• Buradasın

    Sayıştay Başkanlığı hizmetli ne iş yapar?

    Yazeka

    Arama sonuçlarına göre oluşturuldu

    Sayıştay Başkanlığı'nda hizmetlilerin görevleri, genel olarak idari ve destek hizmetlerini yürütmektir. Bu görevler arasında:
    • Belge ve kayıtların düzenlenmesi ve saklanması 2;
    • Mensupların ve ziyaretçilerin karşılanması 4;
    • Ofis işlerinin yürütülmesi 5;
    • Malzeme ve ekipmanların temini ve bakımı 4.
    Sayıştay'ın ana görevleri ise kamu idarelerinin mali işlemlerini denetlemek, hesap verebilirlik ilkesini sağlamak ve denetim raporları hazırlamak gibi daha geniş kapsamlı işleri içerir 34.
    5 kaynaktan alınan bilgiyle göre:

    Konuyla ilgili materyaller

    Destek personeli ile hizmetli arasındaki fark nedir?

    Destek personeli ve hizmetli arasındaki temel farklar şunlardır: 1. Görev Alanı: - Destek personeli, bir kurum veya kuruluşun çeşitli alanlarındaki operasyonları desteklemekle görevlidir. - Hizmetli, daha çok temizlik, düzenleme ve genel bakım işlerinden sorumludur. 2. Eğitim ve Uzmanlık: - Destek personeli, eğitim seviyeleri ve uzmanlık alanları işe göre değişiklik gösterebilir. - Hizmetliler, genellikle daha az uzmanlık gerektiren işlerde çalışır ve temel eğitim yeterli olabilir. 3. Çalışma Ortamı: - Destek personeli, ofisler, teknoloji şirketleri, sağlık kuruluşları gibi farklı ortamlarda çalışabilir. - Hizmetliler, genellikle binaların veya alanların temizliğinde görev yapar.

    6085 sayılı Sayıştay Kanunu nedir?

    6085 sayılı Sayıştay Kanunu, kamuda hesap verme sorumluluğu ve mali saydamlık esasları çerçevesinde, kamu idarelerinin etkili, ekonomik, verimli ve hukuka uygun olarak çalışmasını ve kamu kaynaklarının öngörülen amaç, hedef, kanunlar ve diğer hukuki düzenlemelere uygun olarak elde edilmesini, muhafaza edilmesini ve kullanılmasını sağlamak amacıyla Türkiye Büyük Millet Meclisi adına yapılacak denetimleri, sorumluların hesap ve işlemlerinin kesin hükme bağlanmasını ve kanunlarla verilen inceleme, denetleme ve hükme bağlama işlerini düzenlemek için kabul edilmiştir. Bu kanun, Sayıştayın kuruluşunu, işleyişini, denetim ve hesap yargılaması usullerini, mensuplarının niteliklerini ve atanmalarını, ödev ve yetkilerini, haklarını ve yükümlülüklerini ve diğer özlük işlerini, başkan ve üyelerinin seçim ve teminatını da kapsamaktadır. 6085 sayılı Sayıştay Kanunu, 3 Aralık 2010 tarihinde kabul edilmiş ve 19 Aralık 2010 tarihinde Resmi Gazete'de yayımlanarak yürürlüğe girmiştir.

    Sayıştayın denetlediği kurumlar nelerdir?

    Sayıştay, aşağıdaki kurumları denetler: 1. Merkezi yönetim bütçesi kapsamındaki kamu idareleri ve sosyal güvenlik kurumları. 2. Mahallî idareler. 3. Sermayesinde doğrudan veya dolaylı olarak kamu payı olan özel kanunlar veya Cumhurbaşkanlığı kararnameleri ile kurulmuş anonim ortaklıklar. 4. Diğer kamu idareleri (kamu kurumu niteliğindeki meslek kuruluşları hariç). 5. Kamu idareleri tarafından yapılan iç ve dış borçlanma, borç verilmesi, borç geri ödemeleri gibi işlemler. 6. Avrupa Birliği fonları dahil yurt içi ve yurt dışından sağlanan diğer kaynaklar ve fonlar. Ayrıca, Sayıştay, uluslararası kuruluş ve örgütlerin hesap ve işlemlerini de denetleyebilir.

    Sayıştay hizmetlisi kaç yıl görev yapar?

    Sayıştay hizmetlilerinin görev süresi hakkında bilgi bulunamadı. Ancak, Sayıştay denetçilerinin ve daire başkanlarının görev süreleri hakkında bilgi mevcuttur: Denetçiler: Denetçi yardımcılarının mesleki eğitim ve staj süresi en az iki, en fazla üç yıldır. Daire Başkanları: Daire başkanlarının görev süresi dört yıldır.

    Sayıştay'da hizmetliler hangi sınıfta?

    Sayıştay'da hizmetliler, Destek Hizmetleri Grubu sınıfında yer almaktadır.