Tapu başvurusu aldıktan sonra yapılması gerekenler, tapu devri sürecinin aşamasına göre değişiklik gösterebilir: Tapu gününden önce: Tapu, dosya, emlakçıya yapılacak ödeme ve sigorta masrafları hazırlanmalıdır. Kredi kullanılacaksa, tapu fotokopisi ve diğer evraklar bankaya teslim edilmelidir. Zorunlu Deprem Sigortası (DASK) yaptırılmalıdır. Satın alınan konutun bulunduğu belediyeden rayiç bedel öğrenilmeli ve emlak vergisi ödenmelidir. Tapu gününde: Ödenen harca dair dekont, işlemlerden sorumlu memura teslim edilmelidir. Satış evrakları, alıcı ve satıcı tarafından imzalanmalıdır. Kredi kullanılıyorsa, bankada kredi açılış evrakları imzalanmalıdır. Tapu gününden sonra: Alıcının belediyeye emlak beyannamesi vermesi gerekmektedir. İkametgâh taşıma işlemleri için Nüfus Müdürlüğü'ne gidilmelidir. Tapu işlemleri için detaylı bilgi ve danışmanlık almak amacıyla bir emlakçıya başvurulması önerilir.