• Buradasın

    Cayma bedeli ve taahhüt bedeli aynı mı?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Cayma bedeli ve taahhüt bedeli kavramları benzer olsa da aynı şeyler değildir.
    Taahhüt bedeli, bir hizmet sağlayıcı ile yapılan abonelik sözleşmesinde, belirli bir süre boyunca hizmeti kullanma taahhüdü karşılığında sunulan indirim, cihaz veya diğer faydaların bedellerinin tahsil edilmemiş kısmının toplamını ifade eder 34.
    Cayma bedeli ise, tüketicinin taahhüt süresi dolmadan aboneliğini iptal etmesi veya başka bir firmadan hizmet almak istemesi durumunda hizmet sağlayıcı tarafından yansıtılan bedeldir 12.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Taahhüt cayma bedeli kaç yıl sonra silinir?

    Taahhüt cayma bedeli, abonelik süresi bir yıldan uzun olduğunda, tüketici herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve ceza ödemeden istediği zaman feshetme hakkına sahip olduğu için silinmez.

    Taahhüt nedir?

    Taahhüt kelimesi, yapacağına söz verme, üzerine alma, yüklenme, bir işin yapılmasını üstlenme anlamına gelir. Taahhüt ayrıca şu bağlamlarda da kullanılabilir: Hukuk ve iş dünyası: Taraflar arasında yapılan bir anlaşmanın en önemli bileşenlerinden biri olup, sorumlulukları yerine getirme taahhüdünü içerir. İnşaat sektörü: Yapıların tasarlanması, inşa edilmesi ve projelerin hayata geçirilmesi süreçlerini kapsayan hizmet. Posta hizmetleri: İadeli taahhütlü mektup ve postalar, alıcıya ulaşmadığı takdirde belirli bir süre içerisinde sahibine geri gönderilir.

    Mobil cayma bedeli kaç ay?

    Mobil cayma bedeli, sözleşmenin yedinci ayında istenebilir. Ayrıca, bir yıldan uzun süreli abonelik sözleşmelerinde tüketiciler, herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeden istedikleri zaman aboneliklerini feshedebilirler.

    Operatör cayma bedeli almak zorunda mı?

    Operatörlerin cayma bedeli talep etme zorunluluğu, aboneliğin türüne göre değişiklik gösterir. Taahhütlü aboneliklerde, tüketicinin taahhüdünü süresinden önce sonlandırması durumunda operatör, tüketicinin elde ettiği faydalara ilişkin bir cayma bedeli talep edebilir. Belirsiz süreli veya süresi 1 yıldan fazla olan aboneliklerde ise taahhüt bulunmadığı için abone, dilediği zaman cayma bedeli ödemeden aboneliği sonlandırabilir.

    Cayma parası nasıl geri alınır?

    Cayma parasının geri alınması için aşağıdaki adımlar izlenebilir: 1. Sözleşmenin Geçerliliği: Cayma parasının istenebilmesi için öncelikle sözleşmenin geçerli olması gerekmektedir. 2. İcra Takibi: Satıcının cayma parasını iade etmemesi durumunda, alıcı ilamsız icra takibi başlatabilir. 3. Tüketici Hakem Heyeti: Tüketiciler, abonelik sözleşmelerinde indirim adı altında alınan cayma bedellerini, hakem heyetlerine başvurarak geri alabilirler. 4. Avukat Yardımı: Süreçte hukuki destek almak için bir avukattan yardım almak faydalı olabilir.

    Cayma bedeli faturası KDV'li mi?

    Cayma bedeli faturası KDV'li değildir. Çünkü cayma bedeli, herhangi bir mal teslimi veya hizmet ifası karşılığında alınmış bir bedel olmayıp, cezai şart mahiyetinde bir ödemedir ve bu tür ödemeler KDV'nin konusuna girmemektedir.

    24 aylık taahhüt cayma bedelini kim öder?

    24 aylık taahhüt cayma bedelini taahhütlü internet aboneliğini iptal ettiren kişi öder. Ancak, bazı durumlarda cayma bedeli ödenmeyebilir: İnternet hızının sözleşmede belirtilen hız kriterinin altında kalması. 1 yıldan uzun abonelik sözleşmelerinde, tüketicinin herhangi bir gerekçe göstermeksizin ve cezai şart ödemeksizin istediği zaman fesih hakkına sahip olması (Muş 2. Asliye Hukuk Mahkemesi'nin kararına göre). Cayma bedeli tutarı, kullanılan ayların kampanyasız bedel farkı veya 12 aya kadar olan kalan ayların kampanyasız farkı olabilir. Cayma bedeli hesaplama ve ödeme koşulları, internet servis sağlayıcısına göre değişiklik gösterebilir. En net bilgiyi, hizmet alınan firmanın müşteri hizmetleri servisinden almak mümkündür.