Valilik ve Kaymakamlık Birimleri Teşkilat, Görev ve Çalışma Yönetmeliği, valilik ve kaymakamlık birimlerinin teşkilat yapısını, bu birimlerde görevli personelin görev, yetki ve sorumluluklarını, il ve ilçelerdeki genel idare kuruluşlarının valilikler ve kaymakamlıklar aracılığıyla yapacakları yazışmaların esaslarını ve valiliklere-kaymakamlıklara gelen-giden evrakın iş akış süreçlerini düzenler. Bu yönetmelik, valilik ve kaymakamlıkların iş ve işlemlerinin idarenin amaçlarına, belirlenmiş politikalara ve mevzuata uygun olarak düzenli, vatandaş odaklı, uyumlu, hızlı, etkili ve verimli bir şekilde yapılmasını sağlamayı hedefler. Yönetmeliğe göre, illerde bulunan birimlerden özel kalem müdürlüğü valiye, diğer müdürlükler ise vali tarafından görevlendirilen vali yardımcısına veya mülki idare amiri sınıfından olan il hukuk işleri müdürüne bağlı olarak çalışır.