• Buradasın

    Operatör cayma bedeli almak zorunda mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Operatörlerin cayma bedeli talep etme zorunluluğu, aboneliğin türüne göre değişiklik gösterir.
    Taahhütlü aboneliklerde, tüketicinin taahhüdünü süresinden önce sonlandırması durumunda operatör, tüketicinin elde ettiği faydalara ilişkin bir cayma bedeli talep edebilir 12. Bu bedel, tüketicinin taahhüdüne son verdiği tarihe kadar aldığı indirim, cihaz veya diğer faydaların toplamını geçemez 12.
    Belirsiz süreli veya süresi 1 yıldan fazla olan aboneliklerde ise taahhüt bulunmadığı için abone, dilediği zaman cayma bedeli ödemeden aboneliği sonlandırabilir 14.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taahhütlü abonelikte cayma bedeli ne zaman ödenir?

    Taahhütlü abonelikte cayma bedeli, tüketicinin taahhüt süresi dolmadan aboneliği iptal etmesi durumunda ödenir. Cayma bedeli, Abonelik Sözleşmeleri Yönetmeliği'ne göre hesaplanır ve tüketicinin taahhüt süresine son verdiği tarihe kadar sağlanan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmını kapsar.

    Mobil cayma bedeli kaç ay?

    Mobil cayma bedeli, sözleşmenin yedinci ayında istenebilir. Ayrıca, bir yıldan uzun süreli abonelik sözleşmelerinde tüketiciler, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden istedikleri zaman aboneliklerini feshedebilirler.

    Turkcell cayma bedeli nasıl öğrenilir?

    Turkcell cayma bedelini öğrenmek için aşağıdaki yöntemlerden faydalanabilirsiniz: 1. Turkcell Mağazaları veya Bayileri: En yakın Turkcell bayisine giderek, müşteri hizmetlerinden cayma bedelinizi öğrenebilirsiniz. 2. Müşteri Hizmetleri: 0532 532 00 00 numaralı Turkcell Müşteri Hizmetleri'ni arayarak, müşteri temsilcisinden bilgi alabilirsiniz. 3. Dijital Operatör Uygulaması: Turkcell Hesabım uygulamasını indirip, "Tarifelerim" bölümünden taahhüt sürenizi ve cayma bedelinizi görebilirsiniz. 4. Turkcell Resmi Web Sitesi: https://www.turkcell.com.tr/paket-ve-tarifeler adresinden fatura ve paket bilgilerinizi kontrol edebilirsiniz. 5. SMS ile Sorgulama: 2222'ye "TARİFE" yazıp göndererek, cayma bedeli miktarını öğrenebilirsiniz.

    Cayma bedeli kaç ay faturaya yansır?

    Cayma bedeli, taahhüt süresi dolmadan abonelik iptal edildiğinde faturaya yansır.

    24 aylık taahhüt cayma bedelini kim öder?

    24 aylık taahhüt cayma bedelini taahhütlü internet aboneliğini iptal ettiren kişi öder. Ancak, bazı durumlarda cayma bedeli ödenmeyebilir: İnternet hızının sözleşmede belirtilen hız kriterinin altında kalması. 1 yıldan uzun abonelik sözleşmelerinde, tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman fesih hakkına sahip olması (Muş 2. Asliye Hukuk Mahkemesi'nin kararına göre). Cayma bedeli tutarı, kullanılan ayların kampanyasız bedel farkı veya 12 aya kadar olan kalan ayların kampanyasız farkı olabilir. Cayma bedeli hesaplama ve ödeme koşulları, internet servis sağlayıcısına göre değişiklik gösterebilir. En net bilgiyi, hizmet alınan firmanın müşteri hizmetleri servisinden almak mümkündür.

    Cayma parası nasıl geri alınır?

    Cayma parasının geri alınması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sözleşmenin Geçerliliği: Cayma parasının istenebilmesi için öncelikle sözleşmenin geçerli olması gerekmektedir. 2. İcra Takibi: Satıcının cayma parasını iade etmemesi durumunda, alıcı ilamsız icra takibi başlatabilir. 3. Tüketici Hakem Heyeti: Tüketiciler, abonelik sözleşmelerinde indirim adı altında alınan cayma bedellerini, hakem heyetlerine başvurarak geri alabilirler. 4. Avukat Yardımı: Süreçte hukuki destek almak için bir avukattan yardım almak faydalı olabilir.

    Taahhüt cayma bedeli kaç yıl sonra silinir?

    Taahhüt cayma bedeli, abonelik süresi bir yıldan uzun olduğunda, tüketici herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden istediği zaman feshetme hakkına sahip olduğu için silinmez.