belirsiz süreli veya süresi 1 yıldan fazla olan aboneliklerde ise taahhüt bulunmadığı için abone, dilediği zaman cayma bedeli ödemeden aboneliği sonlandırabilir.

    2 yıl taahhüt cayma hakkı var mı?

    Evet, 2 yıllık taahhütlü aboneliklerde cayma hakkı vardır. 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a göre, tüketici, bir yıldan uzun olan abonelik sözleşmesini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman feshetme hakkına sahiptir. Ancak, cayma hakkı kullanılmadan önce, firmanın cayma bedeli adı altında talep edebileceği ek maliyetleri göz önünde bulundurmak önemlidir. Ayrıca, cayma hakkı yalnızca hizmet alımlarında, onay ile hizmet sunumu başladıysa kullanılamaz.

    Taahhüt cayma bedeli kaç yıl sonra silinir?

    Taahhüt cayma bedeli, abonelik süresi bir yıldan uzun olduğunda, tüketici herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden istediği zaman feshetme hakkına sahip olduğu için silinmez.

    Taahhüt cayma bedeli kalktı mı?

    Taahhüt cayma bedeli tamamen kalkmamıştır, ancak bazı durumlarda tüketiciler cayma bedeli ödemeden aboneliklerini sonlandırabilirler. - Mesafeli sözleşmelerde: 23 Ağustos 2022'de yapılan düzenlemeyle, internet üzerinden yapılan alışverişlerde tüketiciye teslimi yapılmış olan cep telefonu, akıllı saat, tablet ve bilgisayarlara ilişkin sözleşmelerde cayma hakkı kaldırılmıştır. - Bir yıldan uzun taahhütlerde: Tüketiciler, 6502 sayılı Tüketicinin Korunması Hakkındaki Kanun'a göre, bir yıldan uzun süreli abonelik sözleşmelerini herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istedikleri zaman feshedebilirler.

    24 aylık taahhüt cayma bedelini kim öder?

    24 aylık taahhüt cayma bedelini taahhütlü internet aboneliğini iptal ettiren kişi öder. Ancak, bazı durumlarda cayma bedeli ödenmeyebilir: İnternet hızının sözleşmede belirtilen hız kriterinin altında kalması. 1 yıldan uzun abonelik sözleşmelerinde, tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman fesih hakkına sahip olması (Muş 2. Asliye Hukuk Mahkemesi'nin kararına göre). Cayma bedeli tutarı, kullanılan ayların kampanyasız bedel farkı veya 12 aya kadar olan kalan ayların kampanyasız farkı olabilir. Cayma bedeli hesaplama ve ödeme koşulları, internet servis sağlayıcısına göre değişiklik gösterebilir. En net bilgiyi, hizmet alınan firmanın müşteri hizmetleri servisinden almak mümkündür.

    6502 Sayılı Kanun'a göre cayma hakkı nedir?

    6502 Sayılı Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun'a göre cayma hakkı, tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden belirli süreler içinde sözleşme veya alışverişten dönme hakkıdır. Cayma hakkının olduğu alışveriş yöntemleri: Mesafeli sözleşmeler: İnternet veya telefon yoluyla yapılan satışlar. Taksitli satışlar: Satıcının yaptığı taksitli satışlar. Kapıdan satışlar: Satıcının iş yeri dışında gerçekleştirdiği satışlar. Ön ödemeli konut satış sözleşmeleri. Tüketici kredisi sözleşmeleri. Finansal hizmetlere ilişkin mesafeli sözleşmeler. Cayma hakkı süresi: Mesafeli satış sözleşmeleri: 14 gün. Taksitli satışlar: 7 gün. Cayma hakkının kullanılabilmesi için, bildirimin belirlenen süre içinde satıcı veya sağlayıcıya yöneltilmiş olması yeterlidir.